تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۷۳۸۲۰
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

امام جمعه دهدشت: برخی مرا تهدید می‌کنند که چرا موضع‌گیری نمی‌کنی؟ / بنا نیست احساسی موضع گرفت / همه به قانون تمکین کنید /نمی‌دانم منطق اقتصادی این سبک از کالابرگ چیست؟

۱
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: اینکه برخی این روز‌ها مکرر به بنده مراجعه حضوری، تلفنی و پیامکی می‌کنند و برخی تهدید می‌کنند که چرا موضعی گرفته نمی‌شود! بنا نیست که موضع احساسی گرفته شود. مملکت بر اساس قانون اساسی است؛ تا الان طبق قانون پیش رفته است
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دهدشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و در ادامه به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان  پرداخت و گقت: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه سبب افزایش امنیت در منطقه است. از نشانه‌های قدرت ملی یک کشور این است که بتواند در دورست‌ها و نزدیک، در کنار قدرت‌های مهم، برای حوادث احتمالی رزمایش برگزار کند.
وی گفت: هدف این رزمایش، امنیت آبراه‌های بین‌الملی، مقابله با تروریسم دریایی، برخورد با دزدان دریایی، انجام اقدامات مؤثر در حفظ محیط زیست و امنیت منطقه است.
وحدانی‌فر افزود: از دیگر اهداف این رزمایش این است که آمادگی نظامی پیدا بشود برای حضور در صحنه‌های مهم. در کنار دو قدرت مهم منطقه جمهوری اسلامی خودنمایی کرد و این را به دشمنان ابلاغ کرد که جمهوری اسلامی قاطعانه آمادگی کامل دارد تا در سختی‌ها مقابله کند؛ و به دوستانش نیز اعلام کرد قدرت جمهوری اسلامی این نیست که دیده می‌شود بلکه تبدیل به یک قدرت مهم شده است که قدرت‌های مهم نظامی به همراه او و در کنار او در این فضای مهم نظامی، حاضر می‌شوند. این رزمایش در شمال اقیانوس هند تا خلیج همیشه فارس، بین سه تنگه راهبردی و استراتژیک (تنگه‌های هرمز، مالاگا و باب المندب و...) که از پنج تنگه مهم دنیا است.
امام جمعه شهر دهدشت نسبت به ارز‌های مسافرتی که برای سفر‌های خارجی تخصیص داده شد انتقاد کرده و افزود:
این روز‌ها شاهد هستیم توسط دولت ارز مسافرتی داده می‌شود؛ مسافرت خوب است- قل سیروا فی الارض_ این سفارش قرآن است؛ اما سؤال این است که در این فضایی که طلا، دلار و تورم این گونه است، آیا واقعاً ارز دولتی دادن برای مسافرت ضروری است؟! این موارد به صلاح کشور نیست؛ مگر چه تعداد از جمعیت ایرانیان خارج از کشور سفر می‌کنند که منابع ملی و منافع مهم ملی کشور را در اختیار این‌ها قرار می‌دهیم؟ دولت باید تجدید نظر کند.
حجت‌‌الاسلام وحدانی به بیان نگرانی‌های مردم از شیوه تخصیص کالابرگ‌ها پرداخت و تصریح کرد: این مسئله کالابرگ مردم را نگران کرده است. این سبک از کالابرگ که باید پول در حساب‌ها باشد نمی‌دانم منطق اقتصادی‌اش چیست؟ مردم ناراحتند و نگرانند. اطلاع‌رسانی قبلی هم نشد. اصل کار درست و ضروری است برای کنترل قیمت‌ها؛ اما از روش آن مردم نگران‌اند و دولت باید تدبیری بیندیشد.
وی با بیان اینکه در این ایام منتهی به پایان سال، تهیه و توزیع آب سه برابر شده ولی باز در برخی از نقاط شهر افت فشار آب داریم از عموم همشهریان خواست تا در خانه تکانی‌ها و استفاده از آب مراعات لازم انجام گیرد.
وی در خصوص انتخابات 11اسفندماه، همگان را به تمکین کامل از قانون توصیه و تأکید کرد: در مورد انتخابات سه نکته را عرض می‌کنم. نکته اول تشکر می‌کنم از حضور حماسی، جهادی و‌ ایمانی ملت شریف ایران. با وجود همه فشار‌های ترکیبی متعدد، ملت ایران به پای صندوق رأی آمدند و انتخابات پرشوری را برگزار کردند؛ این پرشوری انتخابات یعنی اینکه دشمن توقع داشت زیر 20 درصد باشد که حضور مردم چیز دیگری دیدیم. دومین نکته، از مجریان و دست اندرکاران انتخابات تشکر می‌کنیم؛ برگزاری انتخابات کار آسانی نیست.
نکته سوم در رابطه با استان‌های قبیله‌ای و عشیره‌ای و استان کهگیلویه و بویراحمد، آفت‌های انتخاباتی زیاد است؛ امروز مسأله، مسأله دعوا‌های جناحی سیاسی و قومی قبیله‌ای نیست. امروز قانون مهم است. هم مجریان به قانون عمل بکنند و هم نامزد‌های محترم. آنچه که باید بیان می‌شد را گفتیم.
وی افزود: اینکه برخی این روز‌ها مکرر به بنده مراجعه حضوری، تلفنی و پیامکی می‌کنند و برخی تهدید می‌کنند که چرا موضعی گرفته نمی‌شود! بنا نیست که موضع احساسی گرفته شود. مملکت بر اساس قانون اساسی است؛ تا الان طبق قانون پیش رفته است. حالا در مورد اشکالات انتخاباتی صحبت خواهم کرد در وقت دیگری. همه باید به همان قانونی که انتخابات را مشخص کرده و برگزار کرده است تمکین کنند.
به گزارش کبنا، بعد از نمازجمعه این هفته، نمازگزاران روزه‌دار به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه، از مصلی تا مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهپیمایی و با شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل انزجار قلبی خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1