کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور باشکوه دهه نودی ها برگزار شد؛

اجرای سرود «سلام فرمانده » در روستای دیل گچساران(+فیلم،تصاویر)

27 خرداد 1401 ساعت 0:38

در چند سال اخیر به دلایلی کمتر به سرود و مسابقات فرهنگی با موضوع سرود در مدارس پرداخته میشود و از این کار فرهنگی تاثیر گذار دریغ شده است.شاید اولین سروده حماسی چند سال اخیر می‌باشد که مردم فورا جذب آن شدند


اجرای سرود « سلام فرمانده » با حضور پرشور دهه نودی ها روستای دیل و همچنین با حضور علی محمد آقایی بخشدار مرکزی گچساران، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای دیل و اهالی روستا برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز: بخشدار مرکزی شهرستان گچساران در حاشیه پویش مردمی اجرای سرود سلام فرمانده روستای دیل با تشکر از برگزار کنندگان این پویش مردمی به تبیین سرود سلام فرمانده پرداخت و اظهار کرد: همگی ما وظیفه داریم در  جهاد تبیین فعال و پویا باشیم.
علی محمد آقایی افزود: در این جهاد هنر باید به میدان بیایم و با هنر میتوانیم خیلی حرف ها را با نسل های جدیدمان در میان بگذاریم که سرود سلام فرمانده نمونه ای بارزی از این هنر می‌باشد .
آقایی عنوان کرد: سرود سلام فرمانده  تبدیل به یکی از گفتگوهای دهه نودی ها و شاید دهه هشتادی ها در جامعه شده است اما نکته مهم سوالی است که برای عامه مردم پیش آمده و آن اینکه چرا سرود سلام فرمانده در کشور نمود پیدا کرده و تبدیل به پویش شده است؟
وی تصریح کرد:اولین دلیل « اخلاص » سازنده و خوانندگان نونهال و نوجوان متدین و مذهبی دهه نودی این سرود می باشد .
و همچنین دومین عامل «حماسی بودن » سرود سلام فرمانده می باشد .
آقایی بیان کرد: در چند سال اخیر به دلایلی کمتر به سرود و مسابقات فرهنگی با موضوع سرود در مدارس پرداخته میشود و از این کار فرهنگی تاثیر گذار دریغ شده است.شاید اولین سروده حماسی چند سال اخیر می‌باشد که مردم فورا جذب آن شدند.
بخشدار مرکزی گچساران خاطر نشان کرد: مردم هنوز سروده بچه های شهر آباده را با مضمون « مادر برام قصه بگو » را از یاد نبرده اند و در خاطرات خود  آنرا مرور میکنند،پس جامعه نیاز به سروده این چنینی دارد .
آقایی عنوان کرد: از دیگر عوامل محبوبیت سرود سلام فرمانده همراهی و حضور حتمی خانواده ها در کنار گروه سرود می باشد که در نوع خود بی بدیل می باشد .
وی در پایان گفت:  سرود سلام فرمانده باعث شد برای مدت زمانی گرد وغبار و آلودگی فضای مسموم  مجازی فرو نشیند و خانواده ها نقش آفرینی فرزندان خود را عیناً مشاهده کنند.







 


کد مطلب: 449196

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/449196/اجرای-سرود-سلام-فرمانده-روستای-دیل-گچساران-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1