تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۰۵۴۳۶
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد

بارندگی‌های اخیر پل‌های لنده را تخریب کرد

۰
کبنا ؛مدیرکل مدیریت بحران روز جمعه که روز کوهستان بود و پس از شورای مدیریت شهرستان کهگیلویه، به مناطق عشایری و عشایر اسکان داده‌شده، در مناطق صعب‌العبور شهرستان‌های چرام و کهگیلویه بازدید میدانی داشت.
محمدی تبار از نزدیک خسارات وارده ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر در راه‌ها و جاده‌های عشایری و همچنین خساراتی که به منازل، احشام، دام‌های عشایر - این قشر زحمت‌کش - وارده شده بود را به‌صورت میدانی و حضوری بررسی و با عشایر و روستائیان دیدار و گفتگو کرد.
 سقوط سنگ‌های بزرگ به جاده‌ها، ریزش کوه، گل‌ولای به جاده‌ها، از بین رفتن تعداد زیادی از دام‌های عشایر، قطع خطوط تلفن و تلفن همراه و نبود برخی امکانات و اقلام ضروری از جمله مشکلات موردبررسی مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های چرام و کهگیلویه بود.
 همچنین روز شنبه (امروز) طی سفری به شهرستان لنده از وضعیت مخاطرات و وضعیت موارد بحران‌زای، این شهرستان در رأس هیاتی به ریاست کریمی نژاد فرماندار و اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان لنده، به صورت میدانی از خسارات وارده بارندگی‌های اخیر در بخش‌های شهری و روستایی بازدید میدانی داشتند.
وحیدمحمدی تبار در این بازدید میدانی به خبرنگاران گفت: در بارندگی‌های اخیر چندین پل در راه‌های مواصلاتی روستایی آسیب جدی دیده که باید در دستور کار دستگاه‌های زی‌ربط قرار گیرد.
محمدی تبار در همان جا از فرماندار و اداره راهداری خواستند برآورد فنی و اعتباری این خسارات به راه‌ها و پل‌های روستایی را به استان و دستگاه‌های مربوطه ارسال نمایند تا سریع‌تر پی گیری شود.
شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لنده با حضور در روستای قیام لنده، از نزدیک مشکلات این روستا - که دربستر رودخانه قرار دارد - را بررسی و با مردم و اعضای شورای اسلامی روستای قیام لنده دیدار و گفتگو کردند.
محمدی تبار گفت: روستای قیام، قبل از آنکه به سیل بند نیاز داشته باشد، باید دهیاری روستا به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز جدید در نزدیکی پرتگاه را ندهد و همچنین باید دهیاری این روستا باید نسبت به ساماندهی پسماندها و آشغال‌های روستا اقدام نماید و از ریختن زباله و نخاله‌ها در بستر رودخانه جلوگیری نماید.
در ادامه این بازدید مدیرکل مدیریت بحران استان از کانال سیل بند و هدایت آب در ضلع شمالی شهر لنده و همچنین از کانال خروجی پسماند آب، شهر جنب مصلی بازدید نموده و با اهالی و مردم گفتگو و از نزدیک مسائل را بررسی کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: لنده قبل از هر چیز نیاز به ایجاد شبکه آبفاضلاب دارد و باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از بحران بهداشت و مخاطرات در سلامتی مردم و بوی نامبطوع وضعیت فاضلاب پیگیری و مطالعه شود.
فروریختن بخشی از کانال هدایت آب و پسماند و مسدود شدن کانال در اثر بارندگی‌های اخیر منجر به تولید لجن و برکه متعفن شده و به شدت بهداشت و سلامت عمومی مردم را به خطر انداخته است.
محمدی تبار درخصوص کانال خروجی آب پسماند شهر لنده که جنب مصلی قرار دارد گفت: نه تنها زیبنده این شهر نیست که فاضلاب در جوار مصلی شهر، بوی نامطبوعی ایجاد کند، بلکه رهاسازی این پسماند در مزارع و باغ‌های مردم کاری بسیار ناپسند و غیر بهداشتی و برخلاع حقوق شهروندی است که باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را بعمل آورند.
محمدی تبار بیان کرد: طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده که از مهم‌ترین برنامه‌های استراتژیک دولت در این شهرستان است، باید وضعیت فاضلاب و بهداشت عمومی مردم و هدایت پسماندهای فاضلاب را زیر چتر حمایتی خود حل و فصل نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1