تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۴۰۴۷۳۴
گزارش/

گزارشی از سفر سردار نقدی به یاسوج / 2 درخواست فرزند شهید اورنگ و همسر شهید عبدیان از سردار نقدی (+ فیلم و تصویر)

۰
کبنا ؛https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000404/nf00404734-1.mp4
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست‌های تبیین و گفتمان سازی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در حسینیه ثارالله و نمازخانه سپاه فتح استان برگزار شد، انقلاب اسلامی را یک تحول همه جانبه و اساسی در همه حوزه‌ها دانست و گفت: این انقلاب بر خلاف سایر جنبش‌ها از جمله انقلاب مصر و تونس و هیچ تکیه گاه خارجی نداشته است و تداوم آن هم با سایر انقلاب‌ها قابل قیاس نیست.  
سردار محمد رضا نقدی انقلاب اسلامی را قابل قیاس با نهضت انبیا و ائمه اطهار دانست و افزود: این انقلاب حتی از نظر تداوم در مقایسه با نهضت‌های انبیا پیشگام بوده است.  
وی بر ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: هرچند انقلاب اسلامی سنگر‌های کلیدی دشمن را یکی پس از دیگری از چنگ آن‌ها در می‌آورد، ولی فضاسازی رسانه ای، وارونه جلوه دادن واقعیت و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی یکی از توطئه‌های امروز دشمن است.
وی بیان کرد: دشمن در سال‌های اخیر در بسیاری از جبهه‌ها از جمله ایجاد داعش، برگزاری همه پرسی در کردستان عراق با هدف تجزیه طلبی، ربودن نخست وزیر لبنان توسط عربستان با هدف ضربه زدن به حزب الله لبنان، کودتای علی عبدالله صالح با هدف تضعیف جبهه مقاومت یمن، تشکیل ناتوی عربی با هدف ضربه زدن به ایران و راه اندازی اغتشاشات دی ماه پارسال به قصد براندازی نظام با شکست مواجه شده است.
سردار نقدی با بیان اینکه قدرت و نفوذ آمریکا در حال زوال است افزود: آمریکا در زمان پیروزی انقلاب در اوج قدرت خود بود در حالی که امروز با هر سفر رئیس جمهور آمریکا به سایر کشور‌ها موجی از اعتراضات مردمی در آن کشور رخ می‌دهد.
وی ضمن تبیین دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی حرکت این جنبش مردمی را رو به جلو توصیف کرد و ادامه داد: پیشرفت‌های چشمگیر و تحولات عظیمی که این انقلاب ایجاد کرده قرن‌ها شکر گذاری لازم دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به چند هزار سال حکومت شاهنشاهی ظالمانه و پر از اختناق پایان داد.
http://yasouj.iribnews.ir/files/fa/news/1397/9/1/2868956_520.jpg
وی انتخاب عامدانه تاریخ ایران از ۲۵۰۰ سال پیش تا کنون توسط رژیم پهلوی را توطئه‌ای برای نشان دادن شاه به عنوان ستون فقرات ایران دانست و افزود: تاریخ ایران با توجه اسناد کشف شده، به هفت تا هشت هزار سال پیش برمی گردد این در حالیست که حاکمان پهلوی، کوروش هخامنشی را که در تاریخ ایران "عددی نبوده است" را به عنوان شاه شاهان انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه رویکرد حکومت‌های شاهنشاهی پر از غارت و چپاول اموال مردم بودند افزود: رضا شاه در زمان حکومت خود ۶۴ هزار ملک را به زور از مردم غصب کرد، ولیعهد ۱۸ ساله ایران در زمان پهلوی دوم نیز ماهانه ۶۰۰ هزار تومان معادل ۱۴۵۰ سکه طلا حقوق دریافت می‌کرد این در حالی بود که ۷۰ درصد مردم در روستا‌هایی سکونت داشتند که فاقد اولیه‌ترین امکانات از جمله آب، برق، گاز و راه بودند.
سردار نقدی تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی را پر از افتخار دانست و گفت: در هر عرصه‌ای از جمله صنعت پزشکی، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، راهسازی و تولید علم و فناوری انقلاب اسلامی حرکتی رو به جلو داشته است.
وی پیشرفت ایران در چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب را غیر قابل باور توصیف کرد و افزود: بهره‌مندی ۹۰ درصد مردم از نعمت گاز و ۱۰۰ درصد مردم روستا‌ها از نعمت برق، توجه ویژه به علم و دانش و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: در حالی که در زمان پهلوی تنها یک حزب حق فعالیت داشت در جمهوری اسلامی تاکنون ۵۰۰ حزب و ۴۲ خبرگزاری وجود دارد که نشان از آزادی‌های سیاسی در این کشور دارد.
نقدی به پیشرفت‌های علمی کشور نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۳۶ میلیون نسخه معادل ده برابر کل دوره پهلوی کتاب چاپ شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه دستاورد مهم استقلال، آزادی و مردمسالاری را برای مردم ایران به ارمغان آورده است افزود: ایران آزادترین کشور دنیاست و امروزه در ایران همه افراد میتوانند بدون لکنت زبان انتقاد کنند و عقیده خود را ابراز کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: درطول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، رهبری همیشه ضامن استقلال، آزادی و رای مردم بوده است و حتی در مواقعی که رأی مردم با نظر رهبری متفاوت بود، ایشان حافظ دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم بود.
وی مشکلات امروزه اقتصاد ایران را ناشی از عدم خود باوری و تکیه بر توان داخلی و کم توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی در بین مسئولان بیان کرد و افزود: اقتصاد ایران بر خلاف بسیاری از کشورها، عناصر و ویژگی‌های لازم از جمله منابع و مواد اولیه، نقدینگی، نیروی انسانی و علم و فناوری را در اختیار دارد.


 دستاوردهای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد برای نسل جوان تبیین شود
فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف برای نسل جوان تبیین شود.
سرهنگ حمید خرمدل پیش از ظهر امروز در جمع برخی از بسیجیان اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان و نخبگان نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها برای نسل جوان اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد خدمات بی نظیر انقلاب را کم رنگ جلوه دهد، عنوان کرد: به طور حتم دستاوردهای سیاسی و فرهنگی این انقلاب بزرگ ارزشی کمتر از خدمات عمرانی و زیرساخت‌های ایجاد شده نیست.
خرمدل خواستار اطلاع رسانی خدمات انجام شده توسط رسانه‌ها شد و افزود: دشمن با ترفندهای مختلف غبار غفلت را بر فضای فرهنگی دستاوردهای انقلاب گرفته است که باید در این زمینه ورود کرده و زمان را از دشمن برای هنرنمایی بگیریم.
وی تاکید کرد: عملکرد 40 ساله انقلاب اسلامی در این استان قابل مقایسه با گذشته نیست زیرا در گذشته کار خاصی در این دیار انجام نشدبود به گونه‌ای که تنها یک کیلومتر راه آسفالته داشتیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در رژیم پهلوی بسیاری از جوانان این دیار از تحصیل محروم بودند، ادامه داد: هم اکنون مراکز علمی مختلفی در استان فعالیت دارند.
خرمدل تصریح کرد: خدمات کم نظیری به میمنت انقلاب اسلامی در 40 ساله اخیر در حوزه‌های مختلف شامل بهداشت و درمان، راهسازی اعم از راه اصلی، فرعی و روستایی، کشاورزی، عمران روستایی، آموزش و ...در استان ارائه شده است.


 دیدار معاون فرهنگی سپاه با خانواده شهید رسانه کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر
معاون فرهنگی سپاه پاسداران با خانواده تنها شهید رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسدارن به همراه سرهنگ حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با خانواده شهید خداعفو عبدیانی تنها شهید رسانه استان دیدار کردند.
شهید خداعفو عبدیانی تصویربردار شبکه خبر صدا و سیما بود که روز سه‌شنبه 15 آذرماه سال 84 در اثر سانحه هوایی پرواز تهران-بندرعباس به همراه جمعی از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های مختلف کشور و تعدادی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.
 شهدا حافظان اصلی انقلاب هستند
معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه ماموریت اصلی شهدا بعد از شهادت آغاز می‌شود، گفت: شهدا در زندگی خانواده‌هایشان نقش دارند و حافظان اصلی انقلاب هستند.
سردار محمدرضا نقدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا در خط شهدا ماندند و پایداری خانواده شهدا در مسیر تفکر شهید به حرکت شهدا دوام داد و پیام شهدا زینب‌وار انتقال یافت.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیاری از جوانان از انس با خانواده شهدا و با شنیدن خاطرات شهدا ساخته می‌شوند، افزود: ان‌شاالله که همه ما بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا و قدردان رشادت‌های آن‌ها باشیم.
نقدی با بیان اینکه ماموریت اصلی شهدا بعد از شهادت آغاز می‌شود، گفت: شهدا در زندگی خانواده‌هایشان نقش دارند و حافظان اصلی انقلاب هستند.
سرهنگ حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار گفت: پیگیر هستیم تا یک مکان فرهنگی به اسم شهید عبدیانی نامگذاری شود.

در این دیدار دوستانه و صمیمی که در فضایی معنوی برگزار شد همسر شهید عبدیان و فرزند شهید اورنگ از سردار نقدی درخواست‌هایی داشتند.
همسر شهید عبدیان از سردار نقدی درخواست کرد تا مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری شهر یاسوج که در ورودی شهر قرار دارد به نام شهید عبدیان شهید اهل رسانه استان نام‌گذاری شود که سردار نقدی هم در این نشست از مسؤولان استانی درخواست کرد تا این خواسته همسر شهید عبدیان را اجابت کنند.
اما در سرکشی از منزل شهید ستار اورنگ فرزند پاسدار وی از سردار نقدی خواست تا مسؤولان در تریبون‌ها جوابگوی کسانی باشند که به شهدای مدافع حرم اجحاف کرده و سخنانی می‌گویند که برازنده و در شان شهدای مدافع حرم نیست که سردار نقدی با قرائت شعری که خود سروده بود جواب فرزند شهید را داد.







 
نام شما

آدرس ايميل شما

پزش سابق
Iran, Islamic Republic of
ر ببین سردار انجمنی چیزی تو دست وبالش نیس اونجا بشی دبیر
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
.، چرا شهیده؟ ایشون داشت می رفت ماموریت که هواپیما سقوط کرد. یعنی هرکی با هواپیما سقوط کرد، شهیده؟ در ضمن وقتی اسم یک بیمارستان با درخواست همسر و فرزند یک شهید به اسم او نامگذاری میشه، ایشون هم باید درخواست بده که این سالن بزرگ، به اسم شوهرش باشه. پس سهم شهدای واقعی که در جنگ شهید شدن، چی میشه؟ یعنی همه چیزها باید برای شهدای متاهل باشه؟ مجردها، شهید نیستن؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1