کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

مدارس شبانه‌روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور

5 آبان 1402 ساعت 1:36

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور هستند.


مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور هستند.
به گزارش کبنا، عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام(ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش‌آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی در جمع دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی گفت: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی بسط و گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه مدارس شبانه روزی در کشور است.
سلطانیان با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور به جامعه هدف ما ارائه خدمت می‌کنند افزود: در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز که اکثر آن‌ها از مناطق روستایی و محروم کشور هستند مشغول به تحصیل هستند.
عباس سلطانیان با تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی، فرهنگی و تربیتی آن گفت: ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تربیت‌پذیری و رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه الهی در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۴۱ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند افزود: ۲۳ میلیون برگه امتحانی امسال به صورت تمام الکترونیکی تصحیح شد.
عباس سلطانیان از رسیدگی به تمامی اعتراضات دانش‌آموزان خبر داد و گفت: سؤالات امتحانی داده شده از منبع و مرجع کتب درسی بوده و دبیران از جزوه گفتن و خلاصه گویی مطالب خودداری نمایند و نیازی به معرفی و استفاده از کتب کمک درسی آموزشی نیست.
وی کاهش فاصله علمی در بین مدارس دولتی و خاص را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های کاری وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: بر همین اساس دبیرانی که مدارس خاص تدریس می‌کنند باید ۵۰ درصد ساعات موظف خود را در مدارس عادی دولتی تدریس نمایند.
 


کد مطلب: 468579

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/468579/2/مدارس-شبانه-روزی-نماد-توسعه-عدالت-آموزشی-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1