کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با متنفذان لنده‌ای مطرح شد.

نشست متنفذان لنده برگزار شد / جوکار: اگر کسی در ادوار گذشته صلاحیتش تأیید شود ممکن است در این دوره رد صلاحیت شود / هیچگاه نباید شورای نگهبان را متهم به معامله‌گری کنند

30 آذر 1402 ساعت 11:51

نشست متنفذان و موثرین در انتخابات شهرستان لنده با حضور فرماندار،امام‌جمعه، رئیس دادگستری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده و رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات خدیجه کبری (س) شهرلنده برگزار شد.


نشست متنفذان و موثرین در انتخابات شهرستان لنده با حضور فرماندار،امام‌جمعه، رئیس دادگستری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده و رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات خدیجه کبری (س) شهرلنده برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز؛ در ابتدای این نشست امام جمعه لنده ضمن نقش آفرینی نخبگان و ریش سفیدان در برابر مشکلات گفت: امروز نیز همه ما برابر رسالت دینی و شرعی که داریم وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم.
 امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: یک فرصت سه ماهه داریم تا حماسه عظیم انتخابات توسط ما و شما رقم بخورد و شاهد تجلی مردم‌سالاری دینی باشیم.
وی افزود: زمانی که یک ملت زیر چتر انقلاب اسلامی در حال زیستن هستند باید نسبت به اصول و قوانین آن نیز پایبند باشند.

 محمودی اصل گفت: در بحث انتخابات باید تقوای الهی توسط مردم و کاندیدای ثبت‌نام‌کننده رعایت شود تا شاهد حواشی و تخریب‌ها و لج‌بازی‌ها نباشیم.
 وی افزود: همه شما معتمدین و ریش‌سفیدان نقش مهمی در گرم‌کردن تنور انتخابات دارید و باید زمینه مشارکت همگانی را فراهم کنیم.
 محمودی اصل گفت: همه ما باید نسبت به وظیفه دینی و شرعی خود در خصوص انتخابات و مشارکت مردم وظیفه خود را اجرایی کنیم.

در ادامه نیز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: بحث انتخابات همواره یک مسئله مهم بوده و هست؛ لذا محور اصلی هر انتخابات مردم هستند و روند اجرایی هر انتخابات باید توسط مردم رقم بخورد تا شاهد حضور گرایش‌ها سیاسی مختلف در صحنه باشیم.
 روح اله ویسی گفت: اگر حضور حداکثری مردم و معتمدین و ریش‌سفیدان در امر انتخابات نباشد، نمی‌توانیم شاهد این‌همه شور در انتخابات باشیم.
 وی افزود: بحث مشارکت و سلامت در انتخابات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار مهم است فلذا نقش شما معتمدین در تحقق این امر می‌تواند تأثیرگذار باشد.
 وی تأکید کرد: با آگاهی که از مردم این شهرستان داریم قطعاً حضور مردم در این عرصه بسیار مهم است.
 ویسی خاطرنشان کرد: در بحث فضای مجازی شاهد برخی از بداخلاقی‌های هستیم که زیبنده نیست فلذا باید اخلاقیات در این حوزه رعایت شود و از تخریب و تهمت نسبت به افراد حقیقی و حقوقی پرهیز کنند.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: نسبت به کسانی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی می‌کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
 وی افزود: باید روحیه امیدواری به آینده را در بطن جامعه برای مشارکت در انتخابات توسعه و تقویت شود.

 رئیس دادگستری شهرستان لنده در ادامه گفت: کلمه موثرین یعنی کسانی که بیشترین نقش را در یک مسئله مهم دارند و چه مسئله‌ای مهم‌تر از انتخابات که در ماه‌های آینده باید در کشور اجرایی شود.
 حجت‌الاسلام صادق انصاری تأکید کرد: بعضی از مردم گلایه دارند از عملکرد مسئولین و از وضعیت معیشت، بیکاری، طلاق و سایر مسائل گلایه دارند و صدالبته در بیشتر موضوعات حق دارند؛ ولی مشارکت در انتخابات یعنی تعیین سرنوشت خودمان که باید اجرایی شود.
 وی گفت: دغدغه مردم برای همه مسائل و مشکلات کاملاً درست است؛ ولی تصمیم برای عدم حضور در انتخابات ناصواب است.
 انصاری گفت: عدم شرکت در انتخابات یعنی حق نداشتن در تعیین سرنوشت خود و این یعنی نمی‌خواهیم برای رفع مشکلات خودمان گام برداریم.
وی اظهار کرد: نباید تحت‌تأثیر فضاسازی رسانه‌ای قرار بگیریم و مشارکت در انتخابات را تحت‌تأثیر جوی رسانه‌ای دشمن دلسرد به‌نظام و انتخابات شویم.
 انصاری گفت: ما مسیر آینده خود را از طریق همین انتخابات و انتخاب اصلح باید تعیین کنیم و برای حضور در این عرصه و مشارکت در آن تلاش کنیم.
 وی گفت: وقتی عموم مردم در انتخابات شرکت می‌کنند؛ یعنی اصول و باورها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را قبول دارند.
 رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: مشارکت مردم در انتخابات باعث کاهش فشارهای بین‌المللی خواهد شد و هرگاه اختلافی در فضای کشور حاکم می‌شد برجام تحت‌تأثیر آن قرار می‌گرفت؛ ولی هرکجا قوی بودیم کمتر شاهد دخالت دشمنان بودیم.
 وی در ادامه گفت: آیا مشارکت در انتخابات حق است یا تکلیف ولی در کشور ما یک تکلیف شرعی است و مردم باید در تعیین سرنوشت خود باید مشارکت کنند.
 رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: در خصوص فضای مجازی لازم است همه ما نسبت به آن دقت لازم را داشته باشیم و در این فضاها باید رصد لازم صورت گیرد و اگر کسی نسبت به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی توهین، افترا داشته باشد باید شناسایی و برخورد قانونی صورت گیرد.
 وی گفت: خود کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز باید نسبت به مسائل مختلف جامعه احساس مسئولیت و رعایت کنند.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده گفت: حضور مردم در انتخابات قطعاً تعیین کننده حقوق عامه مردم است؛ لذا باید زمینه لازم دراین‌خصوص اجرایی شود.
جلال دانش گفت: امروز فتح‌الفتوح‌های انقلاب اسلامی دشمنان را به ستوه آورده است و دشمن در فضای مجازی سیاه‌نمایی می‌کنند.
وی افزود: انتخابات زره پولادین در برابر هجمه‌های دشمنان است؛ لذا باید همه مشارکت کنند.
 فرماندار شهرستان لنده گفت: تنها شهرستانی بودیم که هیئت‌های اجرایی و نظارت آن بدون حواشی انتخاب و تأیید شدند و امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.
 وی افزود: امیدواریم آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکیددارند شاهد حضور آگاهانه مردم در انتخابات باشیم.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث فضای مجازی یک بحث مهم است که در این فضای متأسفانه شاهد برخی چالش‌ها و آسیب‌ها هستیم.
 مهدی جوکار گفت: بیش از ۴۰ نفر را مصاحبه و صلاحیت آنان را مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم که این مهم مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.
 وی افزود: فضای مجازی خوب است به شرطی که درست از آن استفاده شود نه اینکه در فضای مجازی با اخبار کذب فضای جامعه را متزلزل کنند.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، برابر فتوای مقام معظم رهبری نسبت به حقوق مردم باید دفاع کند و این مهم باید حتماً صلاحیت‌ها را مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم.
 جوکار گفت: این مردم هستند که باید اصلاح را انتخاب کنند و شورای نگهبان نیز وظیفه دارد بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ها یک‌سری افراد را تأیید می‌کند.
 وی در ادامه اظهار کرد: در بحث صلاحیت‌ها در چند هفته‌های آینده شاهد برخی از مباحث در خصوص رصد صلاحیت‌ها حواشی‌های زیادی ایجاد شود، فلذا شاید کسی از منظر مردم شایسته صلاحیت نباشد.
وی اظهار کرد: اگر کسی در ادوار گذشته صلاحیت وی تأیید شود ممکن است در این دوره رد صلاحیت شود و هیچگاه نباید شورای نگهبان را متهم به معامله‌گری کنند.
 جوکار گفت: دی‌ماه یکی از مهم‌ترین ماه‌های حساس کشور است که باید مراقب باشیم و امید آفرینی در این داشته باشیم.
 رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین نفر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در کنار چهره‌های اصول‌گرای استان در شهرستان‌های مختلف استان در حال ارائه برنامه‌های خود برای حضور در انتخابات هستند.
 جوکار گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان‌های استان بود که در زمینه هیات‌های اجرایی و نظارت کمترین مشکل و حواشی را داشت.


 


کد مطلب: 470581

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/470581/2/نشست-متنفذان-لنده-برگزار-جوکار-اگر-کسی-ادوار-گذشته-صلاحیتش-تأیید-شود-ممکن-این-دوره-رد-صلاحیت-هیچگاه-نباید-شورای-نگهبان-متهم-معامله-گری-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1