تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۴۰۸۰۴
در همایش انقلابیون نوجوان و جوان استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: کسانی که می‌گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، اگر روزی جنگ شود، در لانه موش قایم می‌شوند

۰
کبنا ؛همایش انقلابیون نوجوان و جوان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون امور اقتصادی استانداری، صالحی‌نیا مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (11 آبان ماه 1400) در این همایش، احسان عسکری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بایدهایی که در سال 57 مطرح می‌کردیم و در اهداف قانون اساسی تصویب و نگاشته شد، امروزه در عمل محقق نشده و امروز پیامدهای اجتماعی این عدم تحقق گریبانگیر جامعه شده است.
عسکری بیان کرد: این عدم تحقق به ویژه در بخش اقتصادی و مسائل اقتصادی محسوس‌تر است.
وی افزود: اگر چنین مسیری به سعادت انسان‌ها نینجامیده است، و نمی‌تواند به سعادت منتهی شود، پس چه کسانی و با چه اندیشه‌ای باید این مسیر را طی کنند؟ طبیعتاً اگر از نسل گذشته کاری برمی آمد، کار می‌کردند. اهداف مدنظر قرار گرفته است ولی اندیشه‌ها نتوانسته بار سنگین بایدها را محقق کند.
عسکری گفت: نظامی که در دنیا و در نظام بین الملل وجود دارد نظام لیبرال سرمایه داری است، به همین دلیل مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را با محوریت جوانان به نگارش درآورده و آن را به عنوان راهبر ما و مسیر هدایت ما انتخاب کردند.
وی افزود: گاهی ما می‌خواهیم رویکرد و جهت گیری را تغییر دهیم. بیانیه گام دوم چنین طرحی را دارد، می‌خواهد در ورودی داده‌ها و خروجی داده‌ها متفاوت از گام اول انقلاب باشیم.
عسکری بیان کرد: امروز عدالت در سطح جامعه دارد کمرنگ می‌شود. مسائلی مثل بیکاری، فاصله طبقاتی و عدالت متفاوت از اهداف ما شکل می‌گیرد. آیا مدارس غیرانتفاعی نوعی بی عدالتی نیست؟ آیا سرمایه گذاری‌های کلان بصورت انفرادی به سود جامعه است؟ فرهنگ فردگرایی با مبانی اسلامی و دینی ما سازگاری ندارد.
عسکری افزود: دولت اسلامی باید اجتماع اسلامی بسازد و پس از آن تمدن اسلامی ساخته شود، هیچ کدام از این سه مرحله بدون توجه به رویکردهای نظری و عملی اقتصاد اسلامی انجام نمی‌گیرد. باید بتوانیم هر دو سیستم اقتصاد لیبرالی و اسلامی را بشناسیم تا بتوانیم سیستمی طراحی کنیم که انسان‌های با اخلاق متعالی را در خروجی داشته باشیم. بدون حضور دانشجویان و دانش اموزان و بدون تحقیق علمی نمی‌توانیم در این مسیر گام برداریم.
عسکری گفت: به حضور علمی شما جوانان نیاز است و اصرار بر حضور علمی شما داریم تا با اندیشه‌های الهی به نحوی جامعه را سازماندهی کنید که موجد تمدن اسلامی باشد و ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر خواهیم بود.
آیت‌الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت: نوجوانی و جوانی فرصت بسیار بزرگ و جریان بسیار پیچیده‌ای در عالم خلقت است. انسان اگر در مسیر مسئولیت و دستورات خداوند گام برداشت انسان می‌شود.
حجت الاسلام حسینی گفت: برخی از حکومت‌هایی که ما لمس کردیم، فرصت متعالی شدن یک نوجوان و جوان را نمی‌دادند و در جوامع فساد و فحشا را ترویج می‌دادند. جوانی که فساد اخلاقی داشته باشد و اندیشه‌های انحرافی داشته باشد، از نظر رژیم پهلوی جوان پسندیده‌ای بود.
آیت‌الله حسینی بیان کرد: جهنمی‌هایی که تعداد زیادی هستند وقتی زمان امام خمینی (ره) می‌دیدند که این نوجوانان با این حاکمیت سروکار دارند و سرنوشت انها را در دست گرفته، به میدان آمد، از اسلام و بر اساس اسلام سخن گفت و جامعه را هوشیار کرد.
وی افزود: امام با پیش بینی که داشت و گفت که سربازان من در گهواره‌ها هستند. زمانی که میدان مبارزه گرم شد، همین دانش آموزان و دانشجویان به میدان آمدند. انقلاب شد و پس از آن جنگی صورت گرفت که جنگی جهانی بود و همه قدرت‌های جهانی از صدام خبیث حمایت کردند و به دنبال تجزیه کشور بودند.
امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: در این میدان جنگ نیز دانش اموزان وارد میدان جنگ شدند. شهید حسین فهمیده 13 ساله به میدان جنگ رفت. خیلی فهم و درک می‌خواهد که نوجوانی 13 ساله بگوید من تسلیم فرمان امام خمینی (ره) هستم، و شهید فهمیده بدین گونه بود.
وی گفت: نوجوانی که برای اسلام و برای میهنش به خودش نارنجک می‌بندد و خودش را زیر تانک می‌اندازد. خیلی شجاعت، جرأت، جسارت و فهم می‌خواهد که یک جوان به نقطه اوج دلاور و شهامت می‌رسد و چنین کاری می‌کند، حماسه می‌آفریند و جهان در بهت و حیرت فرو می‌رود.
آیت الله حسینی بیان کرد: امروز اگر عزت و شرافت و پیشرفت داریم، به برکت دلاوری‌های دانش آموزان دوره انقلاب و دوره 8 سال دفاع مقدس است. ما پیر خواهیم شد و شما هستید که باید این جامعه را بسازید.
وی گفت: امروز اسلام پناه جوانان است، نباید جوانان ما این تصور را کنند که فقط به سرزمین خود، ایران بیندیشد. اقتضای ایرانی بودن اسلامی بودن است، اقتضای اسلامی بودن علوی بودن و مهدوی بودن است، و اقتضای مهدوی بودن این است که هر جا ظالمی دیدید به او بتازید و هر جا مظلومی دیدید به کمک او بشتابید.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: کسانی که می‌گویند نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران. این‌ها اگر روزی جنگ شود، در لانه موش قایم می‌شوند.
آیت‌الله حسینی در ادامه به جایگاه و قدرت ایران اسلامی در دنیا گریزی زد و گفت: وقت آمریکا کشور ونزوئلا را در محاصره قرار داد، ایران به کمک این کشور رفت. زمانی که لبنان در محاصره بود، ایران محموله‌های کمکی خود را فرستاد. سپهبد سلیمانی دشمنان را تهدید می‌کرد و اجازه نمی‌داد از حد خود بیشتر بیایند، اینها نشان می‌دهد که ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اولیش
ف.ت
United States
انشالله که جنگ نمیشه. ولی اگر شد شما جلودار ما باشید.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی بزرگوار اتفاقا اونهایی که می گن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران اکثرا از پیش کسوتان عرصه ایثار و جهاد و شهادتند.
دنا اورمزد
Iran, Islamic Republic of
جناب حسینی
جنگ که شروع شد ما ایرانیان بودیم و یک کشور در معرض حمله و تجاوز
ما بودیم و گرسنگی و نبود امکانات و تجهیزات
ما بودیم و ناهماهنگی در ساختار نیروهای نظامی
ما بودیم و تحریم و سختی و مقاومت های شجاعانه
آن روزها خبری از غزه و لبنان و سوریه نبود
آن روزها خبری از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و جبهه پایداری نبود
آن روزها خبری از خودی و غیر خودی نبود
آن روزها همه خودی بودند
همه خودی بودند
یک کشور و یک ملت و یک هدف در برابر یک دشمن مشترک

جناب حسینی:
جامعه را انشقاقی نکنید
در جامعه مهم اتحاد و همدلی و همراهی و برادری مهم است
جامعه را چند وجهی نکنید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این اظهارنظر.الان درزمانه صلح و در حصن امنیتی درباره اگر جنگ شود.. اگر قابل انتقاد هستید در جمع دانشگاهیان حاضر شوید و متکلم وحده نباشید.
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
کشور و ملت ایران در وحشتناک‌ترین و اسفبارترین موقعیت خود قرار دارند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
چزا نظر مارا ننوشتی گفتم با اون خواهرزاده ات مشکلات استان حل کن منتظریم معاون اقتصادی استاندار سید احسان منظورمه چزا حذف کردی
منصف
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی از افراد مورد خطاب حضرتعالی در دوران جنگ ایران وعراق در خط مقدم برای ایران جانفشانی کردند
United Kingdom
جنگ را امثال شما و بستگان محترم اداره کنید.
United Kingdom
بچاپ نظراتو
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1