تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۱۲۸۹۵
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

نگاهی به عملکرد و تحول مدیریت دبیرستان دخترانه نرجس گچساران طی سه سال گذشته

۶
کبنا ؛هر چقدر جهان رو به جلو می‌رود نقش منابع انسانی در ارتقاء و پیشرفت یک مجموعه مهم‌تر می‌شود، این ارتقاء و پیشرفت، از توسعه زیرساختی گرفته تا پیچیده‌ترین مسائل با محوریت منابع انسانی قوی قابل حصول است.

دبیرستان شبانه روزی نرجس، یکی از دو دبیرستان شبانه روزی شهرستان گچساران است که در خوابگاه آن دانش آموزان روستایی مستعد، که توان مالی ندارند و مدرسه در نزدیکی آنها نیست مشغول به تحصیل هستند.          
این دبیرستان طی سه سال اخیر تحت مدیریت خانم آذر بازپور آبدهگاه می‌باشد. دراین مدت  مدیر و عوامل مدرسه با کار و تلاش شبانه روزی، تغییرات زیادی از لحاظ خدماتی، رفاهی، آموزشی و تربیتی انجام دادند که باعث شده این مدرسه دولتی را جزو مدارس نمونه شهرستان قرار دهند.
آذر بازپور با 21 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش شهرستان گچساران- ۱۳ سال سابقه مدیریتی-، در سال جاری موفق به کسب رتبه مدیر نمونه استانی شد.
 وی با درایت و حساسیت خاصی بر امور آموزشی،  نظم، بهداشت مدرسه و تأمین امکانات رفاهی دانش آموزان و دبیران نظارت دارد و پیگیر کارهاست.  
وی از وضعیت روبه رشد سطح علمی- آموزشی دانش آموزان و همچنین تلاش و کوشش  دانش آموزان نسبت به سال‌های گذشته  و همچنین در مقایسه با مدارس دولتی  راضی است و امیدوار است در آینده نزدیک شاهد درخشش دانش آموزان مدرسه‌اش در جشنواره‌های علمی و کنکور باشد.
درخواست وی یییاز مسئولین  آموزش و پرورش شهرستان این بود که؛ معلم‌هایی را برای تدریس به این مدرسه بفرستد که در بالا رفتن سطح درسی دانش اموزان تأثیر بیشتری داشته باشند.
بازپور در گفت‌وگو با کبنا گفت: سال اولی که به این مدرسه آمدم امکانات در سطح خیلی پایین و ضعیفی بود بعنوان مثال: اتاق مدیریت و چند اتاق کناری انبار بود و از فضای مدرسه استفاده کامل نمی‌شد، کولر، دوربین مداربسته، اتاق تکنولوژی آموزشی، پایگاه سلامت، سقف و نورپردازی و امکانات  رفاهی جهت استفاده  دانش آموزان وجود نداشت.
وی بیان کرد: از سال اول با پیگیری‌هایی که با همکاری عوامل و اولیاء انجام دادیم، توانستیم  پیشرفت خوبی در به روز نمودن مدرسه انجام دهیم  که مهم‌ترین آنها استقرار کانکس بعنوان سرویس بهداشتی برای استفاده خوابگاه بود که با کمک مالی خیرین انجام شد، چون استفاده از سرویس‌های داخل حیاط مدرسه که فاصله خیلی زیادی با محیط خوابگاه داشت برای دانش آموزان بخصوص در تاریکی شب اصلاً مناسب نبود و با قرار دادن کانکس آرامش خیال بیشتری برای دانش آموزان ایجاد شد.

با هماهنگی‌هایی که با فرماندار وقت جناب آقای رحیمی و مدیریت اسبق آموزش و پرورش جناب آقای  پورالحسینی انجام گرفت، از طریق اداره نوسازی و برنامه و بودجه استان مشکلات تعمیر سقف کلاسها و سالن‌ها، اجرای سقف کاذب، نورپردازی، نصب تعداد ۶ دستگاه کولر پیگیری و اجرایی شد.
با اعتماد اولیاء به کادر اجرایی مدرسه  و مشارکت آنها همهٔ اتاق‌ها و کلاس‌های مدرسه از کولر اسپیلت نو برخوردارند.                
همچنین با کمک اولیای  مدرسه  و خیرین عزیز پرده کشی تمام اتاق‌ها، رنگ آمیزی دیوارهای سه طبقه و سالن سلف سرویس، نصب دوربین مداربسته، نصب کمد دیواری و قفسه کتابخانه جدید، تعویض وایت بردها، تعویض موکت‌های فرسوده خوابگاه، قرار دادن یخچال در هر اتاق، تهیه و نصب یک دستگاه  تلویزیون آل ای دی جهت استفاده دانش آموزان در خوابگاه، بهسازی سلف سرویس (رنگ آمیزی، نورپردازی سقف، نصب کولر، تعویض میز و صندلی)، مجهز کردن آزمایشگاه به میزکار، پرده، سقف کاذب، نورپردازی و تهویه، مجهز نمودن کارگاه کامپیوتر به سخت افزار و نرم افزارهای به روز، هوشمند سازی سالن و کلاس‌ها در حد مورد نیاز مدرسه، راه اندازی کتابخانه در خوابگاه، تهیه آبسردکن و تعمیر آبسردکن قدیمی انجام گرفت. همین‌جا لازم است از خیرین عزیز و بزرگوار و اولیای محترم دانش آموزان بویژه حاج آقاپرهون تشکر می‌کنم که کتاب‌های کمک آموزشی زیادی خریداری کرده و در اختیار دانش آموزان گذاشتند.
در بخش زیباسازی فضای داخلی و حیاط آموزشگاه به منظور ایجاد نشاط وتقویت روحیه دانش آموزان و کادر اجرایی و استفاده بهینه از فضا، کارهای خیلی زیادی انجام گرفته و درحال اجراست.
هر ساله حدود ۲۲۰ دانش آموز روزانه و خوابگاهی در این مدرسه پذیرش می‌شود و با بهتر شدن امکانات، سطح درسی دانش آموزان نیز بهتر شده است و در قبولی‌های کنکور مدرسه هم تاثیرگذار بود، امیدواریم آموزش و پرورش یکی از مشکلات اساسی این آموزشگاه که حق انتخاب دبیر توسط مدیر مدرسه می‌باشد را پیگیری نمایند تا شاهد پیشرفت آموزشی بهتری در این مدرسه با امکانات خیلی خوبی که دارد باشیم.
در پایان خانم بازپور از تمامی افرادی که در طول این ۳ سال حمایت و پشتیبانی کردند تا بتوانند درانجام امور خدماتی، رفاهی، آموزشی و تربیتی آموزشگاه موفق باشند تقدیر و تشکر کردند.
وضعیت آموزشی سال 98/97 دبیرستان نرجس؛ «آمار قبولی های کنکور سراسری» به شرح زیر است.
1-مینا محمدی  کارشناسی ادبیات روزانه یاسوج
۲-حانیه قلی زاده   کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
۳-فریبا  جهانگیر  کارشناسی ادبیات روزانه یاسوج
۴-الهه  ارم  دانشگاه فرهنگیان
۵-آیلین عباسی حسابداری روزانه یاسوج
۶-آیدا جوزار  حسابداری روزانه یاسوج
۷-شقایق  فتحی حسابداری روزانه یاسوج
۸-نرجس حسینی  حسابداری روزانه
۹-سیده پروین بهنیاء حسابداری روزانه یاسوج
۱۰-زهره  حسینی نیک   زیست شناسی  روزانه اراک




نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
خدا قوت
محسنی
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی
و
خداقووووت
همکار محترم
کارتون قابل تقدیره
دوست
Romania
کارش بیسته،واقعا مدیر نمونه هست👌👌👌
Iran, Islamic Republic of
خانم بازپور مدیری کاری ،پیگیر و مدبر هستند
شکوه زارع پور
Australia
تبریک وخسته نباشید خدمت دوست وهمکارخوبم،خانم بازپور
اولیا،
Iran, Islamic Republic of
واقعا این دبیرستان با توجه به شبانه روزی بودن آن از نظر امکانات ، بهداشت ، زیبایی فضا و حتی امور آموزشی زیر صفر بود به جرات می توان گفت که ۱۸۰ درجه تغییر کرده
از کادر اجرایی دبیرستان بویژه از مدیر با جرات و کاردان آن تشکر می شود
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خوشم اومد از انگیزه و فعالیتش
دست مریزاد
اداره کل آموزش و پرورش استان
Iran, Islamic Republic of
احسن بر سرکار خانم بازپور واقعا در این چند سالی که سکان و هدایت مدرسه را بدست گرفته اند تغیرات چشم گیری چه در بعد سخت افزاری و چه در بعد نرم افزاری مدرسه شاهد بودیم .واقعا مدیری لایق و قابل ستایش هستند .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا وقتی چنین تشویقی هایی را میبینم از فرهنگی بودن خود نگران می سود مناسفانه ارزیابی انجام شده توسط کارشناس مربوطه بر اساس شاخص های ظاهری وفیزیکی بوده وشاخص های محتوایی اصلا لحاظ نشده خالی کردن جیب مردمی که در تنگنای معیشتی خود مانده اند وبه چنین وسایلی تبدیل کردن نه تنها شایسته تقدیر نیست بلکه می بایست توبیخ می شد با توجه به اینکه بر اساس گزارش مدیر هیچگونه پیشرفت تربیتی و اموزشی دیده نشده ایشان می بایست عزل گردند و مدیری با بینش فرهنگی و تربیتی جایگزینشان گردد
Iran, Islamic Republic of
نطرتون خیلی غیرتخصصی یه..فضای اموزشی از ارکان آموزش است اونم با کمک خیرین...لطفا بدون تعصب نظر بدین
سلامت
Iran, Islamic Republic of
قطعا حاصل نگاه ویژه مسئولان هست، ما مدیران شایسته‌ زیاد داریم ولی نگاه ها هم سیاسی شده در هر صورت تلاش ایشان غیر قابل انکاره
باران
Iran, Islamic Republic of
بابت زحمات شبانه روزی و تلاش بی وقفتون بسیار سپاسگزاریم. خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید بابت زحماتتون
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید.اما رتبه ی موفق که درمدیریت تعالی رتبه ی آنچنان درخورتوجهی نیست
همشهری از شیراز
Iran, Islamic Republic of
شما چرا همچین رتبه ای کسب نکردید...همین حسادت نشون میده موضوع خیلی مهمه اتفاقا
Iran, Islamic Republic of
بزرگوارشنا خیلی حساسیت نشون نی دهیدومعلومه فرهنگی نیستیدواگرازدرجه بندی اطلاع داشتیداین طورپلسخ نمی دادیدچون تواین شهرمدیران زیادی حائزکسبرتبه ی ممتازشده اندکه ایشان تاممتازسدن راه درازی دارند
Iran, Islamic Republic of
بفرماییدکه نتیجه وبازده آموزشی وپرورشی چی داشتن.وگرنه پول دست هرکه باشه حتی خوش سلیقه ترازایشون می تونه عمل کنه
Iran, Islamic Republic of
ایشون خودشون پول از خیرین و منابع دیگر که بقیه نتونستن بگیرنت حذب کردند...حسادت تاچه حد
Iran, Islamic Republic of
تعدادقبولیهای کنکورامسالشون راخودخانم بازپورباذکررتبه ورشته بفرمایندتا ببینیم واقعا قابل تحسین هستندیانه
همکار
Iran, Islamic Republic of
کنکور مربوط به تلاش دانش آموز ، پیگیری های اولیاء و هزینه و وقتی هست که والدین میزارند
با این وجود با توجه به عادی بودن این دبیرستان تعداد قبولی های درخور تحسین داشت که در گروه های مدرسه و اداره اعلام گردید.
Iran, Islamic Republic of
پس یعنی مدرسه دربازده آموزشی خیلی نقش نداره.اشتباه می فرمایید
همکار خانم بازپور در مدرسه نرجس
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
دوست عزیز رتبه های کنکور دبیرستان نرجس به شرح ذیل است؛
نتایج کنکور سراسری شبانه روزی نرجس 👇
۱-مینا محمدی کارشناسی ادبیات روزانه یاسوج
۲-حانیه قلی زاده کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
۳-فریبا جهانگیر کارشناسی ادبیات روزانه یاسوج
۴-الهه ارم دانشگاه فرهنگیان
۵-آیلین عباسی حسابداری روزانه یاسوج
۶-آیدا جوزار حسابداری روزانه یاسوج
۷-شقایق فتحی حسابداری روزانه یاسوج
۸-نرجس حسینی حسابداری روزانه
۹-سیده پروین بهنیاء حسابداری روزانه یاسوج
۱۰-زهره حسینی نیک زیست شناسی روزانه اراک
اداری
Iran, Islamic Republic of
خانم بازپور از مدیران کاردان وشایسته هست که با زحمات شبانه روزی وپی گیری این آموزشگاه رو از لحاظ تجهیزات وامکانات وفضای فیزیکی وهمچنین درخصوص امورات تحصیلی دانش آموزان تلاش های بیدریغی داشته جا دارد اززحمات ایشان تقدیر گردد درضمن علاوه بر زحمات درآموزشگاه مادری خوب که تونسته دربحث تحصیل فرزندان پزشکی که هم اکنون مشغول به تحصیل میباشدرو تربیت کند.
همشهریت از شیرار
Iran, Islamic Republic of
ایول مدیر باید مثل ایشون هم دلسوز باشه هم خوشتیپ...در ضمن ایشان مادری نمونه هستند،به پزشک و یه مهندس تحویل جامعه دادن...همیشه سرفرازباشید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1