تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۲۶۳۲۸
در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کرونا مهاجمی‌تر شده / بستری شدن 162 نفر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج / نگرانی شهردار یاسوج از وضعیت شلوغی مطب‌ها

۰
کبنا ؛نشست ستاد مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (چهارشنبه 16 مهر ماه) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج از وضعیت بد استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در ویروس کرونا تغییر ژنتیکی به وجود آمده و مهاجمی‌تر شده است و موج جدید شیوع کرونا ناهمگون‌تر شده و امروز 162 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید جلیل بستری شده و این در حالی است که در روزهای قبل این تعداد 112 و 113 نفر بوده است.
وی افزود: متأسفانه بعضی از افراد اجازه می‌دهند که ریه آنها کاملاً عفونی و آلوده شود و بعد به بیمارستان مراجعه می‌کنند و این زمانی است که کار از کارگر کذشته است.
جاودان سیرت گفت: سن مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا پایین آمده، کم توجهی، بی دقتی و عادی انگاری باعث این موضوع شده است.
وی گفت: اگر پیک آنفلوانزا شروع شود، مشکلات حادتر می‌شود که باید تمهیدات لازم برای این کار اندیشیده شود. اگر مردم پای کار نباشند، باید منتظر فاجعه باشیم.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از فعال شدن گشت ارشاد کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: 4 هزارعدد ماسک در سطح استان توزیع کردیم و سعی کردیم در گشت ارشاد از داوطلبین آموزش دیده و باسابقه برای این کار بهره ببریم.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این جلسه به وضعیت نگران کننده مطب‌ها گریز زد و گفت: در بازدیدی که خودم از چند مطب در خیابان دادگستری قدیم داشتم، در بعضی مطب‌ها 25 تا 30 نفر مراجعه کننده دارند که پزشکان می‌توانند به شکل تلفنی یا اینترنتی نوبت دهند و از تجمع پرهیز کنند. و چاره‌اندیشی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1