تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۴۱۶۰۵۰
گلایه های رئیس نظام پرستاری گچساران و باشت در جشن روز پرستار:

سیاسیون دست از سر پیکر نیمه جان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بردارند

اوج دخالت سیاسیون در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد است/ بیمارستان یا بنگاه اشتغال زایی؟/ بیمارستان شهید رجایی نزدیک 30 میلیارد تومان بدهی
۱
کبنا ؛
جشن روز پرستار در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش گچساران با حضور جمعی از مسئولان، پرستاران و دانشجویان این رشته برگزار شد.
سید عمار حسینی نیک رئیس نظام پرستاری گچساران و باشت در این جشن که عصر امروز (یکشنبه 8 دی ماه 98) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: قرار بود که رئیس نظام پرستاری کشور سخنران جلسه باشد که به دلایلی میسر نشد.
وی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت در جامعه بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای یکی از این دو مقوله امنیت یا سلامت دچار مشکل شود، قطعاً ستون فقرات آن جامعه آسیب می‌بیند. اما متاسفانه نظام سلامت ما سالیان سال است که مشکل دار شده است و بیشتر این مشکلات گریبانگیر پرستاران ما شده است. تاجایی که برای رفع نیازهای اولیه‌مان دچار مشکل هستیم.
حسینی افزود: گاهاً شنیده‌ام که همکار ما توان خرید گوشت و مرغ را ندارد. پرستاری که نمی‌تواند غذا بخورد، چطوری از او توقع دارند که بالای سر بیمار حاضر شود. اندازه ژیان خرجمان می‌کنند، اندازه سانتافه کار می‌کنیم و انتظار «بی ام و» از ما دارند. همیشه وقتی دعوا می‌کنیم، می گوئیم مقصر پزشکان هستند. نه! تقصیر سیاستمداران و سیاست گذاران است. در واقع سیاستگذاران هستند که دارند ما را به ورطه نابودی می‌برند. آن‌ها رکن مهم نظام سلامت یعنی پرستاری را دارند به قهقهرا می‌برند. من صحبت‌های زیادی دارم.
وی گفت: ابتدا به من گفتند که حرف سیاسی نزن، من هم گفتم که حرف سیاسی نمی‌زنم. ولی نمی‌دانم اگر این سیاسیون حرف می‌زنند، منع سیاسی ندارند. ما هر چه می‌کشیم از دست اینها است. متأسفانه روند رو به رشدی شروع شده و من نمی‌دانم از کجا هم آغاز شده، سیاسیون در حوزه بهداشت و درمان که یک سیستم کاملاً تخصصی است، دخالت می‌کنند. و این مختص شهرمان نیست. اما اوج آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس نظام پرستاری گچساران و باشت در ادامه گفت: شما ببینید که دانشگاه علوم پزشکی را سیاسیون به کدام سمت برده‌اند. هر روز مدیر تغییر می‌کند و اجازه نمی‌دهند که مدیر کارش را انجام بدهد. مدیر اسبق دانشگاه علوم پزشکی، آقای چمن برای یکی از دوستان صحبت کرده بود که من سه ماه خواستم خودم باشم، و آنچه که علمم و تجربه‌ام و تخصصم می‌گوید عمل کنم. بعد از سه ماه گفتند بفرما بیرون. دکتر چمن تعریف می‌کند که یک شب ساعت 12 فردی به او برای یک کار کوچک زنگ زده بود! سطح و شأن دانشگاه را اینقدر آورده‌اند پایین. دخالت‌های زیاد و هیچ کمکی هم به ما نکردند.
وی بیان کرد: سیاسیون اگر می‌خواهند کمک کند، بیایند به کمک بیمارستان‌ها، دانشگاه و مراکز درمانی. قلب این شهرستان، بیمارستان شهید رجایی است که نزدیک به 30 میلیارد تومان بدهی دارد. طلب کاران پشت سرهم با رئیس این بیمارستان تماس می‌گیرند. خیلی جاها مدیران این بیمارستان از جیب خودشان  برای بیمارستان خرج می‌کنند. این مشکلات را دارند. شرکت‌های مختلف از بیمارستان طلب کار هستند. و دیگر به بیمارستان‌های ما؛ سرنگ، دستکش، دارو و ... نمی‌دهند. این اوضاع بهداشت و درمان ما است.
حسینی نیک تصریح کرد: در بیمارستان شهید رجایی 21 ماه عقب افتادگی کارآنه داریم. همه‌اش از رئیس و مدیران بیمارستان درخواست می‌کنیم و فکر می‌کنیم که اینها مقصر هستند. خیر اینطور نیست، من دو روز پیش  خدمت آقای دکتر حسینی بودم، و ایشان مثالی زدند و می‌گفتند مثل این هست که پول کمی به شما بدهند و به شما بگویند، برو با آن برنج، گوشت و سایر لوازم را بخر. حتی بدهی‌ها و اضافه کار را پرداخت کن. با این اعتباراتی که به بیمارستان‌های ما می‌دهند. به هیچ جا نمی‌رسند. این نتیجه دخالت سیاسیون است که از سیستم سر در نمی‌آورند و دخالت می‌کنند.
وی افزود: اما سیاسیون اینجا و یاسوج و دهدشت فقط یک چیز بلدند و بیمارستان را فقط برای یک چیز می‌شناسند؛ اشتغال زایی. عزیزان من، حساب کنید که یک بیمارستان چقدر هزینه دارد و چقدر اعتبار دارد، که باید پول نیروی خدماتی، شرکتی، قراردادی و همه را بدهند، از کجا می‌دهند؟ معلوم است از پول پزشک و پرستار باید هزینه نیروهای شرکتی، قراردادی و ... را بدهند.
رئیس نظام پرستاری گچساران و باشت در ادامه بیان کرد: من عاجزانه یک خواهش از سیاسیون دارم، منظور من هیچ شخص خاصی نیست، چه اصلاح طلب، چه اصولگرا، دست از سر پیکر نیمه جان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بر دارند. و در سطح کلان‌تر، دست از سر وزارت بهداشت بردارند مگر نه خودتان اعلام می‌کنید که کسری بودجه در کشور دارید.
وی در ادامه کنایه‌ای به مسئولان زد و گفت: هیچ مسئولی اینجا نیست که مشکلاتمان را برای آنها بیان کنیم، پس بگذارید برای خودمان بگوئیم. اهم مشکلات پرستاران؛ تعداد کم نیروی پرستاری، نظام پرداخت ناعادلانه در سیستم بهداشت، طرح قاصدک، مداخله بیش از حد نیروهای غیرپرستاری، عدم اجرای قانون مثل؛ قانون بهره وری یا کاهش ساعت اداری و ... از جمله مشکلات پرستاران عنوان شد.
حسینی نیک بیان کرد: باید چیزی حدود 140 هزار نفر اضافه بر این سیستم داشته باشیم، در قانون داریم که هر ساله باید 10 هزار پرستار اضافه شود، ولی این قانون اجرا نمی‌شود. اخیراً آزمون استخدام پرستار زده‌اند که پرستار بگیرند که فقط 4 هزار نفر از آنها پرستار است، ولی قول داده‌اند در آزمون بعدی هر 10 هزار نفر پرستار باشد و مشکل برطرف شود.
حسینی نیک تصریح کرد: نظام پرداخت ناعادلانه که بیشتر گریبان گیر پرستاران است، مداخله بیش از حد نیروهای غیرپرستاری در کار پرستاران که یکی از مشکلات پرستاران است. عدم اجرای قانون ارتقاء بهره وری یا کاهش ساعت کاری در سیستم‌های خصوصی اجرا نمی‌شود. لابی‌هایی در وزارت نفت اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.
حسینی رئیس نظام پرستاری گچساران و باشت در ادامه گلایه‌هایش را از مسئولان اینگونه بیان کرد: جامعه پرستاران مظلوم است، در روز پرستار با حضور خبرنگاران شاخه گلی به پرستاران می‌دهند و شأن ما را پایین می‌آورند. برای این جلسه 4 نفر از مسئولان دانشگاه علوم پز شکی را دعوت کردم و مسئول به من می‌گوید که اگر من سخنران هستم، تا بیایم. شما به خاطر سخنرانی می‌خواهی بیایی، یا به خاطر شأن و منزلت پرستاری. چرا ما باید بدبخت شویم، چون امثال شماها بالای سرما هستید. خیلی از مسئولان شهر ما اگر فلان شخص سیاسی اینجا حضور داشت، الان اینجا صف بسته بودند. با دوربین، عکس و ... می‌آمدند و عکس سلفی می‌انداختند.
وی افزود: برای برگزاری این جلسه با فرمانداری، شرکت نفت و ... تماس گرفتم، اما همکاری لازم را نداشتند. متأسفانه در این جشن، نه مسئولی آمد و نه همکارانمان. خواهش می‌کنم اگر مسئولینی که اینجا نیستند، آمدند باهاشون عکس نگیرید، ازشان شاخه گل نگیرید.
حسینی نیک گفت: در حوادث بنزینی پرستاران ما همگی حضور داشتند چون بحران داشتیم. اما برای این جشن روز پرستار از 10 روز قبل درگیر کاغذبازی‌های اداری در فرمانداری و جاهای دیگر بودیم. پرستاری‌ترین جشن را امسال برگزار کردیم، ولی متاسفانه نه مسئولی می‌آید و نه همکاران پرستار. گلایه دارم از همکاران.
حسینی نیک ابراز کرد: وقتی ما به دنبال شأن و منزلت نیستیم چطور می‌خواهیم انتظار داشته باشیم شأن و منزلت برای ما قائل باشند. ما می‌توانیم ذی نفوذ باشیم و از نخبه‌هایمان حمایت کنیم، اگر چهار نماینده مجلس داشتیم مشکلی نداشتیم. قانون پرستاران به دلیل اینکه نماینده‌ای در مجلس نداریم اجرا نمی‌شود.
حسینی نیک در انتها از حضار، ادارات دست اندرکار جشن روز پرستار، به ویژه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

..........................................
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
روز پرستار بود یا روز آموزش وپرورش بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای واویلا تا چند روز دیگه یکی دیگه جایگاهتو گرفته یو چبی گفتی دکتر
بیمارستان
Romania
زیاد خودتو بالا نگیر اصلا تو که در مورد نیروی بیمارستان تصمیم میگیری چرا داری میگی پول نیروی خدماتی رو از پول پرستاران و دکترا میدن اصلا ربطی نداره خداراشکر که یه پست و جایگاه بالاتری نداری
Iran, Islamic Republic of
درود بر حسینی واقعا عالی فرمودین
نواب
Iran, Islamic Republic of
اخ سی ای کر کلی خوشحالی
مگر شما وکیل چمن هستی چمن چرا قبلا حرف نمی زد و چطور جناب چمن 20 سال گذشته با این همه سیاسی بازی که در استان هست مدیر بود و استعفا نمی کرد .... اگر هر چه نیرو قرار دادی و شرکتی و... همه اخراج بشن و حقوق همه بدن به شما و پزشکان محترم راضی می شوید ... از حقوق بیت المال چند سال برای یک پرستار و پزشک هزینه می شود تا به قول شما ....گوش شیطون کر متخصص شود و شما چند برابر یک کار گر و رفته گر حقوق می گیرید و کار می کنید چرا خودتان را با ضعیف تر از خودتان مقایسه نمی کنید
بله شماها دنبال زندگی لاکچری هستید و 90درصد بقیه مردم در نداری و گرسنگی بمیرند برای شما فرقی ندارد بله شماها دنبال ماشی شاسی بلند هستید و ووو باید کارانه به موقع بدهند تابراورده شود
لطفا استغفار کنید و چشم از دو ریال حقوقی که به نظافت چی های بیمارستان ها و نگهبانان می دهند بردارید قناعت پیشه کنید که ثروت و خوشبختی که در کنارش گرسنه ای باشد که توان پرداخت اجاره خانه ندارد خوشبختی نیست ووووو هزاران حرف دیگر ووو
عدالت
Iran, Islamic Republic of
به لباس حاضران و سالنی که در ان مراسم برگزار کردند و پذیرایی از میهمانان و الات موسیقی و سن نوازندگان توجه کنید ......بله اینها اینقدر فقیر و بی بضاعت هستند که فرزندان انها در این سن نوازنده ادوات موسیقی هستند و این نیروهای رفته گر و جارو کار و نگهبان حق و وحقوقشان را چپاول کرده اند به دادشان برسید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1