تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۱۳۱۵۱
در نشست پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نگین‌تاجی: اگر مجلس فاقد افراد حکیم باشد، جامعه و دولت در مسیر جمهوری اسلامی حرکت نمی‌کند / فردی که اهل تبانی باشد، نماینده موثر نیست

۰
کبنا ؛اولین نشست پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور اجرای بخشنامه ریاست معزز قوه قضائیه در راستای امر برگزاری دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری مسئولان قضایی، امنیتی، اجرایی، نظامی و انتظامی به همت معاونت پیشگیری از «وقوع جرم» در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای نشست این ستاد با ذکر حدیثی از امام حسین (ع) در خصوص نشانه‌های فرد عالم، گفت: از ارزیابی اندیشه، سخن و عملکرد انسان و آگاهی از نظریات دیگران، چنین استنباط می‌شود که انسان از مشورت با دیگران استفاده نماید چون خیلی مؤثر است.
 نگین تاجی با اظهار اینکه جرم شناسان معتقدند مجازات‌های قصاص و حبس، از شدیدترین نوع مجازات‌ها می‌باشد، گفت: در دنیای امروزی مجازات‌های سنگین، دیگر نمی‌تواند معضلات و مشکلات جرم را به صورت ریشه‌ای برطرف کند، و نتیجتأ اجرای این مجازات‌ها نمی‌تواند بازدارنده باشد.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و بیان داشت: پیشگیری می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی امروزی را برطرف کند.
وی افزود: قضات در صدور آراء باید هم نظم و قانون را مورد توجه قرار دهند و هم سهم عدالت را فراموش نکنند، چون این موضوعات، حیاتی هستند.
رئیس کل دادگستری استان سپس به موضوع مهم سال یعنی برگزاری انتخابات اشاره و اظهار داشت: اگر بحث قانون و مباحث احترام به قانون و ضمانت اجرایی که قانون مشخص کرده توسط مسئولین به عنوان متولی این امر مورد توجه قرار نگیرد، بجای اینکه افراد نخبه و کسانی که بتوانند برای مردم کاری بکنند به مجلس راه پیدا کنند، افرادی که بدنبال رانت خواری و استفاده ابزاری از رسانه‌ها هستند، به مجلس راه پیدا خواهند کرد.
وی در ادامه به نیاز مجلس، جامعه، دولت و حکومت به افراد خردمند و وارسته برای ورود به مجلس اشاره و تأکید کرد: چنانچه مجلس فاقد افراد حکیم و توانمند باشد، نمی‌توان این انتظار را داشت که جامعه، دولت و حکومت بتواند در آن راستایی که اهداف جمهوری اسلامی ایران است، حرکت کند.
 نگین تاجی افزود: نماینده‌ای که از طریق رانت و استفاده‌ی ابزاری از رسانه‌ها وارد مجلس می‌شود، مطمئناً حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
وی گفت: مسلماً کسی که اهل تبانی و سوء استفاده است، نمی‌تواند به عنوان یک نماینده‌ی مؤثر در مجلس، فعالیت‌ها و مؤثر بودن خودش را برای مردم داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد شناخت مفاهیم و عناصر مجرمانه در قانون انتخابات را برای متولیان برگزاری و نامزدهای انتخاباتی و مردم، بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: شایسته است صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ای را تحت عنوان آموزش عناصر جرائم انتخابات تهیه و پخش نماید.
دکتر نگین تاجی گفت: این آموزش حتی برای عوامل اجرایی انتخابات، مفید و آثار بسیار مهمی را خواهد داشت.
این مقام قضایی به رسانه‌ها و فضای مجازی که منبع خبر را نداشته باشند، هشدار داد و افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی منبع و منشاء خبر را نداشته باشند عنوان مجرمانه برای‌شان تلقی خواهد شد و دادگستری با آنها برخورد خواهد کرد.
نگین تاجی در ادامه اظهار داشت: موضوع رسانه‌ها و فضای مجازی در استان مقداری رها شده است و متولی مشخصی ندارد.
وی گفت: اداره ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد باید فضای مجازی استان را مدیریت کند.
رئیس کل دادگستری استان در خصوص دخالت مدیران دولتی له یا علیه نامزدان انتخابات گفت: چنانچه مدیران دولتی بخواهند در فضای مجازی له یا علیه نامزدان تبلیغ نمایند، قانون را اجرا و با متخلف مطابق مقررات رفتارخواهد شد. جرائم مربوط به انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شود.
در ادامه این نشست، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، با اظهار اینکه پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند بسیاری از مشکلات انتخاباتی را برطرف کند، افزود: وظیفه ما جلب اعتماد عمومی مردم است و اگر جلب اعتماد عمومی را در همه‌ی دستگاه‌ها داشته باشیم، مردم راحت‌تر و ما هم دغدغه‌ی کمتری خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه مجریان و ناظران انتخابات توسط مردم رصد می‌شوند، افزود: شعبه ویژه انتخابات در داگستری و دادستانی برای بررسی جرائم انتخاباتی راه اندازی شده است.
 دادستان مرکز استان با اظهار اینکه وظیفه‌ی مسئولان ایجاد شور عمومی توأم با آرامش انتخاباتی است در خصوص سرو سامان دادن به فضای مجازی گفت: تعیین تکلیف فضای مجازی و سایت‌های غیر مجاز وظیفه‌ی مسئولان امر است و شایسته است در راستای عملی نمودن آن لیستی از آنها به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارسال شود.
وی از اداره ارشاد اسلامی استان خواست به سایت‌های غیر مجاز مهلت دو هفته‌ای داده شود که مجوز فعالیت خود را اخذ کنند و از ارتکاب به جرم در زمان انتخابات خودداری کنند.
کرمی با اشاره به لزوم بی طرفی مدیران در انتخابات آتی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید در ستادهای انتخاباتی حضور یابند و از عنوان مدیریت و اماکن دولتی سوء استفاده کنند.
نیک مرام اصل رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این ستاد موضوع عدم شفافیت برخی مدیران را در خصوص انتخابات مطرح کرد و گفت: این عدم شفافیت دغدغه‌ی دستگاه قضایی و مسئولین برگزاری انتخابات است.
 وی افزود: وقتی مسئولین در امر برگزاری انتخابات بی طرف باشند، مردم هم به قانون تمکین می‌کنند.
سید عیسی حسنی سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه تخلفات سایت‌های مجاز براساس قانون مطبوعات و در دادگاه ویژه رسیدگی می‌شود در خصوص سایت غیر مجاز گفت: تخلفات سایت‌های غیر مجاز در دادسرا رسیدگی می‌شود. 
وی در ادامه افزود: افراد دارای سایت، انسان‌های سالم و پاکی هستند اما نمی‌دانند موضوعی را که قانون تبیین کرده چگونه درخواست نمایند.
حسنی افزود: مردم از بی عدالتی، استفاده‌های شخصی و سو استفاده از امکانات دولتی ناراضی‌اند و باید تلاش کنیم تا این مشکلات به وجود نیاید.
کرمی بازرس کل استان نیز با اظهار اینکه دخالت مدیران ادارات در انتخابات ناشی از تفکرهای قومی و قبیله‌ای است افزود: هیچ دستگاهی حق ندارد از امکانات اداری به نفع یا علیه فردی از نامزدها استفاده کند و در صورت مشاهده، مدیر دستگاه احضار می‌شود.
وی برگزاری جلسه‌ی شورای اداری را در خصوص انتخابات و پیشگیری از جرائم انتخاباتی را مفید دانست.
 
جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزاری انتخابات 98 را موجب یأس دشمنان اسلام و ایران ذکر کرد و با اظهار اینکه دست اندرکاران انتخابات، انتخاباتی سالمی را برگزار می‌نمایند، افزود: در همین راستا و به منظور آشنایی مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی در همه‌ی شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها نشست شورای اداری استان را با حضور جناب آقای دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان به عنوان سخنران برنامه، آموزش و تبیین مسائل انتخابات برگزار می‌نماییم.
حجت الاسلام قدرت اله خرم روز رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان در این نشست با اشاره به اینکه، برگزاری انتخابات از مؤلفه‌های مردم سالاری دینی است گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ستاد مهمی است، چون مسئولان برگزاری انتخابات در آن عضو هستند.
خرم روز با بیان اینکه فضای مجازی بیشترین آسیب را دارد، افزود: فضای مجازی با آراء مردم و اقوام، بازی می‌کنند.
وی گفت: افراد در هر مسئولیت و هر عنوانی که باشند، این ستاد در صورت تخلف آنها را احضار می‌کند.
خرم روز افزود: دشمن فضای انتخابات را به سوی سوءاستفاده می‌برد و این ستاد می‌تواند بخشی از تبلیغات زود رس را بدون اغماض تذکر دهد. 
شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه گفت: به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده که از اموال دولتی علیه یا به نفع کاندیدای استفاده نشود و در صورت مشاهده قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی در ادامه افزود: تقویت بنیه مجریان و ناظران انتخابات، بسیار ضروری است.
خردمند معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی اظهار داشت: رسانه‌ها در کنار خدماتی که ایجاد کرده‌اند ممکن است مشکلاتی هم بوجود بیاورند.
خردمند با اشاره به اینکه 86 سایت مجاز در استان داریم تصریح کرد: قانون گذار اجازه برخورد با سایت‌های غیرمجاز را به اداره ارشاد نداده است.
وی افزود: شرکت مخابرات علیرغم آنکه شرط ایجاد دامنه برای سایت‌ها، داشتن مجوز سایت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما هر شخصی که برای دریافت دامنه و پهنای باند انترنت مراجعه می‌نماید، دامنه واگذار می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

عاقلانه
Iran, Islamic Republic of
در شهری که بهترین ماهرترین پاک ترین انسانی ترین خوش کاملترین پزشک جراحش رو تو روز روشن کتک کاری کنند .
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر نگین تاجی سلام من سوال میکنم ایا تغییر مدیر کل استان در این زمان نزدیک به انتخابات تخلف انتخاباتی نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
تذکر کناری به دهباران خیلی باحاله.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
دردود بر دکتر نگین تاجی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1