تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۴۳۲
در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مزارعی: خطاهای مدیران لایق را نباید برجسته کرد (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛
 در مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی بازرس کل جدید استان کهگیلویه وبویر احمد معارفه شد.

 به گزارش کبنا، در ابتدای این آیین حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس شورای قضایی استان یاد وخاطره ی 1880شهید استان را گرامی واز حضور مسئولان تشکر نمودند.
 وی با استناد به فرمایش امیر بیان امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره که مدیر خادم و مدیر خائن باهم یکی نیستند و آنان را با یک چشم نگاه نکنید در خصوص یکی از ابعاد معنوی برجسته دین در بعد بازرسی اظهار کرد:  خداوند بعد از امت های پیشین ، شما را در زمین خلیفه قرار دادند و در زمین باید نظارت و بازرسی کنید و در زمینه سازمان بازرسی، بعد بازرسی آن بیشتر مد نظر است.

 
 وی ضمن خیر مقدم به مدیر کل بازرسی استان تکلیفمان در اجرای اصل 174قانون اساسی وظیفه ای که در ماده 2 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور بازرس خودتان باشید.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات مدیران در ارائه مسیر خدمتی ممکن است به لغزشی هم دچار شوند افزود: اگر مدیری خدمت می کند، در مسیر خدمت دچار لغزش شد باید دستش را گرفت و او را کمک کرد، انسان معصوم نیست.  
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد به بازرس کل و دیگر بازرسان این سازمان توصیه کرد و گفت:  خطاهای مدیران لایق را نباید برجسته کرد که جرأت و جسارت را از سایر مدیران  گرفت.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تصریح اینکه درسته دیوان محاسبات مستقل است اما اگر بودجه ای از فصلی به فصل دیگر رفت و قصد آن مدیر ارائه خدمت باشد نباید دیوان محاسبات به مدیرگیر دهد و اگر مدیری دلسوزانه کار می کند باید به عنوان مدیری که اهل کار است باید نظر ارشادی داد و هدایت کرد  اما در ادامه راه دچار خطایی شد نباید این مدیر را در سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مورد پیگرد قرار داد.
 اما در بازرسی در بعد اصلاح امور باید زیر بال و پر مدیر را گرفت مدیر افتاده را بینی و بین الله بلند کرد، مدیر خادمی را که اشتباهاتی دارد باید تقویت و اشتباهاتش را اصلاح کرد.
وی در ادامه در همین خصوص بیان داشت: نباید ذهن مدیران را به حضورشان در سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و بازرسی استانداری مشغول کرد که نتوانند ارائه خدمت نمایند آنان کار می کنند بین خود و خدا باید خدا را در نظر بگیریم و کار انجام دهیم. و هدفمان کمک به مدیران خادمی باشد هرچند لغزشی برای خدمت گذاری داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان با اظهار اینکه سازمان بازرسی حتی در ادارات و سازمان های قوه قضائیه هم ورود می نماید و کار بازرسی انجام می دهد، افزود: شما به عنوان دستگاه های اجرایی بدانید سازمان بازرسی در خود حوضه دستگاه قضایی ورود کرده و بازرسی می کند و در بعدی که قانون به سازمان بازرسی اختیار داده است تعقیب می کند. خودتان دست راست معاونان باشید و هر جایی که احساس کردید که شبهه ای وجود دارد کمک بگیرید.
مزارعی به بازرسان این سازمان توصیه ای داشت و گفت: بدون خواهش و سفارش، ارائه طریق کنید اگر مدیری  میخواهد کاری کند و در کارش گیری افتاده است کمکش کنید سازمان بازرسی خودش می تواند به مدیران کمک کند.
وی در ادامه گفت: سازمان بازرسی دیوان محاسبات و بازرسی استانداری هم می‌توانند به مدیران کمک کنند نه بازرسی آمده است که مچ شما را بگیرد و نه شما آمده اید که به بیت المال خیانت کنید.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه ی این نشست با تصریح به اینکه وقت ما مال مردم و متعلق به آنها است اظهار داشت: نباید ذره ای کم بگذاریم که به مردم خیانت کرده ایم. در رسیدن به امور مردم و رفع مشکلات مردم و قومی و قبیله ای عمل نکردن است و لازم است در بحث استخدام در ادارات، یکنواخت عمل کنیم و عمل ما به دور از جزئیات قومی و قبیله ای باشد و اگر آزمونی استخدامی برگزار کردید به خاطر اینکه در مظان اتهام قرار نگیرید به بازرسی کل استان اعلام کنید که چند نفر از ارقاب در این آزمون شرکت کرده اند.
رئیس کل دادگستری استان به مدیر جدید بازرسی کل استان و همکاران قضایی نیز توصیه ای داشت و افزود: خشت و بنای خوش خلقی که در سازمان بازرسی وجود دارد و آن را شبیه به اول ادامه دهید.
 در چهلمین سالگرد پیروزی وآغاز دهه پنجم انقلاب با دلسوزی کار کنید و دوستان در دادسرا و  دادگاه موقع انشاء رأی به مدیری که تلاش گر است و ممکن است خطایی کرده باشد کمک کنند، و در بعد نظارتی ضمن نظارت دقیق با کسی تعارف نداشته باشند و بنا به فرمایش مولای متقیان اگر مدیر نالایق را محاکمه نکنید مدیر دلسوز بی انگیزه خواهد شد و اگر ذره ای از گزارش تان خلاف واقع باشد به خودتان خیانت کرده اید.
وی در پایان با بیان این نکته که استان کهگیلویه و بویراحمد مردم خوبی دارد، مردمی مستحق خدمت طوایف غیرتمند و رشیدی دارد که پای همه ی مسائل انقلاب ایستاده اند شایسته ی خدمتند به مدیران استانی نیز سفارش کرد و گفت: از طایفه گرایی گروهی  و قومی و قبیله ای بپرهیزید مدیریت سکانداری امور مسلمین امانتی در دستان شماست.
 نماینده ی محترم شهرستان های بویراحمد و دنا دیگر نمایندگان استان را برای توسعه و پیشرفت استان با خود همراه کند و  گام های بزرگ رو به جلو برداشته شود. از نیروهایی که با زحمات شبانه روزی خود کارهای سخت و طاقت فرسا در بعد امنیت روانی تلاش میکنند مانند نیروی انتظامی ،سربازان گمنام امام زمان و سربازان گمنامی که در تشکیلات انتظامی  استان تلاش کنند تشکر می نمایم و گام دوم  را جدی بردارند که استان رو به رشد برود.
در بعد ارتقاء فرهنگ اجتماعی نباید این استان به این وضع بماند باید و ما هم در سازمانهای مجموعه دستگاه قضایی نیز در خدمت مردم استان خواهیم بود.
حسین شهرابی فراهانی معاونت حقوقی وبازرسی نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور در این ائین با اظهار اینکه افتخاری است که که فردی چون حاج آقای مزارعی رئیس کل دادگستری استان در راه قانون و انجام قانون باشد، نتیجه اش همدلی ست که اکنون وجود دارد.

 دوران تحریم است و نظام فشار اقتصاد ما را هدف گرفته است ما با این همدلی از این بحران خارج می شویم .
معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه سید مهدی تقوی به سمت بازرس کل استان مرکزی منصوب شده اند اظهار داشت : مشکلات اقتصادی استان مرکزی را با درایت و مدیریت ونظارت بر حسن اجرای قوانین از آقای تقوی استفاده  شود و  مدیر جدید در استان کهگیلویه وبویراحمد  بیش از 40 سال در سازمان بازرسی سابقه دارد وقبلاً در این استان خدمت نموده است با همدلی و همکاری و نظارت بر دستگاهها نباید در کار مدیران دخالت انجام وظیفه که روح شجاعت و تصمیم گیری را از آنها بگیریم ،برخی از خطاها را نا دیده بگیرید.

در پایان این آئین آقای غلامحسین کرمی به سمت بازرس کل این استان معرفی و از خدمات آقای سید مهدی نقوی بازرس کل قبلی تقدیر و تشکر به عما آمد.

( غلامحسین کرمی بازرس کل استان کهگیلویه وبویراحمد)

(سید مهدی تقوی بازرس سابق و بازرس کل استان مرکزی)
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به دیدگاه رئیس محترم دادگستری استان، به لحاظ اخلاقی و نظم اجتماعی و اداری، هر گونه انحراف در بخش بودجه یا به عبارتی هر گونه هزینه کرد خارج از موافقت نامه های موجود، قانوناً تخلف است.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1