تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۵۳۴۳۲
با حضور مسوولان کشوری و استانی:

مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / گفته های جالب رئیس پیشین پارک علم و فناوری استان درخصوص شکل گیری پارک / میزان اعتبار صندوق پژوهش و فناوری استان که تعجب و خندۀ معاون وزیر را برانگیخت

۰
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری  وزارت علوم  برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز یکشنبه (24 مهرماه 1401) مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار شد.
در این آیین رئیس دانشگاه یاسوج به سخنرانی پرداخته و گفت: مقام معظم رهبری بر تولید علم بدون وابستگی و تولیدی که پایدار باشد تاکید کرده اند و ما باید به این نقطه از علم برسیم.
بهادر کرمی افزود: ما در این راه تازه کار هستیم، ولی اگر ما می توانیم جزو کشورهای تولیدکننده واکسن باشیم و می توانیم موشک های کنترل کننده را تولید کنیم، نشان داده ایم که توان علمی داریم و می توانیم بیشتر پای کار باشیم و از پژوهشگران خود حمایت کنیم. 
کرمی گفت: افتخار می کنیم که هر دو رئیس پیشین و جدید پارک علم و فناوری استان عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و جوان و تازه نفس هستند. از آقای دکتر هاشمی رئیس پیشین در دانشگاه استفاده خواهیم کرد، آقای دکتر فرزین نیز به عنوان رئیس جدید پارک منشأ خدمات در حوزه تخصصی خود خواهند بود.
رئیس پیشین پارک علم و فناوری استان نیز گفت: سال ۸۵ پارک علم و فناوری مصوب شد ولی چیزی که سال ۹۶ به من تحویل داده شد یک پوشه بود، رسانه ها وجود پارک علم و فناوری را زیر سوال می بردند، پارک فقط در حد یک بنر بود که خود ما نصب کرده بودیم، ما با هیچ حقوق و مکانی کار خود را شروع کردیم.
هاشمی افزود: بدون امکانات هم می شود کار کرد حتی با یک بنر، افرادی بدون یک ریال حقوق در یک اتاق کار می کردیم برای اینکه پارک علم و فناوری پا بگیرد.
وی گفت: خوشحال و خوش وقتیم که زمانی ما فقط برای به رسمیت شناختن پارک تلاش می کردیم، ولی الان واقعا پارک مطالبات بیشتری برای ایجاد زیرساخت های خود پیدا کرده است.
هاشمی اظهار کرد: از ابتدا تلاش زیادی برای فرهنگ سازی در خصوص فعالیت و کار پارک علم و فناوری صورت گرفت، و پس از آن جلسات و کارگاه های ما با بیش از ۱۰۰ نفر برگزار می شد.
وی با اظهار اینکه سعی کردیم از ظرفیت های خاموش دولت استفاده کنیم، گفت: بدون هیچ هزینه و اعتباری، با مشارکت دستگاه های اجرایی ساختمان های بلااستفاده را استفاده کردیم. چون پارک بودجه ای نداشت.
هاشمی با اشاره به تعداد کم پرسنل تخصصی پارک علم و فناوری استان، گفت: نامه نگاری های زیادی انجام گرفت تا بتوانیم نیروهای تخصصی را در پارک جذب کنیم ولی فایده ای نداشت و با 20 نیروی منابع انسانی تخصصی در سال ۹۸ رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی را کسب کردیم.
وی افزود:  شرکت های مستعد دانش بنیان شدن داریم که امیدواریم سخنان مقام معظم رهبری اجرا شود و دانش بنیان های ما در استان دوبرابر شوند.
هاشمی گفت: مرکز آفتابگردان و دیگر مراکز ما با کمک خیرین تا حدودی ساخته شد و نیاز است که از این ظرفیت باز هم استفاده شود تا مراکز نیمه ساز پارک به مرحله افتتاح برسند.
وی اظهار کرد: امروز باید به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر باشیم، باید به دنبال این یاشیم که صدای همه را بشنویم، مشکلات فناوران را حل کنیم، مشکلاتی که در کشور پیش آمده آسیب های فراوانی را برای کسب و کارهای نوین ایجاد کرده است.
منفرد عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و موسس یک شرکت دانش بنیان گفت: با هنر آقای هاشمی ۶۰ تا ۷۰ شرکت فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد، از آقای دکتر فرزین نیز انتظار داریم که در این زمینه تلاش زیادی داشته باشند.
وی گفت: در سال ۸۲ کار خود را در روستای علی اباد در خصوص تولید کندو و تولید زنبور عسل فعالیت کردیم، در سطح ملی و بین المللی مشابه این کار بسیار کم وجود دارد.
منفرد بیان کرد: فناوران را فقط در نمایشگاه ها نبیبنیم، مشکلات آنها را جویا شویم، اگر تولید در کشور افزایش پیدا کند، ارزش پول ما افزایش می یابد، و تنها راه افزایش تولید، استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و فناوران است.
معاون فناوری و نواوری وزارت علوم در سخنرانی خود، ضمن تشکر از رئیس پیشین پارک علم و فناوری استان گفت: راه اندازی بسیار سخت تر از مراحل بعدی کار است، از اقای دکتر هاشمی به دلیل مسئولیتی که داشتند تشکر می کنم، و همچنین به این دلیل که در انتهای کار صبوری کردند، خود ایشان برای جابجایی خود بارها پیگیری کردند.
دکتر علی خیرالدین گفت: یکی از مشکلات پارک علم و فناوری کمبود اراضی است، انتظار هست که همگی در ایجاد زیرساخت و تامین اراضی تلاش کنند تا مشکل پارک حل شود.
وی بیان کرد: در تمامی شهرستان ها باید مرکز رشد ایجاد شود، در این استان فقط دو مرکز رشد وجود دارد و انتظار هست که استاندار و مسئولان در این خصوص تلاش کنند.
خیرالدین افزود: یکی از مشکلات ما کمبود نیروی متخصص است، تعداد ۱۸ نیروی متخصص پارک استان، بسیار کم است که ما نمی توانیم با این تعداد به اهداف خود برسیم.
وی اظهار کرد: یکی از مصوبات در آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بکارگیری 300 نیروی متخصص در حوزه فناوری است که تعدادی از این نیروها برای پارک علم و فناوری خواهد بود.
وی گفت: دکتر فرزین اعتقاد ما این است که وظیفه رئیس پارک تعامل با دستگاه های اجرایی، مسئولان استانی و شرکت های دانش بنیان و خلاق و واحدهای فناور است. در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی، دارو و غذا، امنیت غذایی فعالیت های دانش بنیان وجود دارد، انتظار هست دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی را با همکاری جهاد کشاورزی ایجاد کنید. به کمک شهرک صنعتی شهرک فناوری را ایجاد کنید، با دانشگاه آزاد، پیام نور و فنی حرفه ای تعامل داشته باشید. دانشگاه یاسوج به سمت ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاهی برود که تا چندین سال بعد مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه را بتوانید اخذ کنید.
وی گفت: یکی از مشکلات واحدهای فناور محل استقرار است، اینها جایی را ندارند که بتوانند در آنجا استقرار پیدا کنند و فعالیت های دانش بنیان خود را بی دغدغه انجام دهند، یکی دیگر از مشکلات نقدینگی و حمایت مالی است.
معاون وزیر علوم در بین سخنان خود از میزان اعتبار صندوق پژوهش و فناوری استان تعجب کرده و ضمن خنده ای این میزان را تنها برای حمایت از یک شرکت دانش بنیان کافی دانست و گفت: توصیه می کنیم مسئولان استانی صندوق پژوهش و فناوری را تقویت کنند، 3 میلیارد تومان بودجه ای که در صندوق استان وجود دارد،  کمترین اعتبار در بین صندوق های کشوری است، و فقط برای حمایت از یک شرکت دانش بنیان کافی است. ما در شهرها و استان های دیگر اعتبارات 30، 50 و حتی 100 میلیارد تومان را داریم.
خیرالدین افزود: ماده 34 ضوابط اجرایی بوده استان ها را مکلف کرده که 10 درصد تملک دارایی استان را در طرح های دانش بنیان هزینه کنند.
فرزین رئیس جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  شعار امسال که از زبان مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین شنیده شد، قاعدتا بیش از سایر نهادها و دستگاه ها وظیفه سنگینی به پارک علم و فناوری محول شد.
فرزین اظهار کرد: رسالت اصلی پارک علم و فناوری ایجاد بستری برای شکوفایی، شناسایی، پرورش استعدادهای نابی است که در کشور و در استان وجود دارد.
وی گفت: از ابتدای حضور در پارک علم و فناوری با روحیه جهادی کار را شروع کردم که نام جهاد سازندگی را روی آن می گذارم.
فرزین در انتها از وزیر علوم آقای زلفی گل ، معاون وزیر علوم آقای خیرالدین، مسئولان استانی و روسای دانشگاه و اساتید دانشگاه و دیگر مسئولان استانی تقدیر و تشکر کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسنی
Iran, Islamic Republic of
سیستم خاله خورزویی همینه. تبریک به نماینده
Iran, Islamic Republic of
خیلی شلوغ بوده چطور جاشون شده
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
فقط شعار و شعار تو خالی
هم استانی
Netherlands
پس چگونه است که معاونان محترم اموزشی و فرهنگی در ردیف های انتهایی نشسته اند؟ آیا به استعفای تند معاون اموزشی در هفته گذشته بر می گردد که بدون درک شرایط ویژه کشور مانند علی کریمی اب به اسیاب دشمن ریخت؟ کبنا لطفا روشنگری کن.
امیر
Iran, Islamic Republic of
. کار فوق العاده در پارک انجام کلیه کارکنانش را بدون ازمون انتخاب کرد وهیچ کس از کار غیر قانونی ایشان سوال نکرد
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
دوتا از کارهای مثبت ایشان که عملا به درد مردم خورده بفرمایید
شاقلی
Iran, Islamic Republic of
کار های ایشان شعاری بود فقط روی کاعذ
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1