تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۱۹۶۷۶
با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

۰
کبنا ؛ظهر امروز ( پنجشنبه 21 فروردین ماه 99)  با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح استان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استانی آزمایشگاه تشخیص مولکولی و آزمایشگاه مرجع تشخیص ویروس کرونا در یاسوج مورد بهره بر داری قرار گرفت
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بهره برداری از این طرح مهم بهداشتی و درمانی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) این طرح را عیدی خوبی برای مردم استان دانست و گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بود.
حسین کلانتری افزود: در مواقع بحران باید استراتژی بحران داشت و بتوان از تهدیدات فرصت ساخت.
استاندار گفت: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.
کلانتری راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اساسی دانست و افزود: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استانها از جمله تهران و فارس کاهش می‌یابد و دیگر نیازی نیست نمونه‌ها به سایر استانها ارسال شود و زمان تشخیص ویروس به طول انجامد.
استاندار همچنین افزود در این ایام دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شد و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندیها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.
  این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل؛ هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراهم نمودن تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری‌های ویروس شناسی از روش (realtimePCR) انجام می‌شود و قرار هست نتایج نمونه‌ها در فاصله زمانی 12 تا 18 ساعت آماده و اعلام شود.
یزدانپناه افزود: 50 آزمایش جهت تشخیص کرونا به این آزمایشگاه داده شد که نتایج آن برای راستی آزمایی به انستیتو پاستور تهران ارسال و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش‌ها را تأیید نمود.
وی خاطر نشان کرد: روزانه تعداد ۵۰ نمونه آزمایشگاهی پذیرش شده و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به ۱۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

طرح فاصله گذاری هوشمند چی شد جناب استاندار .حرفهای شما و دولتتون فقط در حد شعار هست و لاغیر.هم روحانی و هم مدیرانش خوب میدانند که دارند با جون مردم بازی میکنند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1