تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : ۴۷۳۵۰۳
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت؛

تاجگردون در کدام نقطه مجلس دوازدهم قرار می‌گیرد؟

۷
۲
تاجگردون در کدام نقطه مجلس دوازدهم قرار می‌گیرد؟
کبنا ؛
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌پایان رسید. غلامرضا تاجگردون مجدداً با انتخاب مردم به مجلس راه یافت. بعد از ماجرای رداعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم به رهبری علیرضا زاکانی، خیلی‌ها اینگونه تصور می‌کردند که این پایان کار تاجگردون‌هاست. اینگونه نشد و تاجگردون یک‌بار دیگر با رأی مردم پایش به مجلس باز شد؛ و این بار زاکانی در مجلس نیست و محمد بهرامی هم به‌جای مهدی روشنفکر به مجلس راه یافته است.
تاجگردون در کدام نقطه از سپهر سیاسی ایران جای دارد؟ شخصیتی که رد اعتبارنامه‌اش در انتخابات یازدهم مجلس همه را نگران کرد و پس از آن ترجیح داد سکوت کند و منتظر فرصتی باشد تا حقانیت خود را به‌ اثبات برساند. تاجگردون در ادوار گذشته مجلس توانسته در قامت یک سیاستمدار بلندپایه حاضر شود، و یک سیاستمدار تا پایان حیاتش نمی‌تواند از این جایگاه عبور کند. 
او در آوردگاه دوازدهم انتخابات مجلس چهره متفاوت‌تری از خود نشان داد. فراجناحی و فراسیاسی عمل کرد و گفتارهایش نیز متعادل‌‌‌تر شد و از آن حرف‌های تند هم خبری نبود، به جز کل‌کل‌های کوتاه با ساسان دلاویز که مورد حمایت سیدقدرت حسینی‌بحرینی، علیمراد جعفری و دیگر سران اصولگرا بود، سخن تندی از او شنیده نشد.
تاجگردون مقبولیت بالایی در میان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و همه او را به عنوان نماینده‌ای قدرتمند می‌شناسند، او به لابی‌های پرقدرت و تاثیرگذار در تهران اخیراً معروف شده بود؛ در طول هشت سال نمایندگی خود در مجلس نهم و دهم پُرحاشیه بود و حتی رفتنش به بیمه سرمد نیز با حواشی زیادی روبرو شد.
وی از جمله استخوان خردکرده‌های برنامه و بودجه به شمار می‌رود، عملکرد او در کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم و دهم زبان‌زد همه بود؛ تاجایی که علی لاریجانی اخیراً و قبل از برگزاری انتخابات به تمجید از تاجگردون پرداخت.
تاجگردون رابطه نزدیکی با لاریجانی دارد. او بابت نشست و برخاست با برخی از چهره‌های مختلف سیاسی و سال‌‌ها حضور در تهران به یکی از چهره‌های مقبول در میان سیاسیون میانه‌رو و معتدل تبدیل شده است. اصلاح‌طلبان هم احترام خاصی برای او قائل هستند. رابطه او با لاریجانی این حدث و گمان را تقویت می‌کند که تاجگردون با لاریجانی بیشتر از گذشته در رخدادهای سیاسی هماهنگ می‌شود.
تاجگردون در دولت روحانی نفوذ زیادی داشت و در آن دوره حرف اول را در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌زد. در چینش نیروها دست برتر را داشت؛ تاجایی که صدای خیلی از چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب دیگر حوزه‌ها بلند شد.
اکنون مجلس، مجلس دوازدهم و دولت هم متعلق به اصولگرایان است. تاجگردون یکبار گفته بود که با این دولت به جهنم هم نمی‌رود و بعید به‌نظر می‌رسد که او بتواند کار چندانی پیش ببرد. هر چند خود تاجگردون نظر دیگری دارد و بعضی هم اعتقاد دارند، تاجگردون به دلیل ارتباطات قوی که با مرکز دارد، مشکل خاصی از این منظر برایش پیش نمی‌آید. علاوه بر این موضوع، تاجگردون در بحث بودجه تبحر دارد و همین مسئله به کمک او می‌آید؛ چرا که دانش تاجگردون در مجلس کارساز است.
از طرفی ترکیب مجلس دوازدهم با مجلس یازدهم تفاوت کرده و میانه‌روها و معتدل‌‌های زیادی به مجلس راه یافتند که این وضعیت به‌نفع افرادی همچون تاجگردون است و از این فرصت می‌تواند برای مطالبات حوزه انتخابیه بهره ببرد. شاید یکی از دلایل گرایش اصولگرایان به سمت او همین موضوع بود. آیا تاجگردون در دولت رئیسی همانند دولت روحانی پُرنفوذ و پُرقدرت حاضر می‌شود یا خیر؟ سؤالی است که خیلی‌ها به دنبال پاسخ آن هستند. تاجگردون دوره جدیدی از زندگی سیاسی‌اش را آغاز کرده و او قبلاً این را به کبنا گفته بود؛ اشتباهات گذشته‌اش تکرار نمی‌شود. دایره ارتباطات او در درون و بیرون استان گسترش پیدا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون و بهرامی دیگه کاره ای نیستند
گنجی
Iran, Islamic Republic of
به نیروی توانمند دشمن هم احترام میذاره
گشین
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون همانند دوره قبل از مجلس اخراج خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنانش این بار هم رئیس کمیسیون برنامه بودجه خواهد شد شماها فقط باید ببینید وبترکید
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشيد تاج رييس كميسيون بودجه ميشه، پورابراهيمي و نوبخت كه راي نيوردن، حاجي بابايي هم كه ديدين ايكاره نيست ، شك نكنيد تاج جاي خودشو داره، به كوري چشم دشمنانش موفق تر از دوره هاي قبل ادامه دهنده برنامه هاي قبلي خواهد شد
خامی
Iran, Islamic Republic of
مخالفان دکتر تاج گردون اول مشخص کنند آیا خواهان پیشرفت استان هستند یا خیر . بعد در خصوص دکتر تاج گردون اضهار نظر کنند . حرفهای شما بیشتر از سر ناراحتی وحسادت است تا پیشرفت استان . تمام
Iran, Islamic Republic of
شک نکن ریس برنامه بودجه
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1