تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : ۴۵۸۴۰۹
شهردار باشت:

ساخت شبكه دفع آب‌هاي سطحي شهر باشت 200 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد

۰
کبنا ؛شهردار باشت گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کانال‌های دفع آبهای سطحی مرکز شهر باشت نیاز است.
سید رضا حسینی افزود: طرح احداث کانال دفع آبهای سطحی این شهرستان اعتباری افزون 83 میلیارد ریال با هدف جلوگیری از تجمع آبهای سطحی و هدایت و دفع آبهای سطحی هم اکنون در دست اجراست.
شهردار باشت پروژه احداث کانال آبهای سطحی در مرکز شهرستان باشت را یکی از اقدامات بزرگ و از خواسته‌های به حق ولی چند ده ساله مردم و بازاریان دانست و گفت: در بارندگی گاه تا ۱متر ارتفاع آب در شهر بوده و خانه‌ها و مغازه‌ها پر از آب می شدند که در این طرح از چهار راه کتاب تا ابتدای جاده تل مویزی به طول ۲ کیلومتر کانال سطحی ساخت خواهد شد.
حسینی ابراز کرد: فاز اول این طرح از چهار راه کتاب تا ورودی این شهر (ابتدای جاده روستای تل مویزی) اجرا خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبارات فازهای بعدی این طرح انجام خواهد شد.
وی هدف از اجرای این طرح عملیاتی را دفع و هدایت آبهای سطحی در زمان بارندگی، کاهش خطرات احتمالی، کنترل سیلاب و ارتقاء سطح کیفی و ایمنی معابر، حفظ بهداشت محیط زیست، رفاه و آسایش شهروندان و توسعه زیرساختهای شهری اعلام کرد.
شهردار باشت گفت: طرح کانال دفع آبهای سطحی و سیلاب منطقه «ملک آباد» شهر باشت هم اکنون با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال و 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
حسینی تصریح کرد: همچنین به منظور تامین آب فضای سبز منبع 90 متر مکعب مخزن بتنی در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در دست ساخت است.
وی تصریح کرد: برای ساخت منبع تامین آب فضای سبز این شهرستان بیش از سه میلیاردو 500 میلیون ریال اعتبار تاکنون هزینه شده که با بهره برداری از این طرح آب فضای سبز 60 درصد از شهر باشت بصورت آبیاری سیستم های پیشرفته تامین خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه بیش از هشت هکتار فضای سبز در سطح شهر باشت وجود دارد تصریح کرد: ساخت این مخازن بتنی با هدف ذخیره آب، تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم پیشرفته و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی به هنگام آبیاری در دستور کار قرار گرفت.
شهردار باشت گفت: امسال 160 تن قیر برای آسفالت معابری شهری این شهرستان در نظر گرفته شد که جوابگو نبود.
حسینی ادامه داد: هم اکنون بیش از 2000 تن قیر برای آسفالت معابر شهر باشت نیاز است که تخصیص این میزان قیر می‌تواند زمینه تسریع در آسفالت‌ریزی معابر شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان فراهم کند.
وی گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان‌ها در قالب یک برنامه عملیاتی مناسب و یک بازه زمانی مشخص در دستور کار شهرداری باشت قرار گرفته تا زمینه دسترسی به امکانات عمومی برای همگان فراهم شود.
وی ادامه داد: برای طرح ۸۳ میلیارد مصوب شده ولی برای تکمیل آن ۲۰میلیارد تومان مورد نیاز هست.
حسینی افزود: دو اتفاق مبارک در این ایام برای باشت افتاد. یکی همین پروژه بسیار مهم فوق هست و دیگری اختصاص و تحویل یک دستگاه بیل مکانیکی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال هست که جا دارد از حمایتها و پیگیری های نماینده پر تلاش و دلسوز و جهادی جناب دکتر حسینی پور و استاندار پای کار و خستگی‌ناپذیر که خالصانه کمک کردند به مردم شهر باشت، صمیمانه تقدیر وتشکر نمایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1