تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۷۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

سقوط هواپیما ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد را کاهش داد / معرفی ۴۰۳ طرح گردشگری و صنایع دستی به بانک

۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۴۲۸ طرح صنایع دستی و گردشگری به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات خبر داد. 
محمود باقری عصر روز (چهارشنبه چهارم مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به مناسبت هفته گردشگری و پنجم مهر ماه روز جهانی جهانگردی گفت: بسیاری از برنامه‌های گردشکری می‌تواند به صورت الکترونیکی اجرا شود که از این طریق درآمد و اشتغال ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به نرم افزارهای جامع گردشگری اظهار کرد: برای سنجش مسیرهای گردشگری نیاز به نرم‌افزارهای جامع گردشگری است که دغدغه افراد براساس نرم‌افزارهای جامع از بین رفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استارت آپ‌ها خاطرنشان کرد: به وسیله  استارت آپ‌ها به راحتی می‌توان اشتغالزایی ایجاد کرد که در جشنواره استارت آپ‌ها ۱۲ طرح خلاق گردشگری در زمینه نرم‌افزارهای جامع گردشگری مطرح شد.
باقری تصریح کرد: ما تولید کنندگان زیادی در حوزه صنایع دستی بخصوص در روستاها داریم که بازارچه صنایع دستی در استان وجود ندارد اما به وسیله فضای الکترونیکی می‌توان بازار مجازی را ایجاد کند و با استفاده از تکنولوژی اقدام به فروش محصول کنند.
وی ادامه داد: از کسانی که ایده‌های نو در زمینه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارند در قالب تسهیلات روستایی و فراگیر حمایت می‌کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه روز جهانگردی و هفته گردشگری عنوان کرد: کلنگ‌زنی دو مجتمع گردشگری یاسوج با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات روستایی، نشست با فعالان حوزه گردشگری، پاکسازی نمادین فضاهای گردشگری و برگزاری تور کردشگری برای مدیران از جمله این برنامه‌ها است.
باقری از بازدید رایگان موزه یاسوج در روز ۵ مهر خبر داد واظهارکرد: تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی در مکان‌های گردشگری مانند هتل‌های استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی با اشاره به ساماندهی واحدهای گردشگری فاقد مجوز خصوصاً مکان‌های بین راهی تاکید کرد: یکی از ابزارهای مقابله با واحدهای گردشگری متخلف در حوزه بهداشت و قیمت، پلمب واحدها است اما واحدی که محچز ندارد را نمی‌توان بررسی و نظارت کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۳ واحد فاقد مجوز در آبشار در حال فعالیت است، بیان کرد: ۱۷۰ واحد بین راهی در استان فاقد مجوز هستند که کمیته‌ای شامل میراث فرهنگی، راهداری، صنعت و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی فرماندازی، پلیس راه و مراکز بهداشتی تشکیل و روند ساماندهی انجام می‌گیرد.
باقری با اشاره به طرح جامع گردشگری افزود: سال ۹۲ به این حوزه ورود و فاز اوا اجرا شد اما سازمان با ادامه روند مخالفت کرد که جدیداً فراخوان برای ارائه طرح جامع گردشکری صادر شده است.
وی با اشاره به مزیت‌های طرح جامع گردشگری تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت طرح جامع گردشگری کاربری زمین است که چه طرح‌های گردشگری در شهرستان‌های استان اجرا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین برون‌داد این طرح مشخص شدن توسعه استان بر اساس آب، نفت، گاز و گردشگری است که اعتبارات بر این اساس توزیع می‌شود.
باقری کل اعتبارات گردشگری استان شامل دو سوم، یک سوم، و توازن را دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: اگر گردشگری محور توسعه است باید متناسب با محور توسعه اعتبار تخصیص داده شود که در زمینه توزیع اعتبارات جز ادارات نیازمند حمایت هستیم.
وی با اشاره به مزایای طرح‌های این حوزه افزود: ۸ واحد سفره خانه سنتی امسال ایجاد شد، ضمن اینکه بالغ بر ۶۰ واحد گردشگری با تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون تعداد ۷۷۳ طرح برای دریافت تسهیلات روستایی به کارگروه معرفی شد که ۳۵۹ طرح در حوزه صنایع دستی به بانک معرفی شد، اشتغال این طرح‌ها ۹۸۶ نفر و میزان پرداختی ۷ میلیارد تومان است.
باقری تصریح کرد: در حوزه گردشکری ۶۹ طرح در کارگروه مطرح شد که ۴۴ طرح با اشتغال ۸۸۶ به بانک ارجاع داده شد که میزان پرداختی ۴ میلیارد تومان است که در صورت تسریع بانک‌ها روند پرداختی شکل بهتری به خود می‌گیرد.
وی بیان کرد: در سال ۹۶-۹۷، ۶ طرح اردوگاهی رفاهی و تفریحی با پیشرفت ۷۰ درصد را به بخش خصوصی واگذار کردیم که بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این طرح‌های تفریحی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  یکی از بخش‌هایی که سازمان به جد پیگیر آن است طرح‌های بوم‌گردی است که تاکنون ۶ واحد به بهره‌برداری رسید، امسال ۱۵ طرح بوم‌گردی و در سال ۱۴۰۰، ۵۰ مورد به بهره‌برداری می‌رسند.
باقری از کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی مسافران خارجی در استان خبر داد و گفت: ۶ ماهه سال گذشته بالغ بر ۹۰۰ گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی به استان سفر کردند اما در ۶ ماهه سال جاری ۷۷۰ گردشگر ثبت شده در استان حضور پیدا کردند که سقوط هواپیما، لغو پروازهای هوایی و زلزله امسال یاسوج دلایلی کاهش گردشگر خارجی است.
در پایان این نشست از چند جوان فعال صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Netherlands
سوال اینه ایشون چطوری فهمیدن کاهش گردشگر به دلیل سقوط هواپیما بوده
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1