تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۱۰۶۲۳
همایش هم‌اندیشی و هم‌دلی اقوام در گچساران با حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

تاجگردون: تفنگت را زمین بگذار، حق را به زور این زبان نافهم آتشبار نباید جست / چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند / وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست / هر آن چیزی که سلیقه شخصی است در جهت منافع جامعه‌مان کنار بگذاریم

۲
کبنا ؛ همایش هم اندیشی و هم دلی اقوام در گچساران با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، فرماندار، رئیس دادگستری و جمعی از مدیران و اقشار مختلف شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در این همایش که امروز صبح (10 تیرماه 98) در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از فرماندار گچساران و شورای تأمین شهرستان که این همایش را در همچنین زمانی تدارک دیده‌اند، تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه این همایش، وحدت اقوام است، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا، و همگی به ریسمان خدا (قرآن و اسلام و هر گونه وسیله ارتباط دیگر) چنگ زنید و پراکنده نشوید» وقتی می گویم وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی، یعنی هر آن چیزی که سلیقه و نظر شخص است در جهت منافع جامعه‌مان کنار بگذاریم و آن چیزی که خدایی است، بر گزنیم.
تاجگردون در ادامه با بیان اینکه وحدت این نیست که همه با هم باشیم، گفت: وحدت این است که همه با او [خدا] باشند، یعنی نیت، دلمان، رفتارمان و همه چیزمان با او باشد. انسان خطاکار است و باید تلاش کنیم همه با او باشیم و دلمان با خدا باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه افزود: قومیت چیست؟ قومیت زیرساخت هویت افراد در جامعه است، زیرساختی است که افراد در جامعه آن به واسطه ان هویت پیدا می‌کنند. ذاتاً چیز بدی نیست، جوامع با این شکل هویت پیدا می‌کند. این زیرساخت که تلاش می‌کند، جامعه را شکل بدهد.
وی افزود: هیچ قومی برتری بر قوم دیگری ندارد و از صدر اسلام تا کنون اینگونه بوده است. هیچ قومی پست نیست و قوم دیگر در حاشیه نیست. و اینکه به واسط برتری یک قوم، قوم دیگری را به حاشیه ببرند. هیچ قومی پست نیست و هیچ قومی در حاشیه نیست. این نکته را خواهشاً همشهریان عزیزم به آن توجه کنند. اصل داشتن یک رویکرد ترکیبی برای نگه داشت یک جامعه اصل است. دین، وطن و قوم ترکیب این سه، البته برتری دیگری بر دیگری برای ما روشن هست. برای ما مسلمانان برتری دین و انسان دین دار بر همه اینها واضح هست. ترکیب این سه است که جامعه را خوب نگه می‌دارد. وطن چیست؟ وطن مشخص است؟ دین هم مشخص است؟ در یک موضوع منجر به اختلاف می‌شوند. آن هم قوم است. قوم چیست؟ گروهی از انسان‌ها که به دلیل اشتراکاتی در یک محیطی با هم زندگی می‌کنند. در این شهر هم، این شهرستان و در این استان هم، به وفور از این اقوام داریم. مهم‌ترین خصوصیت قوم چیست؟ دین و زبان، فرهنگ است، همه ما مسلمان هستیم، دین ما یکی است، مذهبمان هم یکی است، مسلمان شیعه هستیم. در دین اشتراک مشخص و واحدی داریم. فرهنگمان هم چه ترک و چه لر باز هم مثل هم هستیم و فرهنگمان نسبت به هم بیگانه نیست. یک چیز تفاوت کرده است. آن یک چیز زبان است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه افزود: آیا ارزش این را دارد به خاطر یک موضوع سوم که اصل نیست. دو واژه مهم که تأثیر گذار در یک جامعه، یک قوم، یک ملت، و یک وطن، یک استان، یک شهر، که می‌تواند تأثیر بسیار زیاد داشته باشد آیا ارزش این را دارد به خاطر یک واژه دو واژه دیگر را کنار بگذاریم، دین ما مشترک، فرهنگمان مشترک، دوستان و همشهری‌های عزیز ارزش ندارد به خاطر این واژه ما این دو موضوع مقدس را کنار بگذاریم. روزی به شهر من می‌گفتند، شهر 72 ملت البته 72 ملت نه از آن جنسی که حافظ می‌گوید؛ احتمالاً شعر زیبای حافظ را همه شنیده‌اید؛
دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند
گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند
ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت
با من راه نشین باده مستانه زدند
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
تاجگردون ادامه داد: شاید ما نتوانستیم آنچه که حقیقت هست، پیدا کنیم. و به همین خاطر هست که بعضاً به اختلاف دست می‌زنیم، باید ببینیم که حقیقت ما کجاست، ما با چه حقیقی زندگی می‌کنیم. ما در کدام مسیر جلو می‌رویم که عزت جامعه و حتی قوممان را فراهم می‌کنیم.
وی افزود: ما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم، -حضرت آیت الله ملک حسینی- به نقطه‌های نزدیک شدیم که 72 ملت نباید باشیم. همگان به این اعتقاد رسیده‌ایم که ما دیگر نباید نگاه 72 ملت به هم داشته باشیم. به سمت شناخت حقیقت رفته‌ایم. حقیقت در یک فرد نمی‌گنجد، بلکه در یک منظومه شکل می‌گیرد. در یک مجموع رفتارهای که همه باید با هم تاثیرگذار باشند، از ظرفیت‌های فرهنگی‌مان استفاده کنیم. این اتفاق میمون را در این خطه از استان و کشورمان فراهم کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت اضافه کرد: این جمعی که امروز اینجا حضور دارند، مسئول نیستند که دو قوم با هم درگیر شوند و ما انها را کنار هم بنشانیم و رفع مشکلات کنیم. همه جامعه باید با هم تلاش کنند. با هم تعارف کنیم خیلی چیزها را باید به هم بگوییم. نزاعی انجام بگیرد، و خبری شنیده شود که فردی کشته شده است و با حضور فلان شخصیت برجسته استان موضوع برطرف شد. وحدت اقوام فقط هنگام انتخابات نیست. وحدت برای بسیاری از کنش‌های درون جامعه ما است. من دیروز فرصتی فراهم شد که در خدمت مادر دل سوخته‌ای بودم که فرزندش را از دست داده بود. از من خواستند که وساطت کنم، شاید بشود کاری کرد. خوب، چه می‌شد، گفت. چند سال پیش هم در همچنین همایشی عرض کردم، چرا ما کلامان، هم نشینی و هم صحبتی‌مان را مقابل هم عمل نمی‌کنیم و یا به عبارتی به جای کلام گفتن، تفنگمان را بر می‌داریم، این شعر زیبا را شنیده‌اید، این را خطاب به مردم عزیزم می گویم؛
تفنگت را زمین بگذار
که من بیزارم از دیدار این خونبارِ ناهنجار
تفنگِ دست تو یعنی زبان آتش و آهن
من اما پیش این اهریمنی‌ابزار بنیان‌کن
ندارم جز زبانِ دل
دلی لبریزِ از مهر توای با دوستی دشمن
زبان آتش و آهن
زبان خشم و خون‌ریزی است
زبان قهر چنگیزی است
بیا، بنشین، بگو، بشنو سخن، شاید
فروغ آدمیت راه در قلب تو بگشاید. (فریدون مشیری)
تاجگردون ادامه داد: تفنگ‌ها را زمین بگذاریم، و با یک زبان دیگر با هم صحبت کنیم و نگذاریم اتفاقی بیفتد، که کس دیگری بخواهد پا درمیانی کند.
وی ادامه شعر مشیری را خواند و گفت:
گرفتم در همه احوال حق گویی و حق جویی
و حق با توست
ولی حق را ـ برادر جان ـ
به زور این زبان نافهم آتشبار
نباید جست …
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه گفت: همه ما مسائلمان سیاسی نیست. مسائلی است که در کنار طوایف و اقوام، ریشه‌های هم را بد می‌زنیم و آن وقت نمی‌توانیم جمعش کنیم. این‌ها هستند که ایجاب می‌کند که در چنین ایامی که به شدت کشور ما و منطقه ما نیاز به یک وحدت و همنشینی و همدلی برای یک کارهای زیبا دارد. یعنی عزت جامعه، امروز در یک جمع اندیشمند قرار گرفته‌ام و کم کم مثل همه، مثل گذشته‌ها که رفتند و همچنان هم می‌روند، ما هم می‌رویم.
تاجگردون در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: امروز در جمع شما عزیزان به عنوان برادر کوچکتان که افتخار پوشیدن خلعت نمایندگی شما را بر تن دارم. ما با هم تلاش کردیم که یک شرایطی را فراهم کنیم. برای جامعه که هر مسیری را با هر نگاهی که می‌خواهیم برویم، یک موضوع مدنظرمان باشد و آن وحدتی است که به ریسمان الهی چنگ زده باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادامه گفت: من شخصاً از آیت الله ملک حسینی، انسان فرهیخته و بزرگواری که همچون پدر بزرگوارشان مهر و محبتشان مردم سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته، از ایشان دعوت کنم که با سخنان گهربارشان به فیض برسانند و اگر اجازه بفرمایید از طرف مردم شریف گچساران لوحی ارزشمند از طرف مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد به پاس بزرگواری، رفتارپدرانه، روشنفکری، اندیشمند و اینکه همواره در مسیر ولایت بوده‌اید و هستید و خواهید بود، دعوت کنم و این لوح را تقدیم کنم و عزت شما را از خداوند منان مسئلت کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
چقد خلوته ؟!حساب کن مردم هم فهمیدن آب داخل این همایشها نیستش.فکر نون باش که خربزه آب است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جلسات پوج..............
حمید
به پیر به پیغمبر این همایش ها هیچ دردی از مشکلات بیکاری ، اشتغال و تورم جوانان مردم دوا نمیکنه.اصلت خروجی این همایش ها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و مکرو مکرالله
Iran, Islamic Republic of
این همایش صدرصدهم راییست تا همدلی.بیچاره مردم فلک زده و این همه جوان بیکار. خدایا خود ششپر حق د بجمه. دبسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسه
Iran, Islamic Republic of
اگر این همایش را نیروی انتظامی یا وزارت کشور برگزار میکرد باور کنید بیشتر این افراد در آن شرکت نمیکردند .اخ و بختم همه چیز سیاسی شده در این استان به خصوص این شهرستان.این همایش را حتی اگر عدل و وازرعی با همین عنوان برگزار میکرد ایا مسولین ما در آن شرکت میکردند. بخت بوم نه
Iran, Islamic Republic of
گروهی که پندارشان نیک نیست فردا میگویند تاجگردون برای تایید صلاحیت لوح تقدیر به ملک حسینی داد .بیایید گفتا وکردار وپندارمان رانیک کنیم که این اصل اسلام وپایه معرفت دین واخلاق است و بی مورد نبوده که خداوند فرموده همه ادیان نقطه اشتراکشان اسلام است وآیین ابراهیم را اسلام خطاب کرد.
رضا
Romania
اینها بیشتر نمایشه تا همایش؟!به جای اینکارا به درد و مشکلات مردم بیچاره که زیر بار فشار اقتصادی سنگین هستند برسید
علی
Iran, Islamic Republic of
چقدرما قشنگ حرف می زنیم. چقدرقشنگ باکلمات بازی می کنیم. فتبارک الله احسن الخالقین که چنین هنرپیشگانی به ما ارزانی داشتی
حق جو و حق گو
Iran, Islamic Republic of
سلام/هرچند انتظار ندارم که نظیر حقیرو به دید بقیه برسونید چون رسانه ی شما غالبا یه طرفه هستش.../ولی میگم که بماند/گفتن جمله ی کنار گذاشتن سلیقه ی شخصی جهت منافع جامعه و عموم مردم از هرکسی انتظار می رفت جزء آقای تاجگردون(تاج گردون)؛از این جهت که ایشون خودش ضد این جمله عمل میکنند/عین الله ناظره(چشمان بیدار خداوند دائما نظاره گر ما هستش)/آرزوی سلامتی و موفقیت و آرامش واقعی برا مردمان سرزمینم به خصوص اهل شهرم گچساران...
یا امام زمان
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون تا کی ماباید دستخوش اینهمه سیاسی کاری پنهان باشیم .ترا بخدا دست بردار از این شهرستان .ماها بدبخبت شدیم از دست نیروهای حضرتعالی .از رفتارهای چندگانه و اشنایان .بدترین اتفاقات و فاجعه از طریق برخی مدیرانت داره انجام میگیره .تا دیروز جواب مردم را نمیدادی حالا روبه انتخابات داری .نه از خودت و نه از . راضی نیستم .به حق محمد و ال محمد انتظارروزی که حق ثابت بر مردم کوتاه شود
Iran, Islamic Republic of
همایش های انتخاباتی.خدایی هست.همانطورکه فلانی وبهمانی پس دادندتوهم پس می دهی
Iran, Islamic Republic of
بازنزدیک انتخابات شد و شعرگویی وسخنرانیهای قشنگ وتعریف وتمجید. راداردشروع شد.
نوروزنژاد
Iran, Islamic Republic of
این نوعی زرنگ بازی است برای تیم تاجگردون ولی درحالی که محبوبیت تاجگردون به شدت درگچساران کم شده است هیچ دست آویزی برایش ندارد
Iran, Islamic Republic of
همش از ترس زینلزاده است
Iran, Islamic Republic of
خودم میدونم تاجگردون هم میدونه که رای نمیاره
Iran, Islamic Republic of
چی من گپل نیسی.رای نیاری
شیخ محمودی
Iran, Islamic Republic of
یعنی حاج غلام متوجه ریزش بیشترطرفداراش نشده؟حاجی مردم شاکی اند میگن به قولهات عمل نکردی میگن گوشمان ازحرف خوب زدن پراست.کارمیخواهند.حاجی ماکجاییم توکجا.حاجی رای نمیاری.حاجی زینلزاده داره هرشب یه طایفه ویه محله رو قرق میکنه.حاجی اوضاعت خیلی خرابه.حاجی بااین اوصاف رای نمیاری.حالاهی براخودت پول خرج کن وسخنرانی کن.حاجی پولهات الکی خرج نکن.حاجی دیگه کسی توگچساران بهت رای نمیده.حاجی طرفدارن چهل ساله تون هم.ازت بردی اند.حاجی به بهارستان میگی بای بای
ایمان نوروزنژادیان
Iran, Islamic Republic of
میگم بعضیهامیگن باتاجگردون نیستن ولی همیشه دنبالش توجلساتن.جریان چیه چندچندن آخر.زشته تکلیف خودتون روشن کنید دورویی خوب نیست.اون هم از جوونایی که اشک شوق ریختن واسه سلفی بانماینده استان.اون هم ازمخالفت نماینده استان باپخش موسیقی.یعنی چی؟یعنی این تفکرمحبوبه پیشتون؟پس چرا....
Iran, Islamic Republic of
جمع خوبان خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
اینم از یک شوی دیگه.ادامه داره
Iran, Islamic Republic of
اخ که چقدردوست دارم اقای تاج گردون خودشون روکاندیدگچساران نکنندوکسی دیگه بره مجلس؛تاببینیم
چطوربودجه سرازیرمیشه...واون موقع هست که دوباره منطقه یاسوج ذوق میکنندومی تازند
اگرچه اینقدرعده ای ببخشید؛رودارتشریف دارندکه میفرمایند؛وضعیت اقتصادی مملکت خوب نبودکه به دست ماسپردند...
مکن کاری که بر پا سنگت آیو
Iran, Islamic Republic of
خلوته
تاجگردون خوب برا خودش تبلیغ میکنه
انگار خیلی از رقیبش میترسه
معمولا وقتی کسی را تشبیه میکنی به کسیکه تفنگ به دست است یعنی حسابی ازش میترسی
سخنرانی های اینچنینی لرزش درون تاجگردون را نشان میدهد
واهمه دارد و راهی ندارد چه کتد دست به دامان که شود گرمسیر غیرتمند از او جدا شده قشقایی های بزرگ هم رهایش کردند ایل باوی و باشت هم بخاطر تبیعیض هایش به ستوه امده و در نیمه راه ترکش کرده اند پس ترس تاجگردون بی دلیل نیست
آریایی آرو
Iran, Islamic Republic of
یه عده از مردم رو دستچین کردن بعدش میگن باحضوراقشارمختلف.خنده داره مثلا. رو کی میشناسه که حالا شده سخنگوی بویراحمدگرمسیر.اصلاتاحالاکجابوده؟چراتیم تاجگردون چسبیده به جذب پیمانکاران واصولگرایان . طبیعیه که اصلاحطلبان اصیل وخاک خورده ازتاجگردون شاکی ورویگردان شوند.دربویراحمدگرمسیراکثراصلاحطلبان روفراموش کرده و فقط چسبیده به جذب عده محدودی که گذشته همیشه پیرو نمایندگان راست. بوده اند.درعکسهانمونه های فراوانی هستند مثل آقایان اخلاصی سلیمانی نوروزنژاد اسماعیلی رسته وجای بزرگان اصلاحطلب واساتیدخوشنام و مردمدارهمچون احمدزاده محرابی قنبری پناهی خوبانی براتی باتولی زینلزاده نجفی بخشنده مرادی خلیفه ای ناصرزاده و دیگر بزرگان بویراحمدگرمسیر که عمری به پای اصلاخطلبان سوختندوساختندخالی بودچراکه از کارهای تاجگردون شاکی اند.طبیعی است وقتی اصیلان وبزرگزادگانی که تمام برافتابی وبویراحمدآنهارا و تبارشان راشناسنامه منطقه میدانندخالی باشد بایدجایشان راباتازه به دوران. عوض میکنندوچون چسب به قدرت میچسبندوتادیروز. در روستایشان کارهای.امروزشده اند سینه چاک تاجگردون.تاجگردون مدتهاست به بیراهه رفته ومحکوم به شکست است چون محبوبیتش راازدست داده ومجبورشده که کسانی که. مشخصی ندارند رابهشان بها بدهد واین ازنشانه های شکست است.تمام بزرگزادگان بویراحمدگرمسیروقشقایی از تاجگردون روگردان شده اند
آبچیرک دشتموری
Iran, Islamic Republic of
والا من که برافتابی ام میگم خانواده . اصولگراهستند ومنافعشان ایجاب کرده که این دوساله طرفدارتاجگردون شده اند.معمولا هرکس نماینده باشداینهاهم طرفدارش نی شوند.
پناهی
Iran, Islamic Republic of
درجواب به نوشته خوب آقای آریایی عزیز عرض میکنم بسیاریازاشخاصی که نام بردید ازحضوردرجلسه خودداری کردندوباوجوددعوت به دلیل پیشبینی جولان انتخاباتی تاجگردون ورویگردانی این بزرگان دراین جلسه خودداری کردند.خداحافظ تاجگردون سلام برزینلزاده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1