تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۷۳۰۶
کبنا گزارش می دهد

تنش در نشست بررسی و پیگیری مطالبات کارگران سد چم‌شیر/وقتی‌که مدیران سد نتوانستند فرماندار گچساران را دور بزنند/ تقدیر فرماندار از خانم مدیرکل/ نیک‌مرام خطاب به مدیران سد چم شیر؛ اگر 2 ماه حقوق نگیرید، چکار می کنید؟(+تصاویر)

۳
کبنا ؛نشست بررسی مطالبات کارگران سد و نیروگاه چم شیر با حضور علی خوان پایه فرماندار گچساران، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ انصاری جانشین فرماندهی انتظامی گچساران،محسن علیزاده رئیس تامین اجتماعی گچساران، سید مرتضی سجادپور معاون فرماندار، محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح سد چم شیر، محمدرضازاده مقدم رئیس کارگاه و جمعی از مدیران  شرکت سابیر،کارشناسان و بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران و جمعی ازنمایندگان کارگران سد چم شیر در فرمانداری گچساران برگزار شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: یکی از وظایف اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کار شهرستان حفاظت و صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال موجود است.
پروانه نیک مرام افزود: یکی دیگر از اهداف اداره کار مساعدت در تداوم و استمرار بنگاه های اقتصادی است .
نیک مرام تصریح کرد: اگر چه رسیدگی به مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار و به لحاظ فنی و اقتصادی سرمایه در گردش نوع مدیریت در حیطه فعالیت اداره کل کار نیست اما هرگونه نارسایی در روند فعالیت مستقیما در پرداخت حقوق و مزایای کارگران تاثیر گذار خواهد بود.
وی تاکید کرد: نشست امروز و صحبت های نمایندگان(مدیران) سد چم شیر نشان دهنده این  موضوع می باشد که هدف آنان اینست که می خواهند کم کاری ها  و اختلاف های داخلی خودشان را در اینجا مطرح کنند ولی مدیران سد چم شیر باید بدانند که ما نیامدیم این حرفا را بشنویم.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: مدیران سد چم شیر شفاف پاسخ دهند که مسئولانی که از دفتر مرکزی این شرکت که از تهران آمده اند در خصوص 12 ماه حقوق و مزایای کارگران سد چه اقداماتی انجام داده اند و پاسخ دهند که اگر خود شما 2 ماه حقوق نگیرید چکار می کنید؟
در ادامه نشست فرماندار گچساران با بیان اینکه کار و کارگر در اسلام از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است. در اسلام کار نه تنها به عنوان تأمین زندگی لازم و به عنوان استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان ضروری و واجب است، بلکه به عنوان بهترین عبادت، مقدس ترین جهاد و مستمرترین تلاش مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است. با توجه به نام گذاری سال جاری به سال تولید ملی و اشتغال  ازسوی مقام معظم رهبری، توجه به کار و فعالیت اهمیت بیشتری دارد.
علی خوان پایه  عنوان کرد: مدیران سد چم شیر حاضر در جلسه در خصوص مطالبات چندین ماهه کارگران چه اقداماتی انجام داده اند؟
فرماندار گچساران با گلایه شدید از عدم حضور علی رضا سجادی مدیرعامل شرکت سابیر در این نشست عنوان کرد: چطور می شود مدیر عامل شرکت سابیر فقط چند بار آنهم به مدت چند ساعت در این پروژه بزرگ و مهم حضور پیدا کند و امروز هم در این نشست حضور پیدا نکرده است که جای بسی تاسف است.
در ادامه این نشست محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح و  محمد رضا زاده مقدم رئیس کارگاه شرکت سابیر راهکارهای در خصوص مطالبات 12 ماه کارگران چم شیر مطالبی را عنوان کردند که با واکنش تند فرماندار گچساران مواجه شدند.
خوان پایه به مدیران سدچم شیر گفت: حقایق و واقعیت ها را بگوید چون من از کسی که واقغیت را نمی گوید بدم می آید.
فرماندار گچساران گفت: بهتر است واقعیت را بگوید تا من بتوانم تصمیم گیری و چاره اندیشی بکنم
خوان پایه افزود: من سال ها کار مالی انجام داده ام و کاملا آشنا به موضوعات هستم این شگرد ها شما دیگر جواب نمیدهد و صحبت های شما قانع کننده نمی باشد.
جر و بحث رئیس کارگاه چم شیر و رئیس تامین اجتماعی گچساران از حاشیه های این نشست بود که رئیس تامین اجتماعی عنوان کرد: چرا توپ را در زمین ما میاندازید چرا در این چندین ماهه در خصوص مطالبات کارگران  اقدام و چاره اندیشی نکرده اید. چرا با الفاظ و کلمات بازی می کنید و سازمان تامین اجتماعی در این چندین سال نهایت همکاری و مساعدت را با پروژه چم شیر داشته است.
* اختلافات فاضل و مقدم در این نشست کاملا مشهود بود.
* اعتراض یکی از نمایندگان  کارگران به مسئولان قبلی گچساران در خصوص کم کاری و ....نسبت به خواسته ها و مطالبات کارگران از دیگر حاشیه های جلسه بود.
* فرماندار گچساران از پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به پاس زحمات و احساس مسئولیت و دلسوزی نسبت به کارگران چم شیر تقدیر و تشکر کرد.
 گفتنی است: در پایان مقرر گردید که کارفرما (آب نیرو) با توجه به صورت وضعیت مثبت و سپرده شرکت سابیر تمام مطالبات کارگران را  ظرف مدت ده روز آینده  پرداخت کند.
خاطر نشان می سازد: شرکت سابیر به فرو شگاه ها و مغازه داران گچسارانی مبالغ قابل توجه ای بدهکار می باشد که مقرر گردید که  بزودی در این خصوص اقدام شود.
* در حین برگزاری نشست جمعی کثیری از کارگران چم شیر در مقابل فرمانداری گچساران تجمع کرده بودند.

گزارش: حبیب قلندری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرسنل سابیر
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از زحمات برادر عزیز آقای قلندری سرپرست محترم سایت کبنانیوز که پا به پای کارگران سد و نیروگاه چم شیر قدم برداشتند.اجرکم الله
پرسنل سابیر
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از زحمات برادر عزیز آقای قلندری سرپرست محترم سایت کبنانیوز که پا به پای کارگران سد و نیروگاه چم شیر قدم برداشتند.اجرکم الله
پرسنل مهندسی سد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از آقای فرماندار مقتدر و توانمند و مردمی جناب مهندس خوان پایه که اگه زودتر در گچساران حضور داشتند کار به این جاها نمی رسید.
پرسنل سابیر
United States
وتشکر از پرسنل زحمتکش شرکت سابیر که بدون ادعا دراین پروژه زحمت کشیدن ولی حقشون دریافت نکردن و کوچکترین بی احترامی به هیچ شخصی نکردن
پرسنل مهندسی سد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از آقای فرماندار مقتدر و توانمند و مردمی جناب مهندس خوان پایه که اگه زودتر در گچساران حضور داشتند کار به این جاها نمی رسید.
بهراد
Iran, Islamic Republic of
از خانم نیکمرام کمال قدردانی داریم.
پرسنل سابیر
United States
سلام
خدایی دیگه به آخر خط رسیدیم
تورو قرآن فقط به قاضی درونتون مراجعه کنید و خودتون جای ما بزارین اونم با این اوضاع تورم و گرونی
ودرآخر تشکر میکنم از کسانی که دلسوزانه برای رضای خدا ورضای دل ما اقدام به همکاری کردن
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1