تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۶۴۳۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

همایش نکوداشت روز دهیار بخش مرکزی شهرستان بویراحمد برگزار شد / فرماندار بویراحمد: دهیاران هزینه‌ها را غیرهدفمند خرج می‌کنند + تصاویر

۰
کبنا ؛
همایش نکوداشت روز دهیار بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، فرماندار شهرستان بویراحمد امروز سه شنبه (۱۳ تیرماه ۱۴۰۲) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز دهیار، گفت: این روز نشان از تأثیرگذاری جریان دهیار و دهیاری‌ها در یک جامعه دارد، جریان دهیاری به عنوان یک مدل نوین در مدیریت محلی خدمت و سازمان دهی دهیاران را نشان داده است.
شهرام مهدوی مطلق بیان کرد: دهیار برآیند عصاره انتخاب یک روستا است، پیشرفت روستا ناظر بر مشارکتروستاییان است، پیگیری‌های مستمر یک دهیار می‌تواند یک روستا را تبدیل به روستایی نمونه کند.
وی گفت: ادارات کل و شهرستان باید جایگاه دهیاران را متوجه باشند، جایگاه دهیاری منوط به رفتار دهیازان است.
اگر خلأ در بحث جایگاه دهیاران در سیستم اداری شهرستان داریم، لازمه‌اش این است که دهیاران به این موضوعات توجه داشته باشند.
فرماندار بویراحمد گفت: گا‌هاً دهیاران بسته بسیار ناهماهنگی از مشکلات را بدون اولویت‌بندی ارائه می‌دهند، و سیستم نمی‌داند به کدام یک از این مشکلات بپردازد.
مهدوی مطلق اظهار کرد: بخشی از قوانین بودجه‌ای به پیشرفت روستا منجر نمی‌شود، که در برنامه هفتم توسعه این موضوع تعدیل شده، در دولت سیزدهم توجهات به دهیاری‌ها متمرکز شده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: برخی قوانین دست و پاگیر است و لازم است از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی به عنوان راه میانبر استفاده کرد.
مهدوی ممطلق گفت: دهیاران هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند ولی این هزینه‌ها غیرهدفمند خرج می‌شوند، لذا باید توجه بیشتری به هدفمند شدن هزینه‌ها داشت.
بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد امروز سه شنبه (۱۳ تیرماه ۱۴۰۲) در این همایش ضمن تبریک به مناسبت روز دهیار، با اشاره به بحث سرانه‌های آموزشی و رفاهی و... گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی به یاسوج سرازیر شده، می‌طلبد که زیرساخت‌هایی را آماده داشته باشیم. در بحث سرانه‌ها مشکلات زیادی داریم، ‌امیدواریم سرانه‌های ورزشی، خدماتی و رفاهی در بخش مرکزی پیش‌بینی شود.
اکبری تبار  با بیان اینکه باید هر چند سال یکبار در طرح هادی بازنگری‌هایی شود، افزود: اجرای طرح هادی یکی از دغدغه‌های ما است، برخی از روستا‌های بخش مرکزی طرح هادی ندارند و انتظار داریم طرح هادی برای این روستا‌ها درنظر گرفته شود.
وی گفت: خیلی از روستا‌ها از جمله روستای سروک، موردراز، نره گاه، شهرک ولایت دچار تنش آبی هستند و انتظار داریم این موضوع حل شود.
اکبری تبار اظهار کرد: در بحث کمیته برنامه‌ریزی شهری، با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم روستا‌هایی داریم که در ۵ سال اخیر هیچ خدماتی برای آن‌ها لحاظ نشده، می‌طلبد در یک سال پیش رو به این روستا‌ها خدمات دهی شود.
بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد گفت: روستا‌هایی مثل مادوان، شهرک ولایت، گوشه آسفالت، جدول‌گذاری و روشنایی معابر آن‌ها انجام گرفته است.
اکبری تبار افزود: سرابتاوه، سروک، چنارستان، مهریان، تلخسرو، روستا‌های اقماری چسپیده به شهر هستند که در بحث اعتبارات باید بیشتر دیده شوند.
بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه از همه روستا‌های بخش مرکزی بازدید داشته‌ایم و از برخی روستا‌ها دو و سه بار بازدید کرده‌ایم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با توجه به درآمد و اعتبار دهیاری‌ها اقدامات خوبی را انجام دادیم.
وی با اشاره به این اقدامات گفت: بیش از ۳ هزار و ۸۷۶ متر مربع جدول‌سازی داشته‌ایم، بیش از ۱۹۷ هزار و ۵۲۴ متر مربع مخلوط‌ریزی و زیرسازی و تسطیح معابر داشته‌ایم، ۱۲۲ هزار متر مربع آسفالت معابر داشتیم که حدود ۴۰ درصد آن با هماهنگی بنیاد مسکن انجام گرفته است.
وی بیان کرد: بیش از ۵۲۶ مورد نصب روشنایی معابر، ۲۳۱ مورد نصب سطل زباله، بیش از ۱۵۷ تابلوی نام‌گذاری، ساخت ۱۱۳ مورد پل‌های بتنی و فلزی، بیش از ۱۰ هزار متر مربع بازگشایی معابر، قریب به ۶۹۶ متر مربع احداث دیوار حائل و کانال هدایت سیلاب، بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع لایروبی جداول، بهسازی یا احداث ۵۳ مورد غسال خانه و آرامستان‌ها را داشته‌ایم.
اکبری تبار با اشاره به خدمات حوزه اجرایی و ساختاری گفت: قریب به ۵ هزار و ۲۰۰ مورد مکاتبه اداری در حوزه‌های مختلف داشتیم، میز خدمت در حوزه‌های مختلف، تعیین تکلیف کد ۱۸ روستا، بیش از ۳۲ مورد سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌هایی بوده که دهیاری‌ها انجام داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روز چه؟
با دستور کار انتخابات
هر فرد فقط ۵۰۰ رای
انتخابات رو بردیم
جناب مهدوی لطفا استکبار و مستضعفان و انقلاب و این واژه ها رو دیگه در محافل مطرح نکنید که مردم از شماها جلوترند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ماجرای پول های قبرستان چیه جناب مهندس اکبری تبار
Iran, Islamic Republic of
بودجه هارو غیر هدفمند هزینه می کنند نه هزینه ها رو .خدایا یه کم سواد عطا کن،آمین
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1