کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه ستاد مقابله با کرونا در گچساران برگزار شد

کرونا در گچساران؛ 16 دانش آموز در قرنطینه خانگی

24 آبان 1400 ساعت 16:36

شهرستان گچساران در حال حاضر در خصوص کرونا به رنگ زرد درآمده ولی مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران درنودو نهمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان اظهار کرد: این شهرستان در حال حاضر در خصوص کرونا به رنگ زرد درآمده ولی مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی  را به خوبی رعایت کنند.
به گزارش کبنانیوز: محمدصادق رضایی افزود: در این شهرستان تا کنون ۱۵۳ هزار و ۳۸۴ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: از این تعداد افزون بر ۸۳ هزار و ۷۱۸ مورد دوز اول و ۶۸ هزار و ۹۵۴ مورد دوز دوم بوده است.
رضایی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در گچساران ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر می‌باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان (۱۲ الی ۱۸ سال) در شهرستان مانند دیگر نقاط کشوردر حال اجراست.
وی افزود: تا پایان ۲۳ آبان‌ماه سال‌جاری افزون بر ۱۷ هزار و ۱۵ دانش آموز (۱۲ الی ۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اضافه کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۶۹۷ فر دوز اول و ۷ هزار و ۳۱۸ نفر نیز دوز دوم بوده است.
رضایی اظهار کرد: یاد آوری دوز واکسن برای افرادی که از تزریق دومین نوبت واکسن آنها ۶ ماه گذشته، آغاز شده است.
رضایی بیان کرد: تا کنون به ۸۰ درصد از مردم گچساران واکسن کرونا تزریق شده است.
در ادامه رئیس بیمارستان شهید رجایی و نرگسی گچساران اظهار کرد: باید پروتکل‌ها در مدارس به خوبی رعایت شود تا دوباره شاهد یک‌پیک جدید کرونا نباشیم.
سید طاهر حسینی افزود: متاسفانه در سطح شهر و ادارات شاهد نزدن ماسک از سوی شهروندان هستیم، مردم بدانند تزریق واکسن به منظور پایان کرونا نیست و باید پروتکل‌ها بهداشتی را همچنان رعایت کنند.
در ادامه علیرضا اتابک فرماندار گچساران اظهار کرد: از همه کسانی که در این مدت به مقابله با کرونا پرداختند به نوبه خودم قدردانی و تشکر می‌کنم و خوشحال هستیم وقتی شاهد کاهش عدد و ارقام کرونا در شهرستان هستیم اما شهروندان باید همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند.
وی بیان کرد: بحث حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس بسیار مورد توجه است، هرچند ۱۶ دانش آموز در قرنطینه خانگی قرار دارند که باید برای بازگشایی مدارس نیز برنامه ریزی بهتری داشته و واکسیناسیون دانش آموزان نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.
فرماندار گچساران تصریح کرد: با این وجود نیز رسالت آموزش و پرورش در بحث مقابله با کرونا سنگین بوده و باید با همکاری شبکه بهداشت اقداماتی انجام شود، که موج کرونای جدیدی به نام کرونای دانش اموزان شکل نگیرد.
اتابک عنوان کرد: بنابراین می‌طلبد که درخصوص بازگشایی مدارس برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم، اگرچه تاکید بیشتر بر رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی است که آمارهای کرونا در این شرایط پایدار نیز رو به افزایش نگذارد و با توجه به حساسیت فصلی شاهد افزایش این بیماری درشهرستان نباشیم.
وی: مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود و از شهروندان هم تقاضامندیم از هرگونه تجمعات، دورهمی‌ها و مراسمات شادی و ختم و عزا حتی الامکان پرهیز کنند ومانند گذشته در آرامستان‌ها مصوبات باید رعایت شود و تلاش کنیم که شاهد موج جدیدی دراین شهرستان نباشیم.













 


کد مطلب: 441282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/441282/کرونا-گچساران-16-دانش-آموز-قرنطینه-خانگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1