کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده:

ورود بنیاد علوی برای ساخت جاده روستای کوه اسپید شهرستان لنده + تصاویر

21 تير 1400 ساعت 17:49

مسئول نهاد پیشرفت وآبادانی شهرستان لنده گفت: روستای کوه اسپید تا مرکز شهرستان لنده۴۰ کیلومتر فاصله دارد که با راه اندازی ۳ کیلومتر جاده دسترسی، عبور و مرور آن‌ها در زمستان تا مرکز شهرستان کاهش می‌یابد.


مسئول  نهاد پیشرفت وآبادانی شهرستان لنده گفت: روستای" کوه اسپید"تا مرکز شهرستان لنده۴۰ کیلومتر فاصله دارد که با راه اندازی ۳ کیلومتر جاده دسترسی، عبور و مرور آن‌ها در زمستان تا مرکز شهرستان کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار کبنا از لنده، مراد مرادی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین  زیرساخت‌های توسعه وهمچنین موجب تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز به شمار می‌آید که از کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و تسهیل در فروش محصولات و تولیدات مربوطه از طریق برقرار کردن ارتباط آسان و ایمن به سایر نقاط حائز اهمیت است.
 وی افزود: توجه به روستاها موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی می‌شود.
مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده بیان کرد: تأثیر راه‌ها و جاده‌های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که در عصر کنونی توسعه یا عدم توسعه مناطق مختلف شهری و روستایی به وجود همین راه‌ها و جاده‌ها وابسته است.
مرادی پور با اشاره به اینکه از زمان ورود بنیاد علوی در شهرستان لنده، در تمامی روستاها، "سفیر"و "امین کانون‌های روستایی" وجود دارد تصریح کرد: یکی از روستاهای منطقه عالی طیب این شهرستان به نام «کوه اسپید»، مشکلات، کمبودها و پتانسیل‌های این روستا توسط امین کانون‌ها شناسایی و به بنیاد علوی معرفی شد، که طی بازدیدی که به عمل آمد این روستا هیچ گونه جاده ارتباطی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مردم روستایی «کوه اسپید» تنها راه عبوری که دارند و به صورت موقت از آن استفاده می‌کنند از بخش شهرستان "بهمئی"است.
مسئول نهاد پیشرفت وآبادانی شهرستان لنده گفت: «روستای» کوه اسپید تا مرکز شهرستان ۴۰ کیلومتر فاصله دارد که با راه اندازی ۳ کیلومتر جاده دسترسی آسان و عبور ومرور آن‌ها در زمستان تا مرکز شهرستان کاهش می‌یابد.
 وی با اشاره به اینکه  ۲۵ خانوار در روستای «کوه اسپید»، زندگی می‌کنند، گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته متاسفانه شاهد رنج و عذاب زنان سالخورده، کودکان و پیر مردانی بودیم که برای کارهای روزانه خود باید ازصخره های گچی عبور می‌کردند.
مرادی پور عنوان کرد: طی برآورده های اولیه برای آسفالت ۳ کیلومتر جاده روستایی، ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز می‌باشد، که بنیاد علوی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را پرداخت خواهد کرد.
مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده ادامه داد: باتوجه به اینکه مشکلات طبیعی وجود دارد، چنان که اداره منابع طبیعی مجوز ساخت راه را صادر کند و با مشارکت مردم و اداره راه، مردم روستای"کوه اسپید" در آینده نزدیک ازداشتن یک  جاده امن برخودار خواهند شد، و دیگر نیازی نیست دانش آموزان با مشقت وسختی به ادامه تحصیل خود ادامه دهند.
---------------------------------------
خبرنگار:  صابر عظیمی

 


کد مطلب: 436765

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/436765/2/ورود-بنیاد-علوی-ساخت-جاده-روستای-کوه-اسپید-شهرستان-لنده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1