تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۰۸۹۰۹

بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در گچساران برگزار شد

۰
کبنا ؛همزمان با هفته سلامت مراسم  بزرگداشت  روز «زمین  پاک»  با حضور محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش، سهراب صیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از کارشناسان اداری و مسئولین شهرستانی  در دبستان شاهد فدک  برگزار گردید. 
محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش در سخنانی بهداشت و سلامت  روح و جسم  را حق مسلم جامعه بخصوص دانش آموزان و فرهنگیان دانست.
وی با اشاره به نامگذاری دوم اردیبهشت به نام «روز جهانی زمین پاک»، آموزش و فرهنگ سازی در بین جامعه ی فرهنگی و دانش آموزی را مهمترین  راهکار جهت حفظ  زمین ذکر نمود.      
شعار سال بهداشت جهانی «مراقبت های اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است.
شایان ذکر است همه ساله در جهان در روز دوم اردیبهشت ماه (۲۲ آوریل) مراسمی در گوشه و کنار جهان با نام "زمین پاک" برگزار می شود . 
نشنال جئوگرافیک برای آن که هر کس سهمی در بهتر شدن هوای اطرافش داشته باشد نکاتی را پیشنهاد کرده است :
۱- در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهایتان را بدون استفاده از کاغذ انجام دهید. به طور مثال تا حد امکان قبض هایتان را از طریق اینترنت پرداخت کنید. صرفه جویی در کاغذ در واقع به معنای کمتر بریده شدن درختان اطراف شماست که هر ساله هزاران هزار از آنها برای تولید انواع کاغذهایی که در طول روز در اختیار شما قرار میگیرد تلف میشوند و در عین حال با این کار زباله کمتری تولید شده و دی اکسید کربن کمتری تولید میشود.
۲- شما هم در ساخت و انبوه شدن جنگلها کمک کنید. کاشت هر نهال میتواند سالهای سال هم خاطره خوشی برای شما و هم کمکی به محیط زیستتان باشد.
۳- به انجمنهای حمایت از محیط زیست کمک کنید. آنها با تلاش بی وقفه خود سعی در نجات زمین دارند.
۴- در محل کارتان هم به سبز بودن زمین فکر کنید. از مدیر بخش خود بخواهید که برنامهای ترتیب دهد که کاغذ کمتری مصرف شده و اسراف نشود. برای نوشتن از هر دو روی کاغذ استفاده کنید.
۵- اگر به سفر رفتن فکر میکنید حتما سفر با قطار را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان میدهد که دی اکسید کربنی که قطارها برای زمین تولید میکنند ۴ تا ۱۵ درصد کمتر از هواپیماهاست. پس قطار را فراموش نکنید.
۶- در مصرف آب صرفه جویی کنید. اصراف در آب میتواند به ضرر زمین تمام شود. هنگام دوش گرفتن زمان مشخصی را در نظر بگیرید و دقایق طولانی بیدلیل زیر دوش نمانید و آب را بی علت باز نگذارید.
۷- در محله خود جستجو کنید. می توانید از همین هفته به محله خود بروید و کمی کنکاش کرده و ببینید که سوپرمارکتها و دیگر مغازهها چطور زباله تولید میکنند و چقدر میتوان به آنها نکات مفیدی را گوشزد کرد.
اگر رودخانه های نزدیک محل سکونت شماست آن را زیر نظر بگیرید و راههایی برای تمیز نگهداشتن آن به همسایه ها پیشنهاد کنید.
در نهایت بهترین راه کمک به زمین میتواند لذت بردن از آن باشد. از خانه بیرون بروید و انگیزه خود را برای نجات این محیط زیبا بیشتر کنید
(منبع: سایت موسسه دستان مهر طبیعت)
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1