تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۰۱۲۷۰
گزارش:

بازدید معاون وزیر راه از پروژه‌های راه کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛امروز (14 تیرماه 97) معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی از پروژه‌های راه استان از جمله؛ پروژه‌های جاده یاسوج-شیراز، راه باغچه جلیل سادات امام زاده علی(ع)، پل چهارم بشار، جاده پاتاوه- دهدشت و چهار خطه‌ی یاسوج به اقلید بازدید کرد.
پروژه‌های راه کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند
خیرالله خادمی در این بازدید که غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان حضور داشت، با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد مرکز تقسیم ترافیک جنوب، غرب، مرکز و شرق کشور است، اظهار کرد: این استان با طرح‌های راهسازی در دست اجرا به آزاد راه اصفهان – شیراز متصل خواهد شد.
خادمی با اشاره به موقعیت مهم ترانزیتی کهگیلویه وبویراحمد، گفت: خوشبختانه در تمامی مسیرهای این استان عملیات پروژه‌های جدید راهسازی و تعریض مسیر و طرح‌های چهارخطه در حال اجر است.
وی طرح چهارخطه یاسوج سپیدان، محور پاتاوه به دهدشت، یاسوج به اقلید و یاسوج به سیمرم اصفهان را یادآور شد و افزود: دراین سفر ضمن بازدید از این پروژه‌ها نسبت به تخصیص اعتبار اقدام‌های انجام خواهد گرفت.
وی بیان کرد: راه ارتباطی پاتاوه به دهدشت ضمن کوتاه کردن مسیر سفر از مرکز به جنوب کشور و بنادر جنوبی به تقویت حمل و نقل و کاهش ترافیک این منطقه کمک خواهد کرد.
خادمی گفت: ساخت مسیر یاسوج به اقلید در سهولت سفر از این راه ارتباطی مهم حایل چند استان از جمله فارس، اصفهان و یزد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی در بازدید از محور باغچه سادات به چرام و دهدشت گفت: این راه ارتباطی برای ارائه خدمت بهتر و ایجاد سفر ایمن برای روستائیان حائز اهمیت است  در برنامه‌ریزی‌ها به این پروژه توجه بیشتری خواهد شد.
وی متوسط شاخص تخصیص اعتبارات طرحهای راهسازی سال جاری را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت که این اعتبارات برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و پیشرفت طرحها هزینه خواهدشد.
علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید، اظهار کرد: بهره برداری از این طرح‌ها به توسعه شاخص راههای این استان کمک شایانی خواهد کرد.
کلنگ‌زنی تونل باند دوم محور یاسوج-سمیرم
مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از کلنگ زنی اولین تونل باند دوم محور یاسوج- سمیرم خبرداد و گفت: امروز ۶ کیلومتر از مسیر سمیرم به یاسوج با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی خواهد شد و در این مسیر ارتباطی مهم یاسوج- اصفهان اتفاق‌های خوبی می‌افتد.
علیمردانی تصریح کرد: عملکرد حوزه راهسازی شهرستان بویراحمد خوب ارزیابی می‌شود و در راه روستایی و اصلی امیدوار به انجام خدمات نوید بخش هستیم و معاون ساخت و توسعه راه‌ها در این سفر قول‌های مساعدت خوبی داده‌اند.
وی بیان کرد: بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی یاسوج عملیات ساخت آن تماش شده و از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال تجهیز است.
 علیمردانی در پاسخ به سئوالی بیان کرد: شاخص راهها در استان از صفر تا ۶۰ درصد پیشرفت دارد، زیرا قبل از انقلاب راه آسفالته نداشتیم و الان به برکت نظام اسلامی ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار کیلومتر راه آسفالت وجود دارد.
 وی بیان کرد: از پنج هزار کیلومتر راه استان کهگیلویه وبویراحمد در ۵۰ درصد از آن کار صورت گرفته است.
 مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: ۲۳ کیلومتر قطعه سوم جاده پاتاوه- دهدشت با داشتن پل‌های بزرگی که دردست اقدام، تکمیل آن نیازمند اعتبار است.
 علیمردانی افزود: آزاد راه‌های استان ۶۰ کیلومتر است که طبق مصوبه وزا ت،۳۰ درصد از طریق دولت و ۷۰ درصد بخش خصوصی ساخته خواهد شد.
 راه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار هستند
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا دراین سفر ضمن گزارشی از وضعیت راه‌های بویراحمد و دنا خواستار تخصیص اعتبار بیشتر به پروژه‌های در دست اجرای شهرستان‌های بویراحمد و دنا شد.
وی گفت:  علی‌رغم خدمات گسترده انقلاب اسلامی در بخش راه‌ها، اما راه‌های کهگیلویه وبویراحمد با موقعیت کریدور مرکز کشور به جنوب، شرق وغرب همچنان نیارمند تامین اعتبار به ویژه برای رفع محرومیت‌زادیی راه‌های روستایی و تکمیل طرحهای چهارخطه در دست اجر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفا به جاده باشت_چرام هم توجه کنید
United States
باسلام ازفرعی ۹بنسنجان بخصوص کوچه هاشم سری بزنیدممنون میشیم
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1