تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۲۰۴۵۵
در دیدار «مهدی روشنفکر» با پدر معلم شهید کرامت‌الله ایزدپناه مطرح شد

10 پرسش «روشنفکر» از وزارت آموزش و پرورش

۰
کبنا ؛منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در یازدهمین مجلس شورای اسلامی با طرح 10 پرسش از متولیان امر آموزش و پرورش، گفت: پیشرفت با نوع نگاه به معلم نسبت مستقیم دارد.
 به گزارش کبنا از یاسوج، مهدی روشنفکر در حاشیه دیدار با پدر معلم شهید کرامت‌الله ایزدپناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بین مفهوم شهید و معنای حقیقی معلم پیوندی ناگسستنی و پرمغز برقرار است.
 وی با اشاره به اینکه شهید ایزدپناه به عنوان اولین معلم شهید کهگیلویه و بویراحمد تجلی عینی این پیوند در استان است، عنوان کرد: معلم و شهید با نامگذاری سالروز شهادت معلم بزرگ و ایدئولوگ انقلاب شهید مطهری به نام روز معلم، به نقطه‌ی تلاقی رسیدند. 
 این عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ابراز کرد: معلمی در سنت پیامبر (ص) حتی از شهادت هم فراتر رفت و ریشه این مفهوم عمیق و متعالی در حدیث شریف «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» تجلی یافته است. 
 روشنفکر با بیان اینکه اگر چه خون شهید روشنابخش ظلمتکده عالم بوده امّا قلم معلم شهید می‌سازد و شهید تربیت می‌کند، افزود: شهید ایزدپناه همان نقطه تلاقی‌ست، او از مصادیق این درهم‌تنیدگی معانی بلند بوده زیرا هم معلم است و هم شهید.
 وی با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه نیز با نوع نگاه به معلم و آموزش و پرورش نسبت مستقیم دارد، ادامه داد: توسعه یافتگی فرهنگی و به تبع آن اقتصادی و سیاسی برآیند یک سیستم آموزش و پرورش کارآمد و توانمند و مبتنی بر نیازهای جامعه است.
 روشنفکر بیان کرد: مدل آموزش و پرورش باید مبتنی بر رفع نیازها و افزایش توانمندی‌ها باشد، مدل بومی توسعه با نگاه بلندمدت به آینده امکان‌پذیر است و امروز البته ما در این مسیر با پرسش‌های بزرگی مواجه هستیم و سؤالات فراوانی خاصه در خصوص آموزش و پرورش پیش رو است.
وی با بیان اینکه پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند نقشه راه ما در آموزش و پرورش باشد زیرا قطب‌نمای جامعه در واقع آموزش و پروش است، ادامه داد: در این چارچوب می‌توان و باید پرسید که امروز چه نسبتی بین محتوای متون آموزشی ما و نیازهای جامعه و نسل دانش آموز وجود دارد و آیا دو بال رشد و توسعه  آموزش و پرورش به شکل متوازن به پیش رفته است یا نه؟، آیا امروز پرورش به طور جدی و متناسب با واقعیات جامعه مورد مداقه قرار می‌گیرد.
 روشنفکر با طرح این پرسش که امروز جایگاه رفیع معلم در جامعه و در نظام تعلیم و تعلم کجاست، تصریح کرد: آیا ساحت علم و فرهنگ و ادب محترم و مصون بوده یا نه دغدغه معیشت فکر جامعه فرهیخته و خاتوادهی بزرگ آموزش و پرورش را به خود مشغول و معطوف کرده است.
 منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیا معلم چند شغله می‌تواند با فراغ بال به دنبال تربیت نسل جدید باشد، گفت: به عنوان بخشی از راهکار باید عرض کنم که مجلس موظف است یک بار برای همیشه مشکل معیشتی معلمان را حل کند تا معلم بدون دغدغه معیشت و غم نان با همه وجود بر سر کلاس درس حاضر شود.
 روشنفکر یادآور شد: امروز در فرآیند جهانی سازی و در دهکده جهانی نقش ساختار آموزش و پرورش ما در حفاظت و حراست  از فرهنگ مکتبی، ملی، انقلابی و حتی بومی و عشایری چیست؟  آموزش و پرورش ما در کجای این صحنه نبرد و شبیخون و ناتوی فرهنگی قرار گرفته است، آیا مسئولان ما اصل این نبرد را به رسمیت شناخته‌اند.
 وی اظهار داشت: آیا جذابیت مدارس ما در حدی بوده که دانش آموز از تعطیلی مدرسه نگران شود و آیا تربیت بدنی و زنگ ورزش جایگاه حساس خود در سلامت جسمی دانش آموز را پیدا کرده است؟ و آیا وقت آن نرسیده که دستان سازمان تربیت بدنی و آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای ورزشی در مدارس به هم برسد و نشاط به مدارس بازگردد.
 این عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: آیا هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان نیاز امروز جامعه ما به اندازه‌ی کافی صاحب نقش هستند و  آیا امروز عدالت آموزشی برای همهی دانش آموزان وجود دارد یا نه یک نابرابری فرصت‌ها در سیستم تعلیم حاکم گشته که امکان رقابت منصفانه را در آینده از دانش آموزان کم بضاعت مالی سلب خواهد کرد.
 روشنفکر با بیان اینکه برای اصلاح نابرابری‌ها باید چه کرد، ادامه داد: ده‌ها سؤال از این دست باید در مجلس پاسخ داده شود، سند توسعه‌ی آموزش و پرورش باید ما را به جایگاهی درخورشان نظام اسلامی برساند.
 وی بیان کرد: افتخار می‌کنم از جنس معلمان سختکوش سرزمینم هستم و چون معلم هستم دغدغه‌های جامعه معلمان را بدون واسطه لمس کرده‌ام و قول می‌دهم با همه وجود پیگیر مطالبات فرهنگیان باشم.
 روشنفکر افزود: از فرصت استفاده می‌کنم و این روز را به تمام معلمان تبریک عرض می‌کنم و آرزو  دارم زبان گویای جامعه فرهنگی در مجلس باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید محمد حسبنی
Iran, Islamic Republic of
از این اقدام شایسته و مانا تقدیر و تشکر میشود شهید ایزدپناه و خانواده محترم ایشان قابل احترام میباشند. کار درست و بجایی بود. امیدواریم در زمینه آموزش و پرورش اقدام مناسب بعمل آید واز مدیران باسواد، غیر سباسی و روز آمد در جهت بهبود وضعیت آموزش پرورش که تاثیر کلی بر سایر سیستمهای جامعه دارد در ابن اداره مهم و تاثیر گذار استفاده شود.
سعید محمد حسینی _ عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مستحضرید که بر اساس یافته های محققین ، نظام آموزشی می تواند با مدیریت کارآمد و موثر با فراهم کردن امکانات آموزش، مشاوره و راهنمایی معلمان و تدوین سیاستهای پیشرفت و ترقی آنان با توجه و تاکید عملی به اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی و استفاده از روشهای تدریس پیشرفته و فعال و ترک روشهای منفعل سنتی از جمله سخنرانی و نیز استفاده از روشهای ارزشیابی جدید به منظور تعمیق یادگیری در دانش آموزان و تاکید بر پرورش همه جانبه دانش آموزان در ابعاد علمی، اجتماعی، اخلاقی و جسمی و پرهیز از هرگونه یک جانبه نگری در آموزش و پرورش و جذب و گزینش مدیران موثر و کارآمد در فرایند آموزش و پرورش براساس اصل شایسته سالاری(اعم از استانی و منطقه ای) همچنین استفاده از یافته های جدید روانشناسی پرورشی در فرایند تدریس ، تربیت معلمان و سایر عوامل آموزشی و پرورشی بر اساس یافته های جدید علمی و روانشناسی تربیتی با تکیه براصل تعامل سازنده با دانشگاهها؛ و حاکم کردن فرهنگ سازمانی موثر و کارآمد و جو عاطفی مناسب در فضاهای آموزشی؛ بهره گیری از دستاورد های اخلاقی ،علمی و فنی واتخاذ تدابیر و شیوه های لازم در فراهم آوردن زمینه مناسب برای تجلی بروز استعدادها و تبدیل مدارس به فضائی بالنده و خلاق با نگاهی دقیق و ژرف اندیشی مضاعف به نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت رسمی در جهت توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخته شود.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
طرح این سوالات که بیشترشان تقریبا یعنی ۸سوال فقط یک جواب دارد همیشه بوده وهست وراه به جایی نبرده .البته که حق معلمان وزحمات انها بیشتر ازاین موضوعات است .اما فعلا بضاعت کشور وتحریم های خارجی چپاولهای یقه سفیدهای قدرتمند داخلی اجازه رسیدگی وتغییر اوضاع قشر کارمند مخصوصا معلمین عزیز وپرستاران ایثارگر را نمی دهد.حال باتشکیل مجلس یازدهم ونگاهی که اکثریت به روابط خارجی دارند اوضاع بغرنجتر نیز خواهد شد .منتخب محترم که از همان نگاه سیاسی اکثریت برخوردار است وتابع قطعی نظر مش باقر .این سوالات نیز از اموزش پرورش دولت روحانی میشود ودر دولت بعد قائدتا محلی از اعراب ندارد ومعلمان وجامعه دعوت به مقاومت صبوری و کم گردن وعده های غدایی میشوند ودیگر سوالی از معیشت واوضاع زندگی مردم برای دولت مطرح نمیشود.واین مردم هستند که با الگو قرار دادن مسلمانان در شعب ابی طالب بایددر برابر دشمنان وتحریمها مقاومت کنند زیرا پیروزی در مقاومت است.ودرخواست رفاه ومعیشت وتهیه فیلم وکلیپ از کآرتن خوابها فقرا گداها مختص دولتهای غیر اصولگرا هست .در دولت اصولگرایان به دلیل نگاه سیاسی ودشمن سازی خیالی مقاومت وگرسنگی وحمایت قاطعانه دولتمردان وعدم اعتراض به هر کمبود تکلیف است .در ضمن منتخب محترم که در امتحان جذب مدیر کل حوزه امور استانهای وزارت اموزش وپرورش. را کسب کرده فکر میکند اولین تغییرات را جهت اسودگی خیال ازاین حوزه کلید بزند . تمام ردای وکالت به تن کند وچهار سال تمام جلسه برگزار کند وعکس بگیرد ودر سایتها منتشر تا مردم شهرستان با چهره وکیل خود اشنا شوند.منتخب این سالها را با سالهای دهه شصت اشتباه گرفته وفکر میکند با حرفها وشعارهای احساسی میتواند کاری از پیش ببرد .باید منتظر ماند ودید که در عمل چه نتیجه ای حاصل خواهد شد.
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1