تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۷۰۵۸۱
در نشست با متنفذان لنده‌ای مطرح شد.

نشست متنفذان لنده برگزار شد / جوکار: اگر کسی در ادوار گذشته صلاحیتش تأیید شود ممکن است در این دوره رد صلاحیت شود / هیچگاه نباید شورای نگهبان را متهم به معامله‌گری کنند

۱
کبنا ؛نشست متنفذان و موثرین در انتخابات شهرستان لنده با حضور فرماندار،امام‌جمعه، رئیس دادگستری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده و رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات خدیجه کبری (س) شهرلنده برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این نشست امام جمعه لنده ضمن نقش آفرینی نخبگان و ریش سفیدان در برابر مشکلات گفت: امروز نیز همه ما برابر رسالت دینی و شرعی که داریم وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم.
 امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: یک فرصت سه ماهه داریم تا حماسه عظیم انتخابات توسط ما و شما رقم بخورد و شاهد تجلی مردم‌سالاری دینی باشیم.
وی افزود: زمانی که یک ملت زیر چتر انقلاب اسلامی در حال زیستن هستند باید نسبت به اصول و قوانین آن نیز پایبند باشند.

 محمودی اصل گفت: در بحث انتخابات باید تقوای الهی توسط مردم و کاندیدای ثبت‌نام‌کننده رعایت شود تا شاهد حواشی و تخریب‌ها و لج‌بازی‌ها نباشیم.
 وی افزود: همه شما معتمدین و ریش‌سفیدان نقش مهمی در گرم‌کردن تنور انتخابات دارید و باید زمینه مشارکت همگانی را فراهم کنیم.
 محمودی اصل گفت: همه ما باید نسبت به وظیفه دینی و شرعی خود در خصوص انتخابات و مشارکت مردم وظیفه خود را اجرایی کنیم.

در ادامه نیز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: بحث انتخابات همواره یک مسئله مهم بوده و هست؛ لذا محور اصلی هر انتخابات مردم هستند و روند اجرایی هر انتخابات باید توسط مردم رقم بخورد تا شاهد حضور گرایش‌ها سیاسی مختلف در صحنه باشیم.
 روح اله ویسی گفت: اگر حضور حداکثری مردم و معتمدین و ریش‌سفیدان در امر انتخابات نباشد، نمی‌توانیم شاهد این‌همه شور در انتخابات باشیم.
 وی افزود: بحث مشارکت و سلامت در انتخابات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار مهم است فلذا نقش شما معتمدین در تحقق این امر می‌تواند تأثیرگذار باشد.
 وی تأکید کرد: با آگاهی که از مردم این شهرستان داریم قطعاً حضور مردم در این عرصه بسیار مهم است.
 ویسی خاطرنشان کرد: در بحث فضای مجازی شاهد برخی از بداخلاقی‌های هستیم که زیبنده نیست فلذا باید اخلاقیات در این حوزه رعایت شود و از تخریب و تهمت نسبت به افراد حقیقی و حقوقی پرهیز کنند.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: نسبت به کسانی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی می‌کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
 وی افزود: باید روحیه امیدواری به آینده را در بطن جامعه برای مشارکت در انتخابات توسعه و تقویت شود.

 رئیس دادگستری شهرستان لنده در ادامه گفت: کلمه موثرین یعنی کسانی که بیشترین نقش را در یک مسئله مهم دارند و چه مسئله‌ای مهم‌تر از انتخابات که در ماه‌های آینده باید در کشور اجرایی شود.
 حجت‌الاسلام صادق انصاری تأکید کرد: بعضی از مردم گلایه دارند از عملکرد مسئولین و از وضعیت معیشت، بیکاری، طلاق و سایر مسائل گلایه دارند و صدالبته در بیشتر موضوعات حق دارند؛ ولی مشارکت در انتخابات یعنی تعیین سرنوشت خودمان که باید اجرایی شود.
 وی گفت: دغدغه مردم برای همه مسائل و مشکلات کاملاً درست است؛ ولی تصمیم برای عدم حضور در انتخابات ناصواب است.
 انصاری گفت: عدم شرکت در انتخابات یعنی حق نداشتن در تعیین سرنوشت خود و این یعنی نمی‌خواهیم برای رفع مشکلات خودمان گام برداریم.
وی اظهار کرد: نباید تحت‌تأثیر فضاسازی رسانه‌ای قرار بگیریم و مشارکت در انتخابات را تحت‌تأثیر جوی رسانه‌ای دشمن دلسرد به‌نظام و انتخابات شویم.
 انصاری گفت: ما مسیر آینده خود را از طریق همین انتخابات و انتخاب اصلح باید تعیین کنیم و برای حضور در این عرصه و مشارکت در آن تلاش کنیم.
 وی گفت: وقتی عموم مردم در انتخابات شرکت می‌کنند؛ یعنی اصول و باورها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را قبول دارند.
 رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: مشارکت مردم در انتخابات باعث کاهش فشارهای بین‌المللی خواهد شد و هرگاه اختلافی در فضای کشور حاکم می‌شد برجام تحت‌تأثیر آن قرار می‌گرفت؛ ولی هرکجا قوی بودیم کمتر شاهد دخالت دشمنان بودیم.
 وی در ادامه گفت: آیا مشارکت در انتخابات حق است یا تکلیف ولی در کشور ما یک تکلیف شرعی است و مردم باید در تعیین سرنوشت خود باید مشارکت کنند.
 رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: در خصوص فضای مجازی لازم است همه ما نسبت به آن دقت لازم را داشته باشیم و در این فضاها باید رصد لازم صورت گیرد و اگر کسی نسبت به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی توهین، افترا داشته باشد باید شناسایی و برخورد قانونی صورت گیرد.
 وی گفت: خود کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز باید نسبت به مسائل مختلف جامعه احساس مسئولیت و رعایت کنند.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده گفت: حضور مردم در انتخابات قطعاً تعیین کننده حقوق عامه مردم است؛ لذا باید زمینه لازم دراین‌خصوص اجرایی شود.
جلال دانش گفت: امروز فتح‌الفتوح‌های انقلاب اسلامی دشمنان را به ستوه آورده است و دشمن در فضای مجازی سیاه‌نمایی می‌کنند.
وی افزود: انتخابات زره پولادین در برابر هجمه‌های دشمنان است؛ لذا باید همه مشارکت کنند.
 فرماندار شهرستان لنده گفت: تنها شهرستانی بودیم که هیئت‌های اجرایی و نظارت آن بدون حواشی انتخاب و تأیید شدند و امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.
 وی افزود: امیدواریم آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکیددارند شاهد حضور آگاهانه مردم در انتخابات باشیم.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث فضای مجازی یک بحث مهم است که در این فضای متأسفانه شاهد برخی چالش‌ها و آسیب‌ها هستیم.
 مهدی جوکار گفت: بیش از ۴۰ نفر را مصاحبه و صلاحیت آنان را مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم که این مهم مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.
 وی افزود: فضای مجازی خوب است به شرطی که درست از آن استفاده شود نه اینکه در فضای مجازی با اخبار کذب فضای جامعه را متزلزل کنند.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، برابر فتوای مقام معظم رهبری نسبت به حقوق مردم باید دفاع کند و این مهم باید حتماً صلاحیت‌ها را مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم.
 جوکار گفت: این مردم هستند که باید اصلاح را انتخاب کنند و شورای نگهبان نیز وظیفه دارد بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ها یک‌سری افراد را تأیید می‌کند.
 وی در ادامه اظهار کرد: در بحث صلاحیت‌ها در چند هفته‌های آینده شاهد برخی از مباحث در خصوص رصد صلاحیت‌ها حواشی‌های زیادی ایجاد شود، فلذا شاید کسی از منظر مردم شایسته صلاحیت نباشد.
وی اظهار کرد: اگر کسی در ادوار گذشته صلاحیت وی تأیید شود ممکن است در این دوره رد صلاحیت شود و هیچگاه نباید شورای نگهبان را متهم به معامله‌گری کنند.
 جوکار گفت: دی‌ماه یکی از مهم‌ترین ماه‌های حساس کشور است که باید مراقب باشیم و امید آفرینی در این داشته باشیم.
 رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین نفر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در کنار چهره‌های اصول‌گرای استان در شهرستان‌های مختلف استان در حال ارائه برنامه‌های خود برای حضور در انتخابات هستند.
 جوکار گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان‌های استان بود که در زمینه هیات‌های اجرایی و نظارت کمترین مشکل و حواشی را داشت.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلی از سوق
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان از خود فرماندار لنده یه مصاحبه بگیرید ببینید با کدوم رزومه و با چه مهارت و مدیریت ی فرماندار شدند.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1