تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۴۲۸۱۴
آنچه در دیدار مدیرکل ورزش استان با هیئت های ورزشی لنده گذشت:

از بلاتکلیفی10ماهه ورزش لنده تا گلایه از نبود سالن ها وزرشی مناسب/عدم تزریق منابع مالی به هیئت ها/جهانبخش: تا یک ماه آینده رئیس اداره ورزش لنده تعیین می شود+تصاویر

۰
کبنا ؛نشست صمیمی سرپست اداره کل ورزش و جوانان استان به همراه معاون توسعه و پشتیبانی با مسولین هیئت های ورزشی شهرستان لنده در محل سالن جلسات اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزارشد.
به گزارش کبنا؛ در ابتدای این نشست نیکویی زاده سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: متاسفانه یک سالن ورزشی در شان ورزشکاران این شهرستان نیست و انچه هم هست تاریخ ساختش به سال 1358برمی گردد که عملا عمر مفید خویش راکرده است.
وی افزود: ورزش این شهرستان باتوجه به استعدادها و پتانسیل های ورزشی نابی که دارد می تواند در بیشتر زمینه ها در سطوح ملی و آسیایی و جهانی قهرمان داشته باشد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: مشکلات حوزه ورزش شهرستان لنده واقعا زیاد است به طوری که حتی یک سرویس بهداشتی مناسب برای ورزشکاران در مجموعه های ورزشی ما وجود ندارد.
نیکویی زاده گفت: شهرستان لنده نیازمند تخصیص اعتبارات خاص و ویژه نفت و ملی است چرا که ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری در این شهرستان وجود دارد که با سرمایه گذاری در حوزه ورزش می توان شاهد رشد و ترقی ورزش شهرستان باشیم.
در ادامه علی شریعتی مسول هیئت کوهنوری با اشاره به مشکلات و نیازمندی های این هئیت و سایر هیئت های ورزشی گفت: آنچه مسلم است در طی این سال ها توجه به ورزش می  توانست از خیلی از چالش ها و آسیب ها جلوگیری کند.
وی افزود: مشکلات هیئت های ورزشی از کمبود امکانات و نداشتن اعتبارات کافی برای امورات محوله باعث شده است تا بیشتر ماموریت ها و مسابقات به دلیل نداشتن اسپانسر و اعتبار خودجوش  و گاها نیز با هزینه های شخصی برگزار می شود.
در ادامه هاشمی رئیس هیئت کاراته شهرستان لنده گفت:با وجود همه کم مهری ها و نداشتن اعتبارات در حوزه ورزش کاراته بیش از4مقام ملی داشتیم که اگر به پرورش استعدادها توجه می شد شاهد کسب عناوین برتر ملی و آسیایی و حتی جهانی بودیم.
صابر عظیمی خبرنگار کبنا نیوز و نماینده هیئت فوتبال شهرستان لنده در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فوتبال در جامعه اشاره کرد و گفت: فوتبال یکی از مهیج ترین ورزش های است که می تواند بیشترین عامل برای سرگرمی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.
عظیمی با برشمردن مشکلات ورزش فوتبال گفت: مشکلات در حوزه فوتبال شهرستان لنده بسیار زیاد است و انتظار از مدیر کل استان داریم که ورزش فوتبال را به طور ویژه ببیند،چرا که ورزش اول تمام دنیا فوتبال هست و باعث نشاط و سرگرمی خیل عظیمی از جامعه است.
وی افزود: آنچه در یکسال گذشته باعث نگرانی ورزشکاران است بحث نداشتن یک متولی و مسئول ورزش در شهرستان لنده است چرا باید یکسال یک اداره مدیر نداشه باشد و با سرپرستی اداره شود که خود در دهدشت با کوله باری از مشکلات دست و پنجه نرم می کند که حقیقتا نیز جای تقدیر دارد که یک روز در هفته به امورات شهرستان لنده رسیدگی می کند.
وی گفت: توجه به ورزش عامل موفقیت برای کاهش آسیب های اجتماعی است ولی باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد چرا که سرمایه هیچ وقت هزینه نیست
در ادامه نیز سایر مسولین هیئت های ورزشی مشکلات و چالش های پیش روی حوزه ورزش شهرستان لنده را بیان کرد.
در ادامه نیز معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: هیئت های ورزشی بازوان توانمند و قدرت اجرایی ورزش استان هستند.
وی افزود: ورزش نه تنها عاملی برای سلامت روح جسم فرد است بلکه عاملی برای نشاط جامعه است که هرچه در این حوزه هزینه شود مصداق عینی سرمایه گذاری است.
شجاعی گفت: اگر به زیرساخت های ورزشی به درستی توجه شود شاهد پیشرفت و تحول آفرینی در حوزه ها و رشته های مختلف ورزشی خواهیم بود .
وی گفت: جای بسی تاسف است که در این استان هیچ اسپانسر و خیری که در حوزه ورزش دلسوزی کند نداریم و به همین دلیل است که باید با داشته ها و نداشته هایمان بسازیم.
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: شرم می کنم وقتی از سالن های ورزشی در جای جای استان بازدید داریم که عمق محرومیت ها ومطالبات به حق ورزشکاران را که می بینیم شرم می کنم.
وی افزود: در سطح استان بیش از 49هیئت استانی و 400هیئت شهرستانی داریم که تامین اعتبارات اولیه برای این حجم از هیئت ها واقعا کاری سخت و دشوار است.
در ادامه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با قدردانی از حضور ورزشکاران گفت: سرانه ورزشی در کشور 1متر و 20سانتی متر است که به نسبت جمعیت این سرانه در شهرستان لنده با اماکن ورزشی ایجاد شده  و در حال ساخت به 1متر و58سانتی متر رسیده است.
وی افزود: سالن های ورزشی شهرستان لنده مورد پایش و ارزیابی و بازدید میدانی کارشناسان حوزه معاونت فنی قرار گرفته است و به دنبال تخصیص منابع مالی از محل هدایای خاص وزارت نفت با پیگیری نماینده محترم کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده هستیم  که وی نیز قول های بسیار خوبی در این زمینه داده و اعتبار نیز تثبیت شده است.
جهانبخش گفت:یکی از چالش های اساسی ما در ورزش نداشتن یک مدیر از جنس بدنه ورزش و کارکنان ورزات ورزش و جوانان است که امروز که حقیر از این جنس توفیق خدمتگذاری را داریم امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق اهداف ورزشکاران گام برداریم.
وی افزود: سطح درآمد ما از محل اماکن وزرشی سالانه بالای 800میلیون بود که در دوسال گذشته به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی به کمتر از 50میلیون تومان رسیده است.
جهانبخش گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان های استعداد خیز در حوزه ورزش است که امیدواریم بتوانیم در زمینه تخصیص اعتبارات ویژه به نسبت محرومیتی که دارد این شهرستان را تقویت کنیم.
وی در خصوص دغدغه مسولان هیئت های ورزشی برای انتصاب رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: بحث انتصاب رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده تا کمتر از یک ماه آینده بر طرف خواهد شد و امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل و دغدغه ورزشکاران در شهرستان لنده بر طرف شود.
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1