تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۴۱۴۴۱۶
در نشست عمومی حوزه علمیه خواهران یاسوج؛

جعفری: حوزه بدون ارتباط مردمی حوزه نیست / حجازی: وضعیت بد مالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

۱
کبنا ؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز (شنبه 11 آبان ماه) در نشست عمومی حوزه علمیه خواهران یاسوج اظهار داشت: برای آنکه بانوان بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند در نظام آموزشی فعلی تلاش‌های زیادی صورت گرفت که حدود 16 رشته سطح سه و 4 رشته سطح چهار و دکتری در حوزه علمیه خواهران تدریس می‌شود.
بهجت‌پور در ادامه بابیان اینکه نسبت به اتفاقات درون مدرسه حساس هستیم و موفقیت مدرسه را موفقیت خودمان میدانیم، افزود: حوزه علمیه شعاری را تحت عنوان مدرسه محوری مطرح‌ کرده بدین‌صورت که مرکز مدیریت نسبت به اتفاقات مدرسه مسئولیت بپذیرد و کارکرد مدرسه را مساعدت و رصد کند بدین ترتیب مرکز مدیریت نباید بودجه‌های حوزه و فعالیت خود را دریک سلسله فعالیت‌های نمایشی در مرکز محدود کند.
وی بیان داشت: دختران خانواده‌هایی که در خدمت مکتب، خدمت نظام، اهل معنا، انقلابی، اهل مسجد و خانواده‌هایی که در راهپیمایی‌ها حضورداشته و برای خدمت به‌نظام آمادگی دارند باید وارد حوزه علمیه شوند؛ از آن‌طرف حوزه باید سرمایه‌گذاری مطلوبی را انجام دهد تا بتواند محصولات ارزشمند، فاخر و قابل‌تحسینی را ارائه دهد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران در این نشست نیز گفت: این نظام اسلامی است و خون‌های زیادی برای آن ریخته شد، صدها هزار انسان بالا مقام و شخصیت‌های بزرگ به زندان رفتند و کتک خوردند؛ با خون‌جگر این نظام ایجاد شد اما امروز دشمن در برون و جیره‌خواران دشمن در درون و در بسیاری از مکان‌ها و مناسبت‌های نظام علیه نظام تبلیغ می‌کنند و می‌خواهند به‌راحتی این نظام را از ما بگیرند.
حجازی در ادامه افزود: ما مسئول هستیم که مادران جامعه را درست تربیت کنیم؛ اگر مادران درست تربیت شود جامعه اصلاح می‌شود. اگر حوزه‌های علمیه خواهران از حیث علمی در سطح کشور تقویت شوند به‌نظام و دولت‌ها خدمت کرده‌ایم بدین ترتیب نظام و دولت‌ها موظف هستند که اعتبارات خود را در اختیار حوزه علمیه قرار دهند.
وی بابیان اینکه حوزه علمیه مسئول اصلاح جامعه، مردم و مسئولین است که باید سطح وسیع، جامع‌ومانع را در نظر بگیرید، گفت: باید از مجلس شورای اسلامی و دولت خواسته شود که اعتبارات کافی در اختیار حوزه علمیه قرار دهند باید مچ هزاران میلیارد اختلاس‌گر و هزینه‌هایی که علیه نظام می‌شود را گرفت تا بودجه حوزه علمیه تأمین شود.
وی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد کوچک‌ترین استان کشور است که یک‌چهارم نفت و گاز را تأمین می‌کند، این در حالی است که حوزه‌های علمیه استان در وضعیت بد مالی قرار دارند، علت این است که حوزه حق خود را نمی‌گیرد و اگر هزینه‌ای به حوزه داده شود هزار حرف در رابطه با آخوندها می‌زنند آخوند اگر برای خودش خواست بله تنبیهش کنید، آخوند برای نظام و مردم می‌خواهد.
حجازی بابیان اینکه آمار بالای اعتیاد و طلاق به علت فاصله گرفتن از مبانی دینی است، گفت: باید از آقایان مجلس و دولت خواسته شود که بودجه‌ای برای حوزه علمیه استان در نظر بگیرند، متأسفانه بودجه اندکی در اختیار حوزه قرار می‌گیرد و هزاران بار منت آن را می‌گذارند که انگار ما گدا هستیم.
حجت‌الاسلام محمدجواد جعفری، رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: اگر بانوان یک مجموعه عالم، فاضل و خودساخته باشد به‌یقین خروجی حوزه علمیه خواهران چشمگیرتر و اثربخش‌تر از وضع موجود خواهد بود، بدین ترتیب باید توجه‌ی ویژه‌ای به حوزه علمیه خواهران شود.
حجت‌الاسلام جعفری در ادامه افزود: حوزویان باید ارتباط مردمی داشته باشند، حوزه بدون ارتباط مردمی حوزه نیست، حوزه کلیسا نیست؛ اگر بخواهیم ارتباط مردمی حوزه‌ها تقویت شود باید حوزه به مردم شناسانده شود و مردم باید برکات و اثرات حوزه‌ها را ببینند تا زمینه کمک و مساعدت به حوزه‌ها فراهم شد.
وی بابیان اینکه انقلاب ثمر حوزه دیروز است، گفت: حوزه امروز معادل انقلاب است، ارتباط مردمی حوزه باید بازنگری شود. همچنین در کنار حوزه‌ها مجموعه‌های اقتصادی که چشم مردم را بگیرد ایجاد نشود تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود.
وی بیان کرد: مخالف مدرک نیستم، عصر مهارت، ابتکارات و خلاقیت‌هاست، افرادی هستند که مدرک دارند اما هیچ‌گونه اثربخشی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1