تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۰۵۴۳۶
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد

بارندگی‌های اخیر پل‌های لنده را تخریب کرد

۰
کبنا ؛مدیرکل مدیریت بحران روز جمعه که روز کوهستان بود و پس از شورای مدیریت شهرستان کهگیلویه، به مناطق عشایری و عشایر اسکان داده‌شده، در مناطق صعب‌العبور شهرستان‌های چرام و کهگیلویه بازدید میدانی داشت.
محمدی تبار از نزدیک خسارات وارده ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر در راه‌ها و جاده‌های عشایری و همچنین خساراتی که به منازل، احشام، دام‌های عشایر - این قشر زحمت‌کش - وارده شده بود را به‌صورت میدانی و حضوری بررسی و با عشایر و روستائیان دیدار و گفتگو کرد.
 سقوط سنگ‌های بزرگ به جاده‌ها، ریزش کوه، گل‌ولای به جاده‌ها، از بین رفتن تعداد زیادی از دام‌های عشایر، قطع خطوط تلفن و تلفن همراه و نبود برخی امکانات و اقلام ضروری از جمله مشکلات موردبررسی مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های چرام و کهگیلویه بود.
 همچنین روز شنبه (امروز) طی سفری به شهرستان لنده از وضعیت مخاطرات و وضعیت موارد بحران‌زای، این شهرستان در رأس هیاتی به ریاست کریمی نژاد فرماندار و اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان لنده، به صورت میدانی از خسارات وارده بارندگی‌های اخیر در بخش‌های شهری و روستایی بازدید میدانی داشتند.
وحیدمحمدی تبار در این بازدید میدانی به خبرنگاران گفت: در بارندگی‌های اخیر چندین پل در راه‌های مواصلاتی روستایی آسیب جدی دیده که باید در دستور کار دستگاه‌های زی‌ربط قرار گیرد.
محمدی تبار در همان جا از فرماندار و اداره راهداری خواستند برآورد فنی و اعتباری این خسارات به راه‌ها و پل‌های روستایی را به استان و دستگاه‌های مربوطه ارسال نمایند تا سریع‌تر پی گیری شود.
شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لنده با حضور در روستای قیام لنده، از نزدیک مشکلات این روستا - که دربستر رودخانه قرار دارد - را بررسی و با مردم و اعضای شورای اسلامی روستای قیام لنده دیدار و گفتگو کردند.
محمدی تبار گفت: روستای قیام، قبل از آنکه به سیل بند نیاز داشته باشد، باید دهیاری روستا به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز جدید در نزدیکی پرتگاه را ندهد و همچنین باید دهیاری این روستا باید نسبت به ساماندهی پسماندها و آشغال‌های روستا اقدام نماید و از ریختن زباله و نخاله‌ها در بستر رودخانه جلوگیری نماید.
در ادامه این بازدید مدیرکل مدیریت بحران استان از کانال سیل بند و هدایت آب در ضلع شمالی شهر لنده و همچنین از کانال خروجی پسماند آب، شهر جنب مصلی بازدید نموده و با اهالی و مردم گفتگو و از نزدیک مسائل را بررسی کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: لنده قبل از هر چیز نیاز به ایجاد شبکه آبفاضلاب دارد و باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از بحران بهداشت و مخاطرات در سلامتی مردم و بوی نامبطوع وضعیت فاضلاب پیگیری و مطالعه شود.
فروریختن بخشی از کانال هدایت آب و پسماند و مسدود شدن کانال در اثر بارندگی‌های اخیر منجر به تولید لجن و برکه متعفن شده و به شدت بهداشت و سلامت عمومی مردم را به خطر انداخته است.
محمدی تبار درخصوص کانال خروجی آب پسماند شهر لنده که جنب مصلی قرار دارد گفت: نه تنها زیبنده این شهر نیست که فاضلاب در جوار مصلی شهر، بوی نامطبوعی ایجاد کند، بلکه رهاسازی این پسماند در مزارع و باغ‌های مردم کاری بسیار ناپسند و غیر بهداشتی و برخلاع حقوق شهروندی است که باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را بعمل آورند.
محمدی تبار بیان کرد: طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده که از مهم‌ترین برنامه‌های استراتژیک دولت در این شهرستان است، باید وضعیت فاضلاب و بهداشت عمومی مردم و هدایت پسماندهای فاضلاب را زیر چتر حمایتی خود حل و فصل نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1