تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۴۲۷۳۳
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

رتبه اول کهگیلویه و بویراحمد در کشور از لحاظ تورم ( + فیلم )

۱
۱
فایل مرتبط کبنا ؛معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ تورم در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.
           


 به گزارش کبنا، محمدتقی محمدی در نشست با خبرنگاران به تشریح آخرین آمارهای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اشتغال و تورم و جمعیت را ارائه داد و اظهار داشت: جمعیت جوان ۱۵ سال به بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸، ۵۲۰ هزار و ۹۲۲ نفر بوده که در سال گذشته به ۵۲۶ هزار و ۴۷۰ نفر افزایش یافته است.
 معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار شاغلین استان در سال ۹۸، ۱۸۵ هزار و ۲۱۴ نفر بوده اما به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی مشاغل موقتی شاهد کاهش جمعیت شاغل به ۱۶۳ هزار و ۳۲۹ نفر هستیم.
 وی بیان کرد: جمعیت بیکار استان در سال ۹۸، ۲۲ هزار و ۵۱۲ نفر بوده سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۰۶ نفر بوده است، نرخ بیکاری سال ۹۸، ۱۰.۹ درصد بوده که سال گذشته به ۱۰.۸ رسبده است.



 این مسئول عنوان کرد: نسبت اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸، ۳۵.۴ بود که به ۳۱ درصد در سال گذشته رسیده است، ضمن اینکه نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۴ سال استان از ۳۳.۷ درصد سال ۹۸ به ۳۴.۷ درصد در سال گذشته رسیده است.
 این مسئول با اشاره به اشتغال در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات گفت: اشتغال بخش کشاورزی از ۲۲.۴ به ۱۸.۴ درصد رسیده که کاهش بارش‌ها تاثیرگذار بوده است، همچنین اشتغال در بخش صنعت از ۲۷.۲ سال ۹۸ به ۳۴.۵ سال ۹۹ افزایش داشته، اشتغال در بخش خدمات هم ۴۷.۱ درصد بوده است.
 محمدی تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد را نگران کننده دانست و گفت: به لحاظ تورم رتبه اول کشور هستیم، تورم سال گذشته ۳۵.۴ درصد بود که از تقریباً از متوسط کشوری کمتر بودیم اما تورم نقطه‌ای و ماهیانه بالا است، طبق آخرین آمار در ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه تورم استان ۵۰.۵ است در حالی که متوسط کشوری ۴۴.۵ بوده است که نگران کننده است.
 وی خاطرنشان کرد: تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد به ضریب مواد خوراکی بازمی‌گردد، تورم شهری در استان ۴۳.۵ درصد است در حالی که متوسط کشوری ۳۵.۳ است، همچنین تورم روستایی کشور ۴۸.۳ درصد است در حالی که تورم روستایی استان ۵۳.۷ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

غضو
Iran, Islamic Republic of
ادارات اقتصادی استان ضعیف عمل می کنن...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1