تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۹۰
برگزاری جلسه توجیهی دانشگاه پیام نور واحد باشت+ تصاویر 

جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نور واحد باشت سال ۹۸-  ۹۷ با حضور دانشجویان و کارکنان در محل این واحد آموزشی برگزار شد. 

۱
کبنا ؛
برگزاری جلسه توجیهی دانشگاه پیام نور واحد باشت+ تصاویر 

جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نور واحد باشت سال ۹۸-  ۹۷ با حضور دانشجویان و کارکنان در محل این واحد آموزشی برگزار شد. 
صمد رنجبر، رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان باشت در این آیین با خوشامد گویی به دانشجویان جدید الورود این واحد دانشگاهی، آغاز سال تحصیلی را فصلی برای پویایی و حرکت به سمت اهداف عالی علمی و فرهنگی و معنوی دانست و ابراز امیدواری کرد دانشجویان و کادر مدیریتی و آموزشی این واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید با تأسی از فرهنگ عاشورا ، درس آزادگی، رشادت و ایستادگی را فراگیرند.
وی در ادامه با گریزی به آمار و اهداف تشکیل دانشگاه پیام نور در کشور، ابراز داشت: دانشگاه پیام نور با داشتن 500 مرکز علمی در کشور بزرگترین واحد آموزشی دولتی کشور و خاورمیانه است و در سال سال 92 با یک میلیون و 200 هزار دانشجو و در سال تحصیلی جدید نیز با 750 هزار دانشجو در سراسر کشور به سمت فعالیت های مجازی پیش می رود. 
رنجبر بیان داشت: دانشگاه پیام نور با رویکردی جدید به دنبال تقویت بنیادهای پژوهشی، نوآوری و مهارت افزایی است تا در کنار مجموعه ها و بخش های صنعتی به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کند.
این مسئول در دانشگاه پیام نور باشت با اشاره به شبکه الکترونیکی این دانشگاه، گفت: شبکه الکترونیکی پیام نور این امکان را فراهم کرده تا هر دانشجو در هر نقطه از کشور با اتصال به این شبکه بتواند از محتویات علمی و درسی و آموزشی از طریق سایت MLS دسترسی پیدا کند. 
رنجبر شکوفایی و بالندگی کشور را در آموزش نیروهای متخصص دانست و افزود: چشم آیندگان به بازوی افراد توانمندی است که در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و دانشگاه پیام نور توانسته است این مهم را فراهم آورد. 
وی در ادامه با بیان تاریخچه ای از راه اندازی دانشگاه پیام نور در باشت، گفت: این واحد دانشگاهی در سال 86 تنها با 2 رشته و تعداد 80 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و با تلاش مجموعه همکاران در سال جاری قریب به 13 رشته در این دانشگاه وجود دارد که در 6 رشته (حسابداری، روانشناسی، علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، پیش دبستانی و حقوق) فعال است. 
رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان باشت اضافه کرد: این واحد دانشگاهی در سال 92 به اوج فعالیت خود رسید اما در سال های 94 و 95 با افت محسوس روبرو و در سال های 96 و 97 با افزایش 20 و 30 درصدی در پذیرش دانشجو مجددا شکوفا شده است. 
رنجبر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری را از اهداف این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با اجرای این سیاست ها توانسته ایم از هزینه های اضافی جلوگیری نماییم. 
وی با اشاره به خدمات آموزشی و وام های در نظر گرفته شده برای کمک به تحصیل دانشجویان پیام نور، ابراز داشت: وام دانشجویی بنیاد علوی ، وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و وام بدون بهره بانک انصار از جمله این خدمات هستند.
رنجبر در تشریح نحوه اعطای وام های تحصیلی دانشجویان گفت: وام دانشجویی بنیاد علوی برای افراد مجرد 600 و برای متأهلین 800 هزار تومان اختصاص داده است که متأسفانه با استقبال کم دانشجویان تنها یک مورد اعطای وام در این مورد داشته ایم.
وی مبلغ وام شهریه وزارت علوم را 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود: وام بانک انصار نیز برای هر ترم مبلغ 800 هزار تومان است که این وام نیز به دلیل عدم استقبال دانشجویان برگشت خورده است.
رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان باشت گفت: وام بنیاد علوی وامی بدون بهره است که بعد از یک سال از تحصیل قسط بندی می شود و متقاضیان می توانند از ترم دوم تحصیل تقاضای وام دهند.
رنجبر خواستار استفاده دانشجویان کم برخوردار از شرایط فوق العاده این وام ها شد. 
وی به نقش پررنگ دانشگاه پیام نور در تربیت نیروهای کار اشاره کرد و گفت: اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور به دلیل کتاب محور بودن این دانشگاه و عدم متکی بودن به جزوه های آموزشی توانسته اند در آزمون های استخدامی در سطح کشور موفق باشند.
رنجبر ادارات دارایی، ثبت اسناد، بانک ها و بیمه ها را از جمله نهادهایی اعلام کرد که داشنجویان دانشگاه پیام نور با موفقیت در آزمون های استخدامی مشغول به فعالیت هستند. 
وی در پایان با تقدیر از نفرات برتر و ممتاز رشته های مختلف دانشگاه پیام نور باشت برای دانشجویان جدیدالورود آرزوی توفیق و سربلندی در مراحل تحصیلی کرد. 
گفتنی است در پایان این مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه پیام نور واحد باشت تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1