تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۲۰۶۲۵
رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران توضیح می‌دهد

بالاخره چمن جدید استادیوم تختی گچساران افتتاح می شود/ آیا انتظار اهالی ورزش گچساران به پایان می رسد؟ (+تصاویر)

۰
کبنا ؛رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران از بهره برداری زمین چمن استادیوم تختی گچساران در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، فریدون عبدالخانی با اشاره به اینکه بازسازی زمین چمن استادیوم تختی  گچساران در این چند سال با مشکلات عدیده ای مواجه شد بطوریکه  این موضوع باعث نارضایتی اهالی ورزش و دوستداران ورزش شده بود.
فریدون عبدالخانی افزود: باتلاش های و پیگیری های فراوان غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت یکی از پیمانکاران صاحب نام  کشوردر حوزه کشت چمن طبیعی فوتبال برای بازسازی زمین چمن استادیوم تختی گچساران دعوت بعمل آمد.
در ادامه  رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران تصریح کرذ: بذر چمن ورزشگاه تختی گچساران از نوع آفریقایی است که یکی از مرغوب ترین و بهترین بذرهای چمن در آسیاست و این بذر با آب و هوای گرمسیری سازگاری بیشتری دارد.
عبدالخانی خاطر نشان کرد: فرق  چمن تختی گچساران با دیگر زمین‌های چمن طبیعی در استان این است که در این نوع چمن می‌توان در طول سال و هر روز به صورت مداوم بازی انجام داد و فشاری بر چمن وارد نمی‌شود اما در دیگر زمین‌های چمن طبیعی استان تنها هفته‌ای یک مسابقه و بازی برگزاری می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران یکی دیگر از مزایای زمین چمن  استادیوم تختی شهرستان را تجهیز آن به سیستم  تحت فشار آبیاری (بارانی) نام برد و بیان کرد: با تجهیز این سیستم هم در بحران کم آبی موجود از هدر رفت آب جلوگیری نموده و هم آسیب های وارده به زمین را به حداقل می رساند.
وی افزود: هزینه  احیای زمین چمن ورزشگاه تختی گچساران به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی تأمین شده است.
عبدالخانی به مراحل بازسازی چمن تختی گچساران اشاره کرد و افزود: ابتداء لایه های خاک تا سطح زهکش برداشته شد و سپس روی زهکش سنگ ماکادم و شن شکسته پهن شد و بعداز تسطیح و ریگلاژ شروع به خاکریزی نمودند و همزمان در ضلع شمالی زمین مخزن آب بتنی احداث گردیدو زمین چمن به سیستم آبیاری پیشرفته مجهز شدو جدول بتنی دور زمین جهت هدایت آبهای سطحی نیز اجرا گردید و قوس های پشت دروازه هم تارتان می شود.
وی ابراز کرد: با توجه به نگهداری و مراقبت چمن شروع به رشد در سطح زمین نموده و در حال پوشش کل  سطح زمین است که در خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد و در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیشکسوت فوتبال
Iran, Islamic Republic of
قربون همو چمن قدیمی. خدایی چنه ایخان افتتاح کنن؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1