تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : ۴۶۷۷۱۳
کبنا گزارش می دهد؛

جای خالی دستگاه‌های تاثیرگذار در جشنواره شهیدرجایی کهگیلویه و بویراحمد / کم فروغی یا کم کاری دستگاه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و دستگاه‌های اقتصادی؟ / مدیران کم‌کار تغییر می‌کنند؟

۰
کبنا ؛
هر ساله در جشنواره شهید رجایی معرفی دستگاه‌های برتر دولتی بر اساس شاخص‌هایی می‌شوند، در این میان دستگاه‌ها به چند دسته تقسیم شده و در مقایسه با یکدیگر دستگاه برتر معرفی می‌شود. دستگاه‌های اقتصادی با هم، دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی با هم، دستگاه‌های زیرمجموعه عمرانی با هم سنجش می‌شوند. در کهگیلویه و بویراحمد نیز هر سال این جشنواره مورد توجه عموم مردم و کادر اداری دولت قرار دارد.
به گزارش کبنا نیوز، قطعاً میزان فعالیت مدیران دولت بر متمایز شدن در این جشنواره اثرگذار است، در سال‌های گذشته دستگاه آموزش و پرورش چندین سال پشت سر هم حائز رتبه برتر می‌شده است، اما امسال خبری از رتبه این دستگاه نبود. آموزش و پرورش دستگاه بسیار مهمی در هر جامعه‌ای است، اما سال‌های زیادی است که دانش اموزان استان از نظر نمره‌های نهایی رتبه آخر کشور را دارند، در آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی نداریم، آموزش و پرورش نیاز به تغییر و تحول زیادی دارد و مشخص است که نتوانسته در شاخص‌ها و ارزیابی‌ها خوب عمل کند، لذا موفقیت یک دانش‌آموز در کنکور ارتباطی با مدیریت این مجموعه نداشته است.
دستگاه‌های زیرمجموعه مدیریت عمرانی دستگاه‌هایی هستند که بودجه‌های زیادی را دارند، اداراتی از جمله راه و شهرسازی، راهداری، هواشناسی، بحران، بنیاد مسکن، هیچ کدام حائز رتبه برتر نشدند، که نشان می‌دهد وضعیت مدیریتی در این دستگاه‌ها خوب نبوده، و از طرفی معاونت عمرانی استانداری در بهبود وضعیت این دستگاه‌ها کار بسیار سختی را پیش رو دارد.
دستگاه‌های زیرمجموعه فرهنگی و پژوهشی که زیرمجموعه معاونت سیاسی و امنیتی محسوب می‌شوند از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان، سازمان زندان‌ها، دانشگاه یاسوج، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، کتابخانه‌ها، فرهنگ و ارشاد که علاوه بر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد که توانسته رتبه برتر را کسب کند، اداره‌کل ورزش و جوانان، بهزیستی و سازمان زندان‌ها رتبه کسب کردند. همچنین نیروی انتظامی، اداره‌کل اطلاعات و سپاه فتح استان هم عضو شورای تأمین استان هستتند که زیر مجموغه معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری می‌باشند و هر سه این دستگاه رتبه کسب کردند. می‌توان گفت؛ دستگاه‌های زیر مجموعه هاشمی‌مهر نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر موفق عمل کردند.
دستگاه‌های زیرمجموعه بخش معاونت اقتصادی وضعیت نامطلوبی دارند، با وجود اینکه این دستگاه‌ها در تحقق شعار سال نقش بسیار پررنگی دارند، ولی در جشنواره رجایی امسال بسیار کمرنگ ظاهر شده‌اند، ادارات سازمان صمت، میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی، پارک علم و فناوری، اصناف، جهاد کشاورزی، که از بین این ادارات فقط جهاد کشاورزی حائز رتبه برتر شد. اداره کار که دستگاه بسیار مهمی است در این چند ساله با ضعف مدیریت روبرو بوده و قطعاً بر وضعیت این دستگاه اثر گذاشته است. حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ استان کهگیلویه و بویراحمد است، در حالی که در استان‌هایی در همین رده مثل استان ایلام، اعتبارات بسیار بیشتری را جذب کرده‌اند.
با وجود اهمیت دستگاه‌های اقتصادی و نقشی که در توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال می‌توانند داشته باشند ولی احسان عسگری معاون اقتصادی نتوانسته است وضع مطلوبی را در این دستگاه‌ها رقم بزند، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در بیانات خود ضعف دستگاه‌های اقتصادی را مورد نقد قرار داده است.
دانشگاه‌های استان از جمله علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج که مهمترین دانشگاه‌های استان هستند نتوانسته‌اند رتبه‌ای را کسب کنند.
ستاد جشنواره شهید رجایی استان کهگیلویه و بویراحمد بر حسب مقتضیات استان، از دستگاه‌های اجرایی در محور‌هایی نظیر؛ تحقق شعار سال (مهار تورم، رشد تولید)، اقتصاد مقاومتی، بهبود محیط کسب و کار، کسب رضایت مردم، ایجاد اشتغال، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشارکت خبرگان، پژوهش برتر در حل چالش‌ها و مسائل استان و … اقدام برجسته‌ای انجام داده‌اند، تقدیر می‌نماید.
بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و ادارات برتر استان معرفی و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان، رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مسوولان استانی تجلیل شدند.
به گزارش کبنا، در این جشنواره که صبح امروز (چهارشنبه 12 مهرماه 1402) در سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، 
در شاخص‌های آموزش و پژوهش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد. در شاخص‌های گروه توسعه و زیرساخت از اقدامات اداره‌کل پست کهگیلویه و بویراحمد، شاخص سلامت و رفاه اجتماعی از کمیته امداد حضرت امام(ره)، در شاخص تولید و خدماتی از سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شد.
همچنین اداره کل استاندارد دستگاه برتر در شاخص گروه عمومی و غذایی برگزیده جشنواره شهید رجایی شد. در شاخص اقتصادی و مالی دو اداره‌کل اقتصاد و دارایی و اداره کل مالیاتی برگزیده شدند و با اهداء لوح سپاس و تندیس مورد تقدیر قرار گرفتند. در زمینه تحقق شعار سال شرکت آب منطقه برگزیده شد و لوح سپاس و تندیس جشنواره را دریافت کرد.
در محور کارگزار صادق اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی برگزیده شد و لوح سپاس و تندیس دریافت کرد. در محور مشارکت و تشکل‌های مردمی اداره‌کل ورزش و جوانان، در شاخص بهبود محیط کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی، در محور ارتقاء سطح سلامت واحد‌های تولیدی از اداره کل دامپزشکی استان، در محور حمایت از سیاست‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی در رسیدن به برنامه‌های دستگاه‌های از دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. در زمینه اجرای سیاست‌های دولت مردمی و جهادی از اقدامات اداره‌کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس تجلیل شد.
در محور اقامه نماز از اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تجلیل شد. در زمینه کسب رضایت مردم و جذب تسهیلات اشتغال‌زائی استان از اداره‌کل بهزیستی تجلیل شد. در محور مردمی‌سازی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد تقدیر به عمل آمد.
همچنین در محور امنیت پایدار از سپاه فتح، نیروی انتظامی و اداره‌کل اطلاعات تقدیر به عمل آمد.
همچنین ۵۸ نفر از کارمندان برتر دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شدند. جشنواره شهید رجایی ( امروز چهارشنبه) در محل آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و از مجموع ۶۹ دستگاه شرکت‌کننده، ۶ دستگاه اجرایی در بحث شاخص‌ها و ۱۴ دستگاه در بخش تک محور با حضور جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند.
  
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ روز چهارشنبه در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی، ثبات در استان کهگیلویه و بویراحمد را نتیجه همدلی میان سه قوه دانست و گفت: از نماینده فعلی ولی فقیه آیت الله حسینی و نماینده سابق آیت الله ملک حسینی به جهت حمایت از مسئولان استان در جهت پیشبرد اهداف قدردانی می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و سپاه فتح استان گفت: برخی دستگاه‌ها در مجموعه دولت نیستند اما نقش کلیدی در پیشبرد برنامه‌های دولت در استان دارند.
وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شاخص‌های تعیین شده رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کردند، گفت: همه مدیران استان شبانه روز در تلاش هستند و زحمت می‌کشند اما برخی‌ها ویژه پای کار مردم بودند.
احمدزاده با اشاره به اینکه رئیس جمهور پای کار است و مدیران این دولت هم به مانند دکتر رئیسی جهادی پای کار باشند، گفت: استان در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و بخش اقتصادی با مشکل مواجه است و در صورتی رفع می‌شود که مدیران وقت بگذارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم از حاکمیت انتظار دارند و اگر محکم پای کار باشند گره کشا خواهد بود.
وی خواستار رفع اختلاف میان دستگاه‌های دولتی شد و گفت: اگر اختلافی میان دستگاه‌ها وجود دارد ابتدا در استانداری مطرح تا جهت رفع آن اقدام شود و اگر حل و فصل نشد بعد موضوع دادگاهی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از استان‌های امن و سفید کشور هستیم، افزود: در این بستر امن شرایط برای کار و فعالیت مدیران آماده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از شرایط کار بودجه و اعتبار است که در سفر اول دولت به استان سه هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که رقم بی‌سابقه‌ای است، ضمن اینکه سه هزار میلیارد دیگر از دولت طلب داریم.
احمدزاده بیان کرد: علاوه بر این میزان اعتبار، یک هزار میلیارد تومان برای حوزه زیرساخت اعتبار تخصیص داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز یک هزار میلیاردی پردیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبار سفر دور دوم دولت به استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است که اعتبارات در نظر گرفته شده گویای فراهم بودن زمینه تحول در استان است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان چند میلیون دلاری در استان گفت: علاوه بر این در سفر دور دوم دولت به استان مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعتبار در نظر گرفته شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر لزوم تسریع در پاسخ‌گویی به استعلامات توسط دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: نباید استعلام یک پروژه تحول‌زا در استان چند ماه به طول انجامد که اگر اینگونه باشد فرصت حضور سرمایه‌گذار در استان را از دست داده‌ایم.
وی بیان کرد: ماندگاری مدیران به تلاش‌هایی است که در راستای خدمت به مردم و توسعه استان انجام می‌دهند.
احمدزاده با بیان اینکه عده‌ای در داخل و خارج کشور عملکرد این دولت را زیر ذره بین دارند، گفت: اگر در رسیدن به برنامه‌ها موفق عمل کنیم به قله‌ها و اهدافی که مقام معظم رهبری فرمودند دست خواهیم یافت.
وی در پایان مردمی‌سازی دولت را تکلیف مدیران دانست و گفت: مدیران در نماز جمعه‌ها حاضر شوند و پاسخ گوی مردم بوده و در جهت رفع مسائل و مشکلات آن‌ها گام بردارند.
  
برخی مدیران با مردم قهرند
مرادعلی پیوند_ معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_
گفت: برخی مدیران گویا با مردم قهرند و حتی یک میز خدمت هم در طول سال برگزار نکرده‌اند و دیدار مردمی ندارند که این رویه خلاف شعار محوری مردمی‌سازی است.
پیوند اظهار کرد: راهبرد و تأکید دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور همواره بر ارتباط نزدیک، معنادار و تعامل با مثبت با گروه‌ها و قشر‌های مختلف مردمی استواغر است و همه مدیران هم موظفند این مهم را سرلوحه کار و برنامه‌های خود قرار دهند.
اختلاف امتیاز‌های دستگاه‌های اجرایی زیاد نبوده و نزدیک بودند البته باید توجه داشت مدیران زحمت کش و پای کار در استان زیاد هستند.
وی افزود: برخی از مدیران اظهار بی‌اطلاعی از شاخص‌های دخیل در فرآیند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی داشتند که انتظار می‌رود پیش از برگزاری جشنواره شاخص‌ها در اختیار مدیران قرار گرفته شود.
معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه مدیران استان یک سوم استاندار جهادی استان تلاش کنند می‌توانند در کشور بدرخشند.
پیوند ابراز کرد: مدیران باید به گونه‌ای قدم بردارند که کار مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود زیرا این دولت بر شاخص‌های مردمی، تحول‌زا تأکید جدی دارد.
وی ادامه داد: مبحث بهره وری در استان مهم است متأسفانه گزارش‌های بهره وری به تهران ارسال نشده است.
معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سلامت اداری را نیز مهم برشمرد و تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی پای کار هستند و همه موارد رصد می‌شود.
تدبیر ویژه هم برای مدیران کم‌کار که در انتهای لیست قرار دارند‌، اندیشیده خواهد شد. سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با احمدزاده_استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر عزل مدیران کم‌کار و ناکارآمد تاکید کرد.
در ادامه نشست‌های ماهانه رئیس جمهور با استانداران، قم، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان و بوشهر ضمن ارائه گزارشی از فرصت‌های استان‌های محل ماموریت خود، برخی چالش‌ها و موانع پیش‌روی توسعه و یا مدیریت اجرایی در سطح ملی و یا استانی را تبیین کردند.
تسریع در رفع موانع مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها با هدف تقویت و سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی، تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مردم در آبادان و خرمشهر با منطقه آزاد، عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استان‌ها که باعث نارضایی مردم شده‌اند و تعیین تکلیف برخی منابع استانی که خارج از اختیار و یا نظارت استانداران هزینه می‌شود، از جمله تصمیمات این جلسه بود که رئیس جمهور دستورات لازم را در ارتباط با اجرا و پیگیری آنها صادر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

برتر
Iran, Islamic Republic of
این همه برتری و برگزیده و ابن همه تورم و گرونی و بیچارگی مردم اصلا همخوانی ندارند
شعار باید توی سفره مردم بیاد آقایان برتر
معیار
Iran, Islamic Republic of
معیار سنجش چی بوده؟ مردم نفهمیدند
Iran, Islamic Republic of
جایگاه درمان استان چیشده
جایگاه درمان استان چیشده
جناب استاندار فکری به حال دانشگاه علوم پزشکی هم بکنید
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
با اطلاع کامل میگم حق به حق دار نرسید انتخاب شدند ولی سلیقه ای نه از عملکرد
دیرتر از همه استانها این مراسم برگزار شد چون باید آقایان انتخاب میکردن و نه عملکرد نشان میداد
احمد
Iran, Islamic Republic of
استاندار خودش ضعیفه باید مدیران ضعیف را هم انتخاب کنه ،والی ارشاد چکار کرد ،از هرمدیری خوشش نمیاد حتی بهترین باشه انتخاب نمیشه
سرباز
Iran, Islamic Republic of
اگه کار برای رضای خدا و شهدا باشه باید تیپ 48 فتح به عنوان برترین ها لوح رو دریافت میکرد
در تمامی سازمان های دولتی و خصوصی تیپ 48 فتح و پاسداران این یگان سرافراز سپاه اسلام هستند که همراه و یاور ادارات جهت هرچه بهتر خدمت به مردم استان هستند
از سیل ، زلزله ، آتش سوزی ، کرونا ، ............... مرزداری
حتی ی اسمی از خدمات ارزشمند این تیپ همیشه با عزت و اقتدار جناب آقای استاندار محترم نبردند.
خب ان شاءالله که شما خوب باشید و به مردم عزیز و فهیم استان خدمت کنید ما خودمان را خادم مردم میدانیم همچون گذشته
Iran, Islamic Republic of
آه و فغان مردم از آموزش وپرورش استان عالم گیرشده ،اما فریادرسی نیست
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش عادت به رتبه آخر در این دوسال دارد .مدیرکل و معاون متوسطه اش و پشتیبانیش تمام وقت پیگیر کارهای منطقه هستن وفرصت پرداختن به وظایف ذاتیشون را ندارند ورتبه آخر هم زیادشون هست
Iran, Islamic Republic of
نه آموزشی هست ونه پرورشی
آموزش وپرورش روزبه روز بدتر و بدتر میشه
اکبر
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب هاشمی
اینها همه نتیجه حمایت های ایشون از مسائل فرهنگی و حمایت از برنامه های این ادارات و هماهنگی با مدیران است
به کوری چشم بدخواهان
کهگلو
Iran, Islamic Republic of
ماذا فاذا
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اکثر دستگاه هایی که نام بردید زیر مجموعه معاونت سیاسی هستن
از کمیته امداد و بهزیستی و ورزش جوانان گرفته
تا اداره کل زندان ها و سپاه،نیروی انتظامی
تقریبا همه برگزیده ها زیرمجموعه معاونت سیاسی بودن که با حمایت ها و هماهنگی اقای هاشمی همه برگزیده شدن
درود بر جناب هاشمی
علی دونا
Iran, Islamic Republic of
هرکی سکه بهار آزادی/ برترش کردند همیشه در این استان اینجور بود و آینده هم همنجور هست
Iran, Islamic Republic of
بنیاد شهید و قلم افتاده وگرنه رتبه برتر کشور هست.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
به به ، چه استان گل و بلبلی ، کل ادارات نمونه شدن ، صنعت، گردشگری، صنایع دستی، بهداشت، راه و ساختمان ایقد فعال بودند که مجبور شدیم نیروی کار وارد کنیم. خااااااااک ، فقیرترین استان کشور توی تورم رتبه ۲ کشور شده دررررود
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1