تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۴۰۱
با حضور مسوولان:

جلسه شورای اداری شهرستان باشت برگزار شد / حسینی: مدیران ناتوان باشت جایشان را به افراد توانمند دهند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛جلسه شورای اداری شهرستان باشت با حضور اعضای شورای تأمین، اعضای شورای اداری، مدیران دستگاه‌های اداری و اصحاب رسانه با محوریت اربعین حسینی و وضعیت اعتبارات شهرستانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
فرماندار شهرستان باشت در این نشست با بیان اینکه وضعیت اعتبارات شهرستانی در پایان مردادماه برگزار خواهد شد، گفت: در این زمان باقیمانده اداراتی که پروژه‌هایی مد نظر دارند می‌توانند ارائه دهند و یا اینکه پروژه‌هایی که براساس اهمیت در اولویت هستند و نیمه کار رها شده‌اند را اعلام تا اعتبارات جهت تکمیل و افتتاح آن‌ها اختصاص یابد.
سیدمسعود حسینی از عدم آگاهی برخی از مدیران از میزان اعتبارات سال گذشته ابراز گلایه کرد و افزود: گاهی اوقات اعتبارات در ادارات کل جابه جا می‌شود که نیاز است که مدیران شهرستان پیگیر اعتبارات باشند.
وی عدم آگاهی از اعتبارات را موجب عدم جذب این اعتبارات دانست و ادامه داد: برای اعلام پروژه‌ها جهت تخصیص اعتبارلازم است که اولاً پروژه‌هایی که برای شهرستان لازم و حیاتی هستند معرفی شوند و ثانیاً پروژه‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند معرفی تا اعتبارات به آن‌ها تخصیص یابد.
فرماندار باشت با بیان اینکه میزان اعتبارات در سال جاری 50 درصد کاهش یافته خواستار عدم تعریف پروزه جدید توسط مدیران ادارات و تمرکز بر روی پروژ های نیمه تمام شد.
حسینی تصریح کرد: در کمیته برنامه ریزی قادر به تعریف ردیف نیستیم و باید ادارات پروژه‌های مدنظر را به ادارات کل معرفی و ادارات کل نیز لیست پروژه‌ها را به برنامه و بودجه اعلام نمایند تا در فصل برنامه مبلغی اختصاص یابد زیرا در صورت اختصاص اعتبار می‌توان برای این پروژه‌ها برنامه ریزی کرد.
وی با اشاره به وضعیت اشتغال در شهرستان باشت، ابراز داشت: همانند کشور در شهرستان باشت نیز مردم از وضعیت اشتغال نارضایتی دارند و در این بین نیز عده ای در صدد التهاب آفرینی هستند لذا می‌طلبد مدیران، رؤسای دستگاه‌های اداری، مؤسسات در کنار دولت همکاری و تعامل داشته باشند تا از برزمین ماندن برنامه‌ها و نارضایتی مردم جلوگیری شود.
فرماندار در ادامه از سهل انگاری و بی تفاوتی برخی از ادارات نسبت به پاسخگویی انتقاد کرد و گفت: این اقدام موجب نارضایتی مردم می‌شود لذا مدیران باید پاسخگوی مسئولیت خود باشند و اگر احساس کنند که نمی‌توانند جای خود را به افراد توانمند دهند.
حسینی با بیان دستاوردهای ادارات و خدمات دولت در هفته دولت تأکید کرد و افزود: عدم انعکاس فعالیت برخی از ادارات موجب نگرانی است و از مدیران ادارات می‌خواهیم تا جهت انعکاس فعالیت‌های انجام شده با اصحاب رسانه هماهنگ باشند.
وی بیان داشت: در نقاط مختلف روستایی، شهری و جاده‌ها امکانات مناسبی انجام شده که انعکاس آن لازم و ضروری است.
فرماندار باشت در خصوص حضور به موقع به مدیران در جلسات شورای اداری تأکید کرد و گفت: روسای ادارات برای حضور در جلسات برنامه ریزی نمایند و در صورت مأموریت حتماً با فرمانداری هماهنگی صورت گیرد.
حسینی در مورد برپایی موکب اربعین نیز گفت: در چند سال گذشته موکب حضرت زینب «س» در بخش بوستان راه اندازی شده است که در ابتدا تصمیم بر این بود که اداره این موکب توسط مدیران ادارات انجام شود اما مخالف این موضوع بودیم و اعتقاد بر این است که در بحث فرهنگی مردم ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه مردم باید پای کار باشند و ما نیز حمایت کنیم، افزود: موکب حضرت زینب «س» بوستان یکی از موکب‌های خوب درسطح استان و کشور بود که امید است امسال نیز با تعامل و همکاری ادرات شاهد برپایی مناسب این موکب در جهت خدمات رسانی با زائرین حسینی و عتبات عالیات باشیم.
نادر گرامی رئیس شو رأی اسلامی شهر باشت نیز در این نشست با بیان نیازمندی‌های شهرستان باشت، اظهار داشت: اداره ثبت اسناد و املاک یکی از نیازهای اساسی در این شهرستان است زیرا طبق بررسی‌ها و مشاهدات قریب به 30 تا 35 درصد از مراجعه کنندگان به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گچساران را شهروندان باشتی تشکیل می‌دهند که در نشستی که با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان داشتیم خواستار مهیا شدن ساختمان و همچنین در اختیار گذاشتن زمین جهت احداث ساختمان اداری شدند.
وی با ارائه پیشنهاد در تأمین اعتبار جهت تجهیز این اداره در جلسه برنامه ریزی اظهار داشت: با توجه به نیاز 150 تا 200 میلیون تومان جهت تجهیز ساختمان در کمیته برنامه ریزی اعتباری برای این امر در نظر گرفته شود.
گرامی در مورد استقرار اداره آب در شهرستان باشت نیز گفت: این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد که شهرداری و شورای شهر آماده ارائه هر گونه همکاری هستند.
وی همچنین از آمادگی شورای هیئات مذهبی در برگزاری مراسم اربعین و استقبال از زائران حسینی خبر داد.
حبیب اله باقرپور رئیس کمیته امداد شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: دغدغه رسیدگی به محرومان وظیفه همه دستگاه‌هاست و باید با تعامل در این راه تلاش کرد.
وی با درخواست از فرماندار باشت خواستار تخصیص اعتبارات در راستای توسعه ساختمان و تجهیزات شهرستان نسبت به این موضوع همانند سایر شهرستان‌ها اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.
باقرپور در راستای برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی نیز ابراز داشت: کمیته امداد نیز افتخار دارد همانند گذشته در انجام به تکلیف و استقبال از زائرین عتبات عالیات را در برنامه‌های کاری خود در دو بخش اجرای برنامه‌ها و مدیریت موکب انجام دهد.
شجاعی بخشدار بوستان نیز در این نشست از اعلام آمادگی دهیاران و مردم برای برگزاری مراسم اربعین گفت و اظهار داشت: هر ساله موکب حضرت زینب «س» در بوستان برپا می‌شود و امسال نیز همانند سال‌های گذشته آمادگی داریم تا از زائرین عتبات عالیات استقبال نماییم.
وی ادامه داد: با مردم و دهیار جلسه برگزار شده است و امید است با هماهنگی با هیئت امنا و فرمانداری بتوان این موکب را راه اندازی و به نحو احسن از زائرین استقبال کنیم.
شجاعی موکب حضرت زینب «س» را نماد شهرستان باشت دانست و افزود: امیدواریم با قول رئیس شورای شهر باشت بتوانیم این موکب را راه اندازی نماییم.
حجت الاسلام معتمدی رئیس اداره تبلیغات شهرستان باشت نیز با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر «ع» با بیان حدیثی گهروار از این امام همام در تشریح خصلت‌های ذاتی انسان اظهار داشت: از دیدگاه امام محمد باقر «ع» انسان باید دارای پنج خصلت نیکو باشد، اگر کسی به شما ظلم کرد آنرا با ظلم پاسخ ندهید، اگر کسی به شما خیانت کرد انرا با خیانت جبران نکنید، اگر کسی شما را تکذیب کرد غضبناک نشود و اگر شما را تجزیه کردند شما بی تابی نکنید.
وی در ادامه همکاری مردم و مسئولین را در انجام امر تبلیغ در جامعه ضروری و مهم خواند و گفت: قصد همه ما خدمت است و باید با هم و در کنار هم این کار را انجام دهیم.
حجت الاسلام معتمدی بیان داشت: در موضوع اربعین آنچه که وظیفه اداره تبلیغات اسلامی انجام می‌دهیم.
وی در مورد پیشنهاد ثبت نام زائرین کربلا نیز گفت: این پیشنهاد خوبی است و اگر این کار بصورت مدون انجام گیرد قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستانباشت تصریح کرد: در مورد برپایی موکب باید تمام ادارات و نهادها پای کار باشند زیرا تمام ادارات بودجه فرهنگی دریافت می‌نمایند.
حجت الاسلام معتمدی از برپایی مراسم پیاده روی به سمت روستای سرآبیز نیز خبر داد وافزود: پیشنهاد می‌شود با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب در استان، بسیجیان، ادارات و با محوریت سپاه موکبی در مسیر نجف به کربلا همانند شهرستان بهمئی که سال گذشته این موکب را راه اندازی کردند، راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه در بحث انتظامی بسیاری از تصادفات بین راهی مربوط زائرین کربلا است خواستار هماهنگی با موکب بوستان جهت راه اندازی خانه ای برای استراحت زائرین شد.
سرهنگ سید علی رضازاده فرمانده سپاه ناحیه باشت نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که همه ادارات و نهادها در کنار هم در جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن همکاری نمایند.
رضازاده با تقدیر از محمدی معاون فرماندار باشت وی را چهره ای کوشا و پای کار توصیف کرد و از فرمانده نیروی انتظامی باشت و اصحاب رسانه نیز به جهت پوشش اخبار این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
رضازاده با بیان اینکه در بحث اربعین باید نکاتی را مد نظر داشت، موضوع فراهم کردن زیرساخت‌ها را مهم دانست و افزود: در همین راستا با رایزنی با آرمیان خیر شهرستان باشت 350 متر مربع زمین جهت احداث مکان رفاهی و حسینیه و مسجد اختصاص یافته که جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه نام این مکان به پیشنهاد این خبر شهرستان باشت به نام حسینیه و مسجد امام رضا «ع» نامگذاری شده است، اظهار داشت: برای رفاه حال زائرین حسینی، عتبات عالیات و راهیان نور این مکان احداث خواهد شد که نقشه آن تهیه و مراحل خاکبرداری آن نیز انجام شده است که در مراسمی با حضور فرماندار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی کلنگ زنی خواهد شد.
رضازاده از فرماندار باشت درخواست کرد تا برای تکمیل این حسینیه از محل بودجه و اعتبارات فرهنگی نیز هزینه ای در نظر گرفته شود.
وی بر بحث تبلیغات قبل از اربعین در شهرستان تأکید کرد و افزود: راه اندازی کاروانی متشکل از قاریان قرآن، مداح و پرچم متبرک حرمین مطهر امام حسین «ع» و حضرت عباس «ع» در روستای پر جمعیت از پیشنهادات است.
رضازاده راه اندازی صندوق کمک‌های مردمی در این مراسم جهت کمک داوطلبانه مردم را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده خواند.
گفتنی است در این مراسم محمدی معاون فرماندار شهرستان باشت و دبیر جلسه تودیع شد و قرار است در آینده نزدیک شخصی جایگزین وی شود.
محمدی با تقدیر از کلیه کسانی که در این مدت 4 ساله وی را در انجام مأموریت خود یاری کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.
------------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

باشتی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی فرماندارمحترم چرا اکثر مدیران باشت غیره بومی هستند وچرا از بچه های شهرستان باشت استفاده نشده .درآینده ما تحصیل کرده ها هیچ برنامه ای برای حمایت ازدولت ونماینده فعلی نداریم همین مدیران غیره بومی باید دربرابر نماینده درانتخابات پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند آقای حاج فرهاد محمدی انسانی بسیار شایسته اخلاق مدار وبا اصالت وشخصیت وتوانمند ساده زیست مردم دار صریح لهجه وباوقار که باید در سطح مدیران استانی استانی از ایشان استفاده بشود وبکار گرفته شود واقعا این انسان دقیقا مثل درخت میوه پر بار بود اینقدر سربزیر ومتواضع خدا هرجا که باشد بسلامت دارش وموفق وموئید منصور باد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1