تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۵۰۶۲۸
بازدید دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از جشنواره هنرهای تجسمی استان:

دادستان یاسوج: هنر بهترین، کامل‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است / برخورد قضایی و قهری نتیجه‌اش شکست است

۰
کبنا ؛دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، حمید نادریان معاون دادستان با حضور امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جشنواره بزرگ هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
به گزارش کبنا، سید علی ملک حسینی امروز جمعه (31 تیرماه 1401) در این بازدید گفت: هنر بهترین، کامل‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. اگر بخواهیم قضایی و قهری با آسیب‌های اجتماعی برخورد کنیم، نتیجه‌اش شکست است.
ملک حسینی با بیان اینکه متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم مشکل تغییر ذائقه‌ها است، اظهار کرد: عفاف و حجاب نیز مشمول مشکل تغییر ذائقه‌ها شده است.
ملک حسینی اظهار کرد: خیلی از نقاش‌ها به داستان‌های شاهنامه علاقه مند هستند، علارغم اینکه استان ما یکی از خاستگاه‌های شاهنامه است و شاهنامه خوانی یک هنر دیرینه در استان ما است.
دادستان مرکز استان گفت: برخی از مشکلات جامعه ما به تغییر ذائقه‌ها، بخشی به سهل انگاری نهادها، مسئولین و دست اندرکاران و متولیان برمی گردد.
ملک حسینی با بیان اینکه وقتی اسم هنر به میان می‌آید توجهات افراد فقط به یک هنر خاص مثلاً هنر موسیقی یا سینما جلب می‌شود، افزود: امروز هنرهای مفتخر ما مغفول مانده است، ذائقه مردم به یک سری نمادهای خاص هنری سوق پیدا کرده و متأسفانه انحرافاتی نیز به وجود می‌آید. اما امروز جوان سنگ تراشی را دیدیم که بدون استاد و بصورت شخصی مشغول به کار و حرفه آموزی شده است. هنر خوشنویسی هنر بسیار خوبی است.
وی اظهار کرد: «ایجاد ذائقه خوب» که دوستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جشنواره انجام داده‌اند کار بسیار خوبی است.
دادستان مرکز استان اضافه کرد: اعتقاد ما این است که مشکلات مجرمانه استان ریشه اجتماعی و فرهنگی دارد، علارغم اینکه فرهنگی غنی در مراسمات بومی و محلی استانی داریم، علارغم ظرفیت عجیبی که استان ما از نظر منابع نیروی انسانی دارد، ظرفیت‌های ما ناشکفته هستند که باید شکوفا شوند.
وی بیان کرد: ساعت‌ها سخنرانی یک مسئولی که اثرگذاری ندارد، با یک اثر هنری به خوبی فرهنگ ایجاد می‌کند.
وی اظهار کرد: مسائل بسیار مهم در زیست فرهنگی ما وجود دارد که می‌توانیم بیان کنیم، اما گاها افراد به مسائل جزئی و سیاسی مشغول می‌شوند.
ملک حسینی افزود: با ایجاد ذائقه‌های خوب، مثل فرهنگ سازی در خصوص رانندگی، فرهنگ سازی در خصوص عدم تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا می‌توانیم در جامعه اثرگذار باشیم.
وی گفت: استان ما به هیچ وجه استان امنیتی نیست، و برخورد ما هم نباید برخورد امنیتی و قضایی باشد.
ملک حسینی بیان کرد: برخورد قضایی و امنیتی تیر آخر باید باشد، آن هم با افرادی که آگاهانه ارتکاب جرم می‌کنند.
وی گفت: موضوع حجاب و عفاف موضوعی فرهنگی است و بهترین راهکار ترویج عفاف و حجاب استفاده از زبان هنر است.
ملک حسینی عنوان کرد: اگر از این راه استفاده نکنیم و بخواهیم با موضوعات فرهنگی بصورت قهری و قضایی برخورد کنیم، قطعاً نتیجه‌اش شکست است.
وی گفت: این به معنای سهل انگاری و بی‌خیالی دستگاه‌های امنیتی نسبت به این مسائل نیست، در جایی که حضور دشمن، یا حضور آگاهانه برخی افراد در ترویج برخی از منکرات و مسائل اجتماعی دیده می‌شود، باید به وظیفه خود عمل کنیم. برداشت شخصی و نظر شخصی ما این است که معضلات اجتماعی و فرهنگی با راهکارهای فرهنگی بسیار راحت‌تر قابل درمان است
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1