تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۴۳۳۴۸۰
کبنا گزارش می دهد

در جلسه نشست ستاد مقابله با کرونا گچساران چه گذشت؟ + فیلم

۱
فیلم ) در جلسه نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا گچساران چه گذشت؟ کبنا ؛فرماندار گچساران در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تلاش‌های شبانه روزی در بحث مبارزه با کرونا در سطح شهرستان صورت گرفته و استحضار دارید که وضعیت شهرستان به دلیل تردد و شرایط خاص خود موجب شیوع زودتر ویروس کرونا شده است.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک عنوان کرد: جامعه مذهبی، هیأت ها، گروه‌های مردم نهاد، کسبه و تعطیلی بازار در کنترل این بیماری همکاری خوبی داشتند و من تشکر دارم از بازاریان که با توجه به شرایط اقتصادی با کمترین تنش با ستاد کرونا همکاری داشتند.
اتابک بیان کرد: توصیه می‌کنم که بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند و چنانچه اگر بانک‌ها  چک یک بازاری را برگشت بزند با آن بانک برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اگر امروز آمار کرونا در گچساران ثابت می‌شود به دلیل همکاری بازاریان و مسئله تعطیلی بازار و صنوف بوده است.
 فرماندار گچساران در ادامه به بحث تبلیغات زود هنگام  داوطلبان میاندوره مجلس شورای اسلامی  اشاره کرد و افزود:  بارها به این مسئله تاکید شده که شرایط باید یک شرایط آرامی باشد و درخواست کردیم در این شرایط سخت که داوطلبان اگر دغدغه آنها تلاش، خدمت و رفاه به مردم است و در صحنه حضور پیدا کردند بهترین خدمت امروز به مردم این شهرستان این است که از نشست‌های انتخاباتی تعطیل شود و از برگزاری این گونه نشست‌ها جلوگیری کنند.
اتابک خاطر نشان  کرد: هبچ گونه تبلیغات در این زمان آزاد نیست و با کسانی که قانون شکنی می‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.
فرماندار گچساران به نمونه گیری هدفمند تست کرونا تاکید کرد و افزود: تست‌ها را به سمت محله‌های پر خطر سوق بدهیم.
اتابک بیان کرد: اگر کسی در شرایط قرنطینه مکان خود را رها کند با آن فرد برخورد جدی و قانونی صورت بدهد و افزایش آمار کرونا از همین افراد قرنطینه نشات گرفته است چرا که این افرد محل  قرنطینه را رها می‌کنند.
 وی به بازار مرغ گریزی زد و افزود: کمبود مرغ در بازار گچساران مشاهده نشده است علی رغم اینکه در بسیاری از مناطق کشور کمبود مرغ وجود داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا  اظهار کرد: هم اکنون 84 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهید رجایی و نفت گچساران بستری است که از این تعداد  35 بیمار مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شده است.
آرین غلامیان افزود: در حال حاضر هفت بیمار  در بخش مراقبت‌های ویژه بستری که حال 2 بیمار مبتلا به کرونا مساعد نیست.
غلامیان عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 111 نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که شاخص مرگ و میر در شهرستان گچساران به 1.9 دهم درصد رسیده است.
غلامیان تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 30 هزار و 797 مورد تست رپیدنت و PcR از افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بهداشتی دریافت شده است.
مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: از مجموع تست‌های دریافت شده  هشت هزار و 153 مورد مثبت قطعی به کرونا شناسایی شده است.
غلامیان بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در هفته سلامت به سر می‌بریم، افزود: از یکم الی هفت اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده است که به مناسبت این هفته تیم‌های پزشکی که متشکل از چند پزشک متخصص است به مناطق محروم از جمله روستای پاکوه برای  ویزیت بیماران اعزام شده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: همچنین در این هفته 2 مرکز بهداش جهت ارائه خدمات درمانی در روستای چهاربیشه و آب شیرین افتتاح شد.
غلامیان خاطر نشان کرد: از یک هزار و 793 دوز واکسنی که از معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرستان تخصیص داده شده  تاکنون  یک هزار و 569 دوز واکسن ویژه پرسنل بهداشتی و درمانی، نظام پزشکی، اورژانس، بیماران خاص  پاکبانان  به عنوان گروه هدف در گچساران تزریق شده است.
وی تصریح کرد: انتظار داریم که روسای ادارات در جهت تزریق واکسن کرونا با بهداشت و درمان نامه‌نگاری نکنند.
غلامیان در ادامه به واکنش تزریق واکسن پاکبان شهرداری دوگنبدان اشاره و ابراز کرد: 24 دز واکسن کرونا برای پاکبانان شهرداری دوگنبدان تخصیص داده شد که شهرداری یک نفر را به عنوان رابط بهداشت و درمان معرفی کرد.
وی بیان کرد: نظارت شبکه بهداشت و درمان بر تزریق واکنس کرونا در شهرستان مطلوب است.
مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: اکنون گروه هدف افراد بالای 80 سال سن  در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند.
غلامیان در پایان از ستاد مقابله با ستاد کرونا در خواست کرد تا فضای مناسب و بزرگی را برای تزریق واکسن همشهریان پیش بینی کند هرچند که بهداشت و درمان دارای 4 مرکز برای این امر پیش بینی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1