تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۳۰۳۳۲
در نشست مجمع ورزش‌های بومی محلی استان مطرح شد

نقش توریسم ورزشی در توسعه کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛به گزارش کبنااسپورت، ظهر امروز (سه شنبه 14 بهمن) محمد امیری خراسانی در نشست سالیانه مجمع ورزش‌های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد با سعادت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های مناسب در زمینه گردشگری است و نگاه‌ها در زمینه ورزش باید با ماهیت گردشگری این استان همسو و هماهنگ شود.
وی با اشاره به اینکه با تکیه بر ظرفیت گردشگری استان می‌توان این منطقه را به پایلوت ورزش‌های بومی محلی تبدیل کرد، گفت: انجام این کار باعث رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و کمک به مهاجرت معکوس می‌شود.
امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد، در سال آینده و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جشنواره بزرگ بازی‌های بومی محلی کشوری با ماهیت بین‌المللی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از پتانسیل و استعدادهای خوبی در امر ورزش برخوردار است، که در صورت حمایت و توجه می‌توانند در عرصه‌های مختلف بدرخشند.
وی سرانه ورزشی استان را ۹۴ سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش کمک‌های خوبی استان شده و در تلاش هستیم سرانه ورزش استان تا پایان دولت به دو متر مربع افزایش پیدا کند.
رحمان همت پور رئیس هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد:هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان  استان با همکاری روسای هیات های شهرستانی و خانه های ورزش با برگزاری مسابقات ورزشی به ایجاد روحیه نشاط و شادابی در این شرایط کرونایی کمک کردند.
وی با ارائه عملکرد مالی هیات از رئیس فدراسیون درخواست کرد که با توجه به وضعیت خاص استان نیازمند توجه ویژه برای اختصاص بودجه لازم در جهت برگزاری مسابقات وتجهیز خانه های ورزش است.
همچنین در این نشست روسای هیات های شهرستان ها به بیان نظرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.
به گزارش کبنا در پایان این نشست از برگزیدگان بازی‌های بومی محلی استان از شهرستان های چرام و بویراحمد که به‌صورت مجازی برگزار شده‌ بود تجلیل به‌عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا سخنان سید حسن خمینی در تلویزیون قطع شد ( + تصاویر )

چرا سخنان سید حسن خمینی در تلویزیون قطع شد ( + تصاویر )

نکته قابل تامل آنجاست که مديران صداوسيما در بهمن سال گذشته به ديدار يادگار امام رفتند ...
(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب ...
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
1