تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۷۴۵۰۹
ستاد تنظیم بازار شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون؛

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد: در شرایط باثبات اقتصادی قرار داریم / فرمان عسکری به مدیران در خصوص عید فطر / فرماندار بویراحمد: نمایشگاه‌‌ها هیچ اثری در تنظیم بازار نداشتند / در خصوص بحران حوزه کشاورزی نامه‌ زده‌ایم؛ اما ظاهراً کسی خیلی متوجه اوضاع نیست

۱
کبنا ؛ستاد تنظیم بازار شهرستان بویراحمد به ریاست سیداحسان عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور فرمانداران شهرستان‌‌‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: دررابطه‌با میوه شب عید در سطح شهرستان بویراحمد  مشکلی دررابطه‌با عرصه و عرضه نداشتیم؛ اما در خصوص قیمت‌ها به نظر می‌رسید قیمت‌ها از همان اول قیمت مناسبی نبودند؛ ولی باتوجه‌به اینکه هدف کنترل و مدیریت بازار بود قیمت‌ها توانستند بازدارنده باشند و آن کسانی که می‌خواستند با قیمت ارزان‌تر میوه بفروشند میوه مرغوب‌تر را با قیمت ارزان‌تر می‌فروختند و مطلوب حاصل می‌شد؛ ولی ممکن بود غرفه‌داران به مطلوبشان نرسند.
 مهدوی‌مطلق گفت: در بحث کالاهای اساسی مشکل خاصی نبود، در کشتارگاه‌‌ها نیز فعال بودیم و مشکل خاصی نبود؛ ولی در بحث گوشت منجمد قرمز مشکل داستیم که ظاهراً سازمان جهاد با توزیع آن مخالفت کرده بود.
   
بیشتر بدانید| فیلم - صحبت‌های فرماندار بویراحمد در خصوص بی‌اثری نمایشگاه‌های بهاره

 وی ادامه داد: در بحث نمایشگاه‌ها هیچ آثاری از اینکه بتوانند بازار را تنظیم و تعدیل کنند، نبود؛ چون اگر قرار است نمایشگاهی دایر شود باید به لحاظ تعدیل قیمت، تنظیم قیمت و کیفیت قیمت داشته باشد و ما از حوزه اصناف خواستیم که دراین‌رابطه توضیح دهند.
فرماندار بویراحمد بیان داشت: دررابطه‌با تصمیمات حوزه آرد و نان  یا سایر موضوعات در شهرستان تصمیماتی می‌گیریم و در کمسیون استان یک ماه طول می‌کشد که آیا تأیید شود یا نشود، به‌عنوان‌مثال در کمیسیون ترافیک شهرستان تصمیم می‌گیریم که در فلان چهارراه علائم زده شود که یک ماه طول می‌کشد تا در کمیسیون استان تأیید شود یا نشود که در همین ایام دو یا سه نفر کشته می‌شود
ستاد تنظیم بازار شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
وی افزود: به‌عنوان نمونه در چنارستان داریم که هنوز شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به نتیجه نرسیده و همین‌طور دارد بر اثر حوادث رانندگی آدم کشته می‌شود و در بحث سایر مسائل تنظیم بازار نیز همین روال همین است و باید به یک خرد جمعی در شهرستان و استان برسیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
 مهدوی‌مطلق با اشاره به اینکه باید با نانوایی‌های متخلف برخورد قاطع شود، متذکر شد: اساساً تا به امروز برخورد با نانوایی‌های متخلف راهکاری ندارد؛ چون برخوردها بازدارنده نیستند و با جریمه نقدی تخلف‌ها برچیده نمی‌شوند و تنها راهکار خلع‌ید آن نانوایی است، در این صورت می‌توانیم نانوایی‌های دیگری که در نوبت هستند را جایگزین کنیم؛ بنابراین خواهشمندیم بحث تصمیم‌گیری در کمیسیون‌های آرد و نان شهرستان در استان جدی گرفته شود
 فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در بحث کشاورزی در سه شهرستان بویراحمد دنا و مارگون و حتی استان بعد از سیل اخیر کل حوزه کشاورزی با مشکلات عدیده روبرو شدیم و کلیه گلخانه‌ها قریب به‌اتفاق، کلیه مزارع پرورش ماهی، کلیه جاده‌های بین مزارع کلیه سراب بندی‌ها و کلیه کانال‌های کشاورزی با بحران جدی روبرو هستیم و اگر کشاورزان بخواهند شروع کنند به مسئله کشاورزی با مشکل روبرو هستند و ما نامه به بحران حوزه کشاورزی زدیم؛ ولی ظاهراً کسی خیلی متوجه اوضاع نیست.
ستاد تنظیم بازار شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
اکنون ما در یک شرایط باثبات اقتصادی قرار داریم/ به لحاظ قیمتی رتبه استان از یک به بیست و یک رسیده است
 سید احسان عسکری، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: اکنون ما در یک شرایط باثبات اقتصادی قرار داریم که به‌واسطه تلاش همه مدیران حاصل شده است.
عسکری افزود: باید کالاها و اقلام با بهترین شرایط ممکن در اختیار مردم قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ثبات قابل‌قبولی است به لحاظ کالایی داشتیم و هیچ کمبودی نداشته‌ایم و به لحاظ قیمتی رتبه استان از یک به بیست و یک رسیده است و وضعیت بسیار بهبود پیدا کرده است.
  
بیشتر بدانید| فیلم صحبت‌های معاون اقتصادی درخصوص فعالیت بازار در تعطیلات عیدفطر

 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: سال جدید برنامه‌های بزرگی در حال تدارک است. ما تولید توزیع و مصرف داریم و مصرف فاز آخر است. استان در آستانه یک جهش بزرگ قرار گرفته است.
 وی افزود: ۲۵ پروژه کلان در استان داریم که از این تعداد ۵ مورد به بهره‌برداری رسیده  و مابقی تا پایان دولت و یا اواسط دولت بعد به پایان خواهند رسید.
   
 عسکری با بیان اینکه یک روز هم نباید خللی در تأمین کالاها داشته باشیم، گفت: در مراکز گردشگری هیچ‌کسی حق ندارد به بهانه گردشگری بودن این مکان گران‌فروشی بکند و نظارت بر قیمت درج شده بر کالاها انجام گیرد.
 عسکری با بیان اینکه کشیک نانوایی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد، افزود: قیمت‌ها باید به‌صورت شهرستانی تصویب شوند و قیمت هر شهرستان به تأیید فرماندار برسد.
  
امیرتیمور موسویان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: 
ایام نوروز ۳۴۹۴ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که منجر به تشکیل ۸۹۸ پرونده شده است. ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بوده است که به شعب تعزیرات حکمتی استان ارسال شده است که رشد بالای ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: جلسات تنظیم بازار امسال، یک ابتکار جدیدی است که با مصوبه تنظیم بازار استان در ایام پر تقاضای سال و با محور جلسات به‌صورت میدانی در حوزه همه شهرستان‌ها، اتفاق افتاده است.
ستاد تنظیم بازار شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون
مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد از تعامل دستگاه‌های مرتبط در امر خطیر بازرسی و نظارت تشکر کرد و افزود: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های قبل، افزایش چشمگیر تعداد بازرسی و نظارت‌ها را داشته‌ایم.
موسویان بیان کرد: در این ایام، مبحث تبادل بازرسین در کلیه شهرستان‌های استان نیز صورت پذیرفت.
همچنین سید حمزه لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته همکاران ما حضوری فعال در نظارت بازار داشته آمد به‌واسطه این بررسی‌ها و نظارت‌ها بیش از ۱۰ هزار پرونده تشکیل شد.
سید حمزه لقمانی افزود: حدود ۴ هزار میلیارد ریال میزان محکومیت بوده است.
 وی تأکید کرد: این بازرسی‌ها قاطع و قانونمند ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتال
Iran, Islamic Republic of
ایشون معاون استاندار کدوم استانه ؟
Iran, Islamic Republic of
خدایی ازش بپرسین ثبات با کدوم ث هست اگه با س یا ص ننوشت جناب استاندار و معاونین و مدیران
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به مستندات رسانه ها گرانترین اجناس که ساعتی تغییر میکنند در استان ک ب. است تا الان هییییییچ تاثیری اقدامات عزیزان نداشته بلکه مردم فقط گرانی وگرانی مشاهده میکنند
Iran, Islamic Republic of
خوب جلسه مان تمام شد ، حرف هام را زدم . حرف هامون را زدیم . کار امروز هم تمام شد . ای خدای مهربان چقدر کار کردیم برای مردم ؟ چقدر هم جلسه شلوغ بود .
کُر غیرا خوم ......
Iran, Islamic Republic of
به صحبت های مقام های استانی توجه کنید :
ما در شرایط ثبات اقتصادی ......
خدایا این مسئولین را حفظ کن ، مُردیم از خوشی . در خصوص بحران کشاورزی نامه زدیم ظاهرا ....
واقعا این صحبت ها چه مشکلی را حل می کند .؟
لطفا فکری به حال خودتون و جایگاه اداری تون بکنید .
Iran, Islamic Republic of
جلسات گزارش کاری هم شد نوشابه برای مردم ؟
عملکرد باید ملموس در زندگی مردم دیده شود
Iran, Islamic Republic of
حیف این کشور که از بی درایتی مسئولانش اینطوری ذلیل شده جلسه بزارن و بخوان باسه مردم تصمیم بگیرن
Iran, Islamic Republic of
این ثبات اقتصادی که معاون اقتصادی استاندار میفرمایند / مردم در تامین مایحتاج اولیه زندگی مانده اند . گرانی تورم کمر مردم را شکسته ،پیاز قیمت مرغ شده،مرغ قیمت قیمت گوشت قرمز شده ، لطفا توبه کنید توبه کنید آقای معاون استاندار
اقتصاد دان
Iran, Islamic Republic of
ما موندیم از چه ثباتی حرف می زنند
سکه ۴۶ میلیون
دلار ۶۴ هزار تومان


قیمت گوشت با توجه وضعیت که قصاب تحویل مردم می دهند بالای ۱ میلیون تومان است.
وضعیت اجاره سر به فلک کشیده
البته معاون که با رابطه به اینجا می رسد معلوم است نتیجه چه خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اقای معاون منظورش از شرایط با ثبات اقتصادی منظورش چیه
کلا از خودم هم ناامید شدم با این حرف......
Iran, Islamic Republic of
بالاترین قیمت توی کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمده، معاون استاندار از کدوم ثبات صحبت میکنه؟
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی چه بلده، که میگه ثبات اقتصادی بر بازار حاکم هس ....برو مغازه سر کوچه خونتون یه سرک بکش،ببین قیمت اجناس چطوره،بعد بیا نطق اقتصادی کن....چند تا آدم خام و بی تجربه دولت رییسی رو بدنام کرده
United States
خدایی خروجی این جلسات‌چیه جز حق ماموریت؟؟
United States
خدایی خروجی این جلسات‌چیه جز حق ماموریت؟؟
جوان دهدشت ی
Iran, Islamic Republic of
جک سیزده بدری. ه. این. کوثبات اقتصادی خودت قیول داری الحق انصاف. چرا کم زیاد ب مردم
محسن رحیمی
Iran, Islamic Republic of
انصافا 1402الحق وانصاف ثبات اقتصادی در کشورکو
Iran, Islamic Republic of
دولت رئیسی مردم رو به فلاکت رسانده در استان ما که هر که سی خویه
Iran, Islamic Republic of
یه جوان کاربلد بزان مسوول همش پیر و از کار خسته
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1