تاریخ انتشار
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۰۳۸
جلسه ستاد تنظيم بازار شهرستان باشت برگزار شد+تصاویر 

جلسه ستاد تنظيم بازار شهرستان باشت با حضور فرماندار، رئيس تعزيرات حکومتي گچساران و باشت

۰
کبنا ؛
جلسه ستاد تنظيم بازار شهرستان باشت برگزار شد+تصاویر 
جلسه ستاد تنظيم بازار شهرستان باشت با حضور فرماندار، رئيس تعزيرات حکومتي گچساران و باشت، رئيس اداره صنعت معدن و تجارت گچساران و باشت، شهردارباشت، جانشين فرمانده نيروي انتظامي شهرستان باشت، رئيس اتاق اصناف شهرستان باشت،رئيس اداره دامپزشکي شهرستان باشت، رئيس اداره جهاد کشاورزي و نماينده شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت 
فرماندار شهرستان باشت در این نشست، با بیان اینکه مقصر گرانفروشی ، فروشنده نیست اظهار داشت: مقصر ما مسئولین هستیم که نظارت نمی کنیم و به فروشنده فرصت می دهند تا کالاها را به هر قیمتی بفروشند.
حسینی فعال شدن گشت های کنترل و نظارت را از مهمترین راه های مؤثر بر کنترل بازار دانست و افزود: رضایت مردم در اولویت است باید با تمام وجود در این رابطه تلاش کنیم.
وی بر خروجی مطلوب جلسات و نشست ها تأکید کرد و گفت: بخشی از گرانی بازار مربوط به تولیدکنندگان است اما بازار نیازمند کنترل است ، باید با همپوشانی و تعامل وظایف خود را انجام دهیم.
فرماندار شهرستان باشت ابراز داشت: باید قبل از برگزاری جلسات برنامه ریزی های لازم انجام شودو روسای ادارات برای اداری توضیحات و گزارش عملکرد خود در جلسه حضور پیدا کنند.
حسینی بر فعال شدن بخش تاکسیرانی تأکید کرد و افزود: باید با دادن امکانات و بازکردن دست ناظران، جلوی تخلفات گرفته شود.
وی وجود مغازه های چندصنفی در شهرستان را از دیگر معضلات بازار بیان کردو خواستار پیگیری و برخورد قانونی بازرسان اتاق اصناف شد. 
فرماندار شهرستان باشت گفت: گشت های تغزیرات باید هر چند روز یک بار به مغازه ها سرکشی و با گشت های نامحسوس بازار را کنترل کنند.
حسینی بیان داشت: باید با بکارگیری بازرس ویژه برای نظارت بر نانوایی ها از نظر بهداشتی و سایر موارد لازم نظارت شود .
وی خواستار واگذاری نظارت بر اختصاص سهمیه آرد به نانوایی ها توسط فرمانداری شد و گفت: برخی از نانوایی ها به دلیل موقعیت مکانی نیازمند افزایش سهمیه آرد هستند.
فرماندار در پایان با ابراز رضایتمندی از نحوه برگزاری جلسات خواستار اجرای مصوبات شد. 
دکترصادق ظفری، رئيس اداره دامپزشکي شهرستان باشت نیز در این نشست خواستار الزام واحدهای صنفی به اخذ پروانه های بهداشتی توسط واحدهای صنفی شهرستان شد و گفت: با توجه به اینکه عرضه کنندگان گوشت و مواد دامی خام و مواد غذایی لبنی ، ادارات تعزیرات و اصناف در زمینه الزام واحدهای صنفی همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشند. 
وی تعامل میان دستگاه های اجرایی را در این زمینه خواستار شد و افزود: بحث نظارت قیمت ها بر اماکن توزیع فراورده های گوشتی و لبنی بر عهده دامپزشکی نیست و این اداره تنها در زمینه بهداشتی مواد عرضه شده نظارت دارد.
ظفری از انجام بازرسی های دامپزشکی در ایام تعطیلات نیز خبر داد و گفت: این بازرسی ها در شهر باشت، بخش بوستان و خان احمد به صورت مستمر در حال انجام است.
سرهنگ قاسمي جانشين فرمانده نيروي انتظامي شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: بازدیدها باید مداوم صورت گرفته و جنبه بازدارندگی داشته باشد. 
وی ادامه داد: باید برخوردها به گونه ای باشد که مغازه داران مکلف به اجرای قانون باشند. 
قاسمی فقدان درج قیمت در فروشگاه های باشت را از معضلات دانست و اظهار داشت: موضوع درج قیمت بسیار مهم است اما این مورد در شهرستان باشت کم رنگ است.
وی تداخل صنفی در شهرستان را زیاد ارزیابی کرد و افزود: در صورت مشاهده چنین مواردی اداره اماکن شهرستان با این موارد قانونی برخورد خواهد کرد. 
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان باشت در مورد نحوه توزیع کالا نیز گفت: لازم است که برای جلوگیری از هر گونه اتفاقی ، اطلاع رسانی و برنامه ریزی انجام شود. 
ارسلان عباسي رئيس تغزيرات حکومتي گچساران و باشت نیز گفت: اداره تعزیرات بازوی حاکمیت است.
وی با اشاره به برخی از بی توجهی ها به احکام تعزیرات حکومتی خواستار تمکین برخی از نهادهای عضو کمیسیون نظارت از اقدامات تعزیرات شد.
عباسی حرکت تعزیری را حرکت اصلاحی توصیف کرد و گفت: تعزیرات به دنبال هدفمند کردن بازار است و دنبال مچ گیری و انتقام از کسی نیست.
وی بیان کرد: خروجی بازرسی رضایت مردم در حد توان تعزیرات و قانون است .
رئيس تغزيرات حکومتي گچساران و باشت با انتقاد از شبکه بهداشت و درمان باشت، گفت: شبکه بهداشت و درمان باشت گزارشی از عملکرد خود به تعزیرات ارائه نداده است در صورتی که تمامی واحدهای شبکه بهداشت شهرستان گچساران گزارش عملکرد خود را ارائه داده اند. 
عباسی ابراز داشت: وضعیت بازار باشت نسبت به گذشته متزلزلی است و میزان پرونده ها نیز مؤید این موضوع است.
وی گفت: اتاق اصناف سیستم ناظر بر بازار است و باید گزارش ها ارائه شوند تا تعزیرات اقدامات لازم را انجام دهند.
رئيس تغزيرات حکومتي گچساران و باشت گفت: وظیفه نهادهای بازرسی است که نظارت ها را انجام و گزارش ها را به تعزیرات انتقال دهند.
این مسئول با بیان اینکه قوم گرایی و تعارف در مأموریت ها جایز نیست، خواستار برخورد جدی با متخلفین شد.
عباسی نهادینه شدن پروانه بهره برداری و بهداشتی در شهرستان باشت را خواستار شد و افزود: این امر در شهرستان گچساران صورت گرفته است.
وی وجود افراد سودجو در بازار را موجب گرانی دانست و گفت: رصد بازار وظیفه تعزیرات نیست اما از باب همکاری و تعامل با دستگاه های مختلف این امر را انجام می دهیم زیرا این کار بر عهده اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت است.
فاطمه عسکری، رئيس اتاق اصناف شهرستان باشت نیز با ابراز خرسندی از تشکیل اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال 97 ابراز امیدواری کرد این جلسات تداوم و خروجی خوبی در پی داشته باشند. 
وی هدف ستاد تنظیم بازار را ایجاد رضایتمندی بین مصرف کننده و تولید کننده عنوان کرد و ادامه داد: تعادل قیمت، مبارزه با گرانفروشی از جمله وظایف این ستاد است که متأسفانه نوسانات قیمت سکه و ارز در بازار موجب افزایش قیمت میدهی از کالاها و مایحتاج مصرفی مردم شده علاوه بر این کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی های اخیر نیز بر این نابسامانی های بازار تأثیر گذاشته است.
عسکری یکی از دلایل افزایش قیمت در بازرا را کارخانه داران دانست و گفت: کارخانه داران با کاهش وزن برخی محصولات موجب شده اند که کالایی با یک مارک مشخص دارای چندین نرخ در بازار باشد.
وی در ادامه با اشاره به کارنامه فعالیت اتاق اصناف شهرستان باشت از بتدای سال 97 تا کنون بیان داشت: در حال حاضر تعداد 800 پرونده در اتاق اصناف موجود است که 430 مورد آن فعال و مابقی نیز غیرفعال هستند. 
عسکری تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب را 40 مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ، 26 مورد پلمپ شده است.
وی از انجام 3300 مورد بازرسی از اصناف در طی 7 ماهه گذشته خبر داد و افزود: جمع آوری 200 لیتر بنزین از مغازه ها و جمع آوری و پاکسازی رستوران های بین راهی و جمع آوری 33 مورد قلیان، پلمپ قریب به 15 مغازه مرغ فروشی و سوپر مارکت بدلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از مهمترین اقدامات این واحد در جهت تنظیم بازار شهر باشت است.
عسکری در ادامه پیشنهاد داد برای تنظیم بازار دستگاههای متولی 
اقدام به برگزاری نمایشگاه های مختلف در فصل های سال نمایند.

جواد شمشيری، رئيس جهاد کشاورزي شهرستان باشت نیز گفت: عدم رعایت انصاف در برخی از فروشندگان موجب گرانفروشی در بازرا است.
وی با اشاره به نوسانات قیمت در بازار میوه، گوشت و سایر اقلام مورد نیاز مردم، ابراز داشت: جهاد کشاورزی در راستای تنظیم بازار اقدام به توزیع 23 تن میوه در شب عید نموده و علاوه بر این توزیع 9 تن مرغ، توزیع قریب به 9 تن گوشت قرمز از دیگر ازاقدامات جهادکشاورزی شهرستان در 7 ماهه گذشته سال 97 بوده است.
شمشیری با ارائه چند پیشنهاد خواستار جدیت در کنترل و نظارت بازار شد.
مستقر شدن ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت،معدن و تجارت در شهرستان باشت برای جلوگیری از هدر رفت زمان در انجام امور اداری ، انجام گشت های گشت های مشترک، مستمر و پیوسته نظارت بر بازار باشت حداقل 2 مورد در هفته، برخورد با فروشگاههای چند منظوره با یک مجوز با همکاری اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت و راه اندازی فروشگاه های فصلی از پیشنهادات رییس جهاد کشاورزی شهرستان باشت برای کنترل بازار بود. 
شهردار باشت نیز گفت: گرانفروشی و گرانی کلا دو مقوله جدا از هم هستند و در حال حاضر با پدیده گرانی موجه ایم اما متأسفانه برخی از مغازه داران با سوء استفاده از موقعیت بوجود امده اقدام به گرانفروشی می کنند لذا در راستای تنظیم بازار شایسته است صنعت و معدن کالاهایی را که جهت توزیع تحویل می دهد لیست توزیع را از دریافت کننده اقلام طلب نماید یا اینکه چند نیرو شاخص تا پایان توزیع کالا در محل باشند.
لطف الله موسوی گرفتن ضمانت جهت صحت انجام توزیع را از دیگر راهکارها دانست و ادامه داد: تجلیل از کاسبان منصف در مراسمات مختلف می تواند اهرمی تشویقی و ترغیبی برای فروشندگان باشد.
وی در مورد برگزاری نمایشگاههای فصلی نیز گفت: بهتر است در این نمایشگاه ها اجناس باکیفیت و قیمت مطلوب به مردم عرضه شود زیرا گاهاً شاهد نارضایتی مردم در این زمینه هستیم.
شهردار باشت با بیان اینکه در سنوات گذشته در تقسیم سهم کالاهای تنظیم بازار جزء شهرستانهای آخر هستیم لذا می طلبد ضمن نگاه ویژه به شهرستان باشت در خصوص افزایش سهمیه نیز اقدامی صورت پذیرد. 
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1