تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۴۱۶۱۵۴
با حضور مسئولان:

مدیرکل جدید امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد / تصاویر

۲
کبنا ؛در آئینی با حضور شاپور علایی‌مقدم جانشین رئیس سازمان امور عشایر ایران و معاون توسعه و امور زیربنایی این سازمان بهمن آزادی به عنوان مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات 6 ساله مجید علیپور مدیرکل سابق تقدیر شد.
مدیرکل سابق امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اجرای 420 پروژه عمرانی مستمر و مستقل در مناطق عشایری در 6 سال اخیر، گفت: اعتبارت این اداره کل از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 92 هم اکنون به 36 میلیارد تومان رسیده است.
مجید علیپور  افزود: در 3 سال گذشته 87 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر استان پرداخت شده که برای یک هزار و 800 نفر شغل ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: 400 هزار راس به جمعیت دامی عشایر استان اضافه شده و در این مدت یک هزار و 200 نفر رو به زندگی عشایری آورده و در واقع در سامانه موجود ثبت نام کرده‌اند.
 ۲۴۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق عشایری اختصاص یافت
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان با نگاه ویژه مقام معظم رهبری برای آبرسانی به جامعه کم توقع عشایری اختصاص یافت.
شاپور علایی‌مقدم در آئین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در قانون بودجه 98 یک شاهکار اتفاق افتاد جایی که با نگاه ویژه مقام معظم رهبری از محل بند ه تبصره 4، 240 میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق عشایری اختصاص یافت.
وی در بودجه 98 از محل بند ه تبصره 4 با عنوان «آبرسانی و توسعه شبکه آب برای روستایی» مبلغ قابل توجهی اختصاص یافته بود، عنوان کرد: با نگاه و پیگیری دفتر مقام معظم رهبری عبارت « عشایری» به روستایی نیز اضافه شد که از این طریق 240 میلیارد تومان به جامعه مولد و کم توقع عشایری رسید.
علایی‌مقدم با بیان اینکه 480 پروژه از محل این اعتبارات در مناطق عشایری اجرایی می‌شود، ابراز کرد: از اعتبار اختصاص یافته از محل بند ه تبصره 4، 8.5 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
جانشین رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: در سال‌های اخیر با تلاش مجموعه مدیران ارشد این سازمان، رویکرد مثبت دولت و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد افزایش خدمات دهی و ارتقای شاخص‌ها در مناطق عشایر نشین هستیم.
علایی‌مقدم با اشاره به اینکه عشایر با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارای 24 میلیون راس دام هستند، خاطرنشان کرد: عشایر با بکارگیری استراتژی کوچ به اقتصاد، امنیت غذایی و توسعه پایدار کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: عشایر از بدو پیدایش نماد اقتصاد مقاومتی بوده و کوچ و زندگی سخت را پذیرفته تا بلکه بتواند معیشت خود و دیگر مردم را تامین کند و به نوعی دنبال آب مجازی هستند به گونه‌ای که کمترین استفاده از آب زیر زمینی را داشته و کمترین تخریب مراتع را دارند.
علایی‌مقدم اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم تنها یک مورد نامی از عشایر و آن هم بیمه اجتماعی نام برده شده بود ولی با پیگیری، رویکرد مجلس و عنایت دولت در برنامه ششم توسعه 17 بار شاهد آمدن نام «عشایر» هستیم که یعنی 17 حکم قانونی به کمک این جامعه کم توقع آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کر عشایر
Iran, Islamic Republic of
هرچند آزادی نه چیه ولی بهتر که این ما عشایر مظلوم رخت بر بست و رفت، همش فقط
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1