تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۳۶۷۶۵
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده:

ورود بنیاد علوی برای ساخت جاده روستای کوه اسپید شهرستان لنده + تصاویر

۰
کبنا ؛مسئول  نهاد پیشرفت وآبادانی شهرستان لنده گفت: روستای" کوه اسپید"تا مرکز شهرستان لنده۴۰ کیلومتر فاصله دارد که با راه اندازی ۳ کیلومتر جاده دسترسی، عبور و مرور آن‌ها در زمستان تا مرکز شهرستان کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار کبنا از لنده، مراد مرادی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین  زیرساخت‌های توسعه وهمچنین موجب تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز به شمار می‌آید که از کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و تسهیل در فروش محصولات و تولیدات مربوطه از طریق برقرار کردن ارتباط آسان و ایمن به سایر نقاط حائز اهمیت است.
 وی افزود: توجه به روستاها موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی می‌شود.
مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده بیان کرد: تأثیر راه‌ها و جاده‌های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که در عصر کنونی توسعه یا عدم توسعه مناطق مختلف شهری و روستایی به وجود همین راه‌ها و جاده‌ها وابسته است.
مرادی پور با اشاره به اینکه از زمان ورود بنیاد علوی در شهرستان لنده، در تمامی روستاها، "سفیر"و "امین کانون‌های روستایی" وجود دارد تصریح کرد: یکی از روستاهای منطقه عالی طیب این شهرستان به نام «کوه اسپید»، مشکلات، کمبودها و پتانسیل‌های این روستا توسط امین کانون‌ها شناسایی و به بنیاد علوی معرفی شد، که طی بازدیدی که به عمل آمد این روستا هیچ گونه جاده ارتباطی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مردم روستایی «کوه اسپید» تنها راه عبوری که دارند و به صورت موقت از آن استفاده می‌کنند از بخش شهرستان "بهمئی"است.
مسئول نهاد پیشرفت وآبادانی شهرستان لنده گفت: «روستای» کوه اسپید تا مرکز شهرستان ۴۰ کیلومتر فاصله دارد که با راه اندازی ۳ کیلومتر جاده دسترسی آسان و عبور ومرور آن‌ها در زمستان تا مرکز شهرستان کاهش می‌یابد.
 وی با اشاره به اینکه  ۲۵ خانوار در روستای «کوه اسپید»، زندگی می‌کنند، گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته متاسفانه شاهد رنج و عذاب زنان سالخورده، کودکان و پیر مردانی بودیم که برای کارهای روزانه خود باید ازصخره های گچی عبور می‌کردند.
مرادی پور عنوان کرد: طی برآورده های اولیه برای آسفالت ۳ کیلومتر جاده روستایی، ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز می‌باشد، که بنیاد علوی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را پرداخت خواهد کرد.
مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده ادامه داد: باتوجه به اینکه مشکلات طبیعی وجود دارد، چنان که اداره منابع طبیعی مجوز ساخت راه را صادر کند و با مشارکت مردم و اداره راه، مردم روستای"کوه اسپید" در آینده نزدیک ازداشتن یک  جاده امن برخودار خواهند شد، و دیگر نیازی نیست دانش آموزان با مشقت وسختی به ادامه تحصیل خود ادامه دهند.
---------------------------------------
خبرنگار:  صابر عظیمی

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1