تاریخ انتشار
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۴۶۸۵۷۹
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

مدارس شبانه‌روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور

۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور هستند.
به گزارش کبنا، عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام(ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش‌آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی در جمع دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی گفت: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی بسط و گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه مدارس شبانه روزی در کشور است.
سلطانیان با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور به جامعه هدف ما ارائه خدمت می‌کنند افزود: در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز که اکثر آن‌ها از مناطق روستایی و محروم کشور هستند مشغول به تحصیل هستند.
عباس سلطانیان با تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی، فرهنگی و تربیتی آن گفت: ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تربیت‌پذیری و رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه الهی در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۴۱ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند افزود: ۲۳ میلیون برگه امتحانی امسال به صورت تمام الکترونیکی تصحیح شد.
عباس سلطانیان از رسیدگی به تمامی اعتراضات دانش‌آموزان خبر داد و گفت: سؤالات امتحانی داده شده از منبع و مرجع کتب درسی بوده و دبیران از جزوه گفتن و خلاصه گویی مطالب خودداری نمایند و نیازی به معرفی و استفاده از کتب کمک درسی آموزشی نیست.
وی کاهش فاصله علمی در بین مدارس دولتی و خاص را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های کاری وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: بر همین اساس دبیرانی که مدارس خاص تدریس می‌کنند باید ۵۰ درصد ساعات موظف خود را در مدارس عادی دولتی تدریس نمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1