تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۲۱۷۱۳
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

غفلت مسئولان از ظرفیت پهپادی کهگیلویه و بویراحمد / با این پهپادها آتش سوزی جنگل‌ها در لحظه مهار می‌شود

۲
کبنا ؛ میثم اسفندیار فر از شرکت صنعت آوران رایان گچساران به عنوان فناور برتر سال کهگیلویه و بویراحمد شناخته شد و از او تجلیل به عمل آمد. اسفندیار پهپاد کشاورزی دراج را تولید کرد که بعد از نظر داورانی از پارک علم و فناوری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان فناور برتر انتخاب و معرفی شد.
شرکت صنعت آوران رایان گچساران از جمله شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد (مرکز رشد واحدهای فناور گچساران) بوده که با بهره گیری از استعداد جوانان و متخصصان حوزه هوافضا و پهپاد، پا به عرصه تکنولوژی‌ها و خدمات فناورانه نهاده است.
سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های بالای محصولات این شرکت اشاره می‌کند و می‌گوید: قابلیت عرضه به بازار یعنی تجاری سازی و مطابق با دانش فنی ملاک انتخاب فناوران برتر استان بود.
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین نقش فناور در حل مشکلات و یا رفع نیازهای جامعه، نقش آفرینی مؤثر فناور در کارآفرینی و اشتغال، میزان تقاضا برای محصول از بازار هدف، سطح آمادگی فناوری و میزان پیچیدگی از جمله شاخص‌های انتخاب فناوران برتر بود.
هاشمی تاکید کرد: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به منظور تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌ها به کمک فناوران برتر خواهد آمد و در طول مراحل ساخت و تولید همراه آن‌ها می‌باشد.
میثم اسفندیار فر رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت آوران رایان گچساران در باره ساخت پهپاد کشاورزی دراج و نحوه عملکرد آن و سایر توانمندی‌های این شرکت توضیح می‌دهد و بیان می‌کند: شرکت صنعت آوران رایان گچساران با مجوز سازمان هواپیمایی کشور فعالیت خود را آغاز کرد و پهپاد کشاورزی دُراج محصول تخصصی این شرکت است که در زمین‌های مختلف کشاورزی کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه این پهپادها با قیمت مناسب به بازار ارائه می‌شود، اظهار داشت: پهپاد دراج زمینه ورود به دنیای کشاورزی هوشمند را فراهم کرده و برای سم پاشی، محلول پاشی و کودپاشی انواع مزارع کاربرد دارد به طوریکه اگر درگذشته این کار قرار بود با تراکتور انجام می‌گرفت، صدمات زیادی به زمین و محصول کشاورزی وارد می‌شد، اما اکنون با این پهپادها این صدمات دیگر اتفاق نمی‌افتد و ضمن جلوگیری از هدرروی آب و سم زیاد، کار سم پاشی را به بهترین شکل انجام می‌دهد.
اسفندیار فر گفت: این شرکت قابلیت زیادی در حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی دارد. ما می‌توانیم به راحتی جنگل‌ها را از شر آفت‌ها نجات دهیم و با سمپاشی هوشمند این کار به سهولت انجام می‌گیرد.
 وی افزود: پهپاد دراج ویژگی‌های منحصراً به فردی دارد، متناسب با آب و هوای ایران، حمل و آماده سازی ساده و سریع، کاهش مصرف آب تا ۹۵ درصد و مصرف سم تا ۳۰ درصد، حذف لهیدگی و آسیب به محصول کشاورزی، دقت بالا در عملیات و پوشش سراسری مزرعه، صرفه جویی در وقت و هزینه، محلول پاشی یک هکتار در هر پرواز ۹ دقیقه‌ای انتخاب مسیر و پرواز خودکار (اتوپایلوت) با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی، نرم افزار هدایت و کنترل پیشرفته مبتنی بر اندروید، آموزش، بیمه و خدمات پس از فروش و... از جمله این ویژگی‌ها است.
 این فناور برتر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پوشش جنگلی و حیات وحش استان، اظهار داشت: شرکت صنعت آوران رایان گچساران این توانایی را دارد که برای نجات و حفاظت از جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از شر آتش سوزی‌ها و افراد منفعت طلب به کمک مسئولان بیاید و با تولید پهپاد های شناسایی مسئولان را در جریان کوچکترین فعل و انفعال در سطح جنگل‌ها قرار بگیرند.
اسفندیار فر گفت: پهپادهای ما قادر هستند که در همان لحظات اولیه آتش سوزی‌ها را موقعیت یابی و شناسایی کنند و اطلاعات آن را در اختیار مسئولان قرار بدهند و از این طریق جلوی آتش سوزی‌های گسترده هم به راحتی گرفته می‌شود.
وی افزود: پهپادهایی که در این شرکت ساخت و تولید می‌شود، چندین کیلومتر بُرد دارند و خیال مسئولان از این بابت راحت باشد و قبل از اینکه آتش بخواهد، گسترش پیدا کند، ما می‌توانیم آن را مهار کنیم. همچنین ما می‌توانیم به منظور شمارش وحوش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز به کمک اداره کل محیط زیست بیاییم. دوربین‌های پهپاد های ما مجهزترین دوربین‌ها هستند که در یک لحظه قادر به بهترین تصویری برداری از حیات وحش در بعدهای مختلف هستند.
 اسفندیارفر به این موضوع هم اشاره کرد و گفت: ما با مسئولان مربوطه صحبت‌های لازم را داشته‌ایم و اعلام آمادگی کرده‌ایم که ما می‌توانیم پهپادهای مورد نیاز مسئولان را تولید و در اختیار آنها قرار بدهیم. اما متأسفانه توجه خاصی صورت نگرفت. ما آمادگی داریم که ایستگاه پروازی پهپادها را در چندین نقطه به منظور حفاظت از منابع طبیعی راه‌اندازی کنیم.
وی با اشاره به آتش سوزی جنگل‌های گچساران، دیل و خائیز، افزود: چرا با وجود اطلاع مسئولان از ظرفیت این شرکت از آن برای جلوگیری و مهار آتش سوزی‌ها استفاده نمی‌کنند. متأسفانه برخی از مسئولان با فناوری در حوزه‌های مختلف بیگانه هستند و به همین دلیل نمی‌توان زیاد از آنها خرده گرفت.
رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت آوران رایان گچساران به تجربه و سابقه این شرکت در حوزه کشاورزی و صیانت از جنگل‌ها در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه آقای دکتر هاشمی رئیس این پارک برای ما سنگ تمام گذاشتند و همواره در بحث تأمین اعتبار و امکانات یار و یاور ما بودند. اگر پارک علم و فناوری نبود، ما نمی‌توانستیم محصولات خودمان را ارتقاء دهیم.
اسفندیار فر ادامه داد: این شرکت، یکی از 10 شرکت برتر کشور در حوزه پهپاد است.
وی گفت: جا دارد که در پایان از تمام همکارانم و اساتید خودمان در شرکت صنعت آوران رایان گچساران قدردانی کنم.
 به گزارش کبنا، سیاست اجرایی شرکت صنعت آوران رایان گچساران مبتنی بر به روزرسانی مداوم دانش و تجهیزات، ایجاد ارتباط مؤثر با سایر شرکت‌ها و صاحبان دانش و تمرکز بر فعالیت‌های صنعتی است و باهمین دیدگاه فعالیت‌های خود را در سه بخش ارائه خدمات پروازی (شامل تصویربرداری هوایی تجاری و صنعتی، سم پاشی هوایی وپایش های هوایی صنعتی و امدادی)، طراحی وساخت پهپادهای مختلف و آموزش‌های مرتبط با پهپاد ادامه می‌دهد. تیم خلبانی این شرکت دارای مدارک معتبر ملی و بین المللی خلبانی پهپاد و خلبانی هواپیما (UL) بوده و با سابقه و تجربه خود توانایی انجام پرواز و ارائه خدمات در سطح حرفه‌ای را دارا می‌باشند. این شرکت ظرفیت بالایی در مهار آتش سوزی و شناسایی بحران‌های مختلف را دارد که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، ستاد بحران، مدیرکل منابع طبیعی استان و مدیرکل محیط زیست نباید از آن غفلت کنند.
 

نام شما

آدرس ايميل شما

ارغوان
Iran, Islamic Republic of
آتیش خودش موقعیتشو اعلام میکنه مهم ابزار و ادوات و تجهیزات مورد نیاز ه و دست رسی سریع به آتیش هستش
آتیش کوه گوهر گچساران بعد از ۵ دقیقه توسط روستای همجوار اطلاع رسانی شد .
سه برد نشین
Iran, Islamic Republic of
عرض تبریک خدمت دایی عزیزم جناب مهندس میثم اسفندیاری .با آرزوی توفیق روز افزون
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا خلاقیت جوانان شهرمون را ارج نهیم و منفی نگر نباشیم درود بر جوانان مبتکر گچساران
سعید محمد حسینی
United States
عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد دکتر هاشمی عزیز از مدیر فعال، خلاق و روز آمد پارک علم وفناوری استان، عزیزان جوان ونخبه استان و مجموعه فعال و پویای روابط عمومی پارک علم و فناوری استان بویژه عزیز ارزشمند مهندس عسکری دوست داشتنی، رجای واثق داریم با حضور این عزیزان آنچه شایسته رشد و بالندگی این مجموعه است دست یافتنی است، انشالله
سردار سورنا
United Kingdom
درود بر شما هر وطن پرستی با هر نفسی آماده جانفشانی و خدمت به وطن خود یعنی ایران پر افتخار می باشد اما افسوس که عده ای نمی گذارند این دانشمندان و جوانان با لیاقت مانع نابودی جنگلها و آبادانی ایران شوند فقط باید بگویم افسوس که من کاره ای نیستم والا نمی‌گذاشتند جنگلها اینگونه بسوزند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نخبه شهر.باید از تکنولوژی روز برای مهار آتش استفاده کرد.
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1