کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از جشنواره هنرهای تجسمی استان:

دادستان یاسوج: هنر بهترین، کامل‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است / برخورد قضایی و قهری نتیجه‌اش شکست است

31 تير 1401 ساعت 19:36

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر بهترین، کامل ترین و موثرترین راه برای مقابله با آسیب های اجتماعی است. اگر بخواهیم قضایی و قهری با آسیب های اجتماعی برخورد کنیم، نتیجه اش شکست است.


دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، حمید نادریان معاون دادستان با حضور امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جشنواره بزرگ هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
به گزارش کبنا، سید علی ملک حسینی امروز جمعه (31 تیرماه 1401) در این بازدید گفت: هنر بهترین، کامل‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. اگر بخواهیم قضایی و قهری با آسیب‌های اجتماعی برخورد کنیم، نتیجه‌اش شکست است.
ملک حسینی با بیان اینکه متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم مشکل تغییر ذائقه‌ها است، اظهار کرد: عفاف و حجاب نیز مشمول مشکل تغییر ذائقه‌ها شده است.
ملک حسینی اظهار کرد: خیلی از نقاش‌ها به داستان‌های شاهنامه علاقه مند هستند، علارغم اینکه استان ما یکی از خاستگاه‌های شاهنامه است و شاهنامه خوانی یک هنر دیرینه در استان ما است.
دادستان مرکز استان گفت: برخی از مشکلات جامعه ما به تغییر ذائقه‌ها، بخشی به سهل انگاری نهادها، مسئولین و دست اندرکاران و متولیان برمی گردد.
ملک حسینی با بیان اینکه وقتی اسم هنر به میان می‌آید توجهات افراد فقط به یک هنر خاص مثلاً هنر موسیقی یا سینما جلب می‌شود، افزود: امروز هنرهای مفتخر ما مغفول مانده است، ذائقه مردم به یک سری نمادهای خاص هنری سوق پیدا کرده و متأسفانه انحرافاتی نیز به وجود می‌آید. اما امروز جوان سنگ تراشی را دیدیم که بدون استاد و بصورت شخصی مشغول به کار و حرفه آموزی شده است. هنر خوشنویسی هنر بسیار خوبی است.
وی اظهار کرد: «ایجاد ذائقه خوب» که دوستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جشنواره انجام داده‌اند کار بسیار خوبی است.
دادستان مرکز استان اضافه کرد: اعتقاد ما این است که مشکلات مجرمانه استان ریشه اجتماعی و فرهنگی دارد، علارغم اینکه فرهنگی غنی در مراسمات بومی و محلی استانی داریم، علارغم ظرفیت عجیبی که استان ما از نظر منابع نیروی انسانی دارد، ظرفیت‌های ما ناشکفته هستند که باید شکوفا شوند.
وی بیان کرد: ساعت‌ها سخنرانی یک مسئولی که اثرگذاری ندارد، با یک اثر هنری به خوبی فرهنگ ایجاد می‌کند.
وی اظهار کرد: مسائل بسیار مهم در زیست فرهنگی ما وجود دارد که می‌توانیم بیان کنیم، اما گاها افراد به مسائل جزئی و سیاسی مشغول می‌شوند.
ملک حسینی افزود: با ایجاد ذائقه‌های خوب، مثل فرهنگ سازی در خصوص رانندگی، فرهنگ سازی در خصوص عدم تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا می‌توانیم در جامعه اثرگذار باشیم.
وی گفت: استان ما به هیچ وجه استان امنیتی نیست، و برخورد ما هم نباید برخورد امنیتی و قضایی باشد.
ملک حسینی بیان کرد: برخورد قضایی و امنیتی تیر آخر باید باشد، آن هم با افرادی که آگاهانه ارتکاب جرم می‌کنند.
وی گفت: موضوع حجاب و عفاف موضوعی فرهنگی است و بهترین راهکار ترویج عفاف و حجاب استفاده از زبان هنر است.
ملک حسینی عنوان کرد: اگر از این راه استفاده نکنیم و بخواهیم با موضوعات فرهنگی بصورت قهری و قضایی برخورد کنیم، قطعاً نتیجه‌اش شکست است.
وی گفت: این به معنای سهل انگاری و بی‌خیالی دستگاه‌های امنیتی نسبت به این مسائل نیست، در جایی که حضور دشمن، یا حضور آگاهانه برخی افراد در ترویج برخی از منکرات و مسائل اجتماعی دیده می‌شود، باید به وظیفه خود عمل کنیم. برداشت شخصی و نظر شخصی ما این است که معضلات اجتماعی و فرهنگی با راهکارهای فرهنگی بسیار راحت‌تر قابل درمان است


کد مطلب: 450628

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/450628/2/دادستان-یاسوج-هنر-بهترین-کامل-ترین-موثرترین-راه-مقابله-آسیب-های-اجتماعی-برخورد-قضایی-قهری-نتیجه-اش-شکست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1