تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۷۲۷۸۸
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با نستهن مقدم نامزد انتخابات مجلس / روایت مقدم از مناظره تلویزیونی کاندیداها / فلان کاندید نهار یک میلیاردی را چگونه جبران می‌کند؟ / مقدم در خصوص لایحه حجاب: ما باید چشم‌مان پاک باشد و این لایحه در واقع نمک به زخم پاشیدن بود/ خودم لایک دخترانم را انتخاب می‌کنم / دانشجو: آیا نماینده شدن‌تان مثل شهردار شدن‌تان است؟ / مقدم: نامزد انتخاباتی پوششی نیستم / فک و فامیل‌بازی نکردم + حواشی و فیلم و تصاویر

۱۳
۵
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با نستهن مقدم نامزد انتخابات مجلس / روایت مقدم از مناظره تلویزیونی کاندیداها / فلان کاندید نهار یک میلیاردی را چگونه جبران می‌کند؟ / مقدم در خصوص لایحه حجاب:  ما باید چشم‌مان پاک باشد و این لایحه در واقع نمک به زخم پاشیدن بود/ خودم لایک دخترانم را انتخاب می‌کنم / دانشجو:  آیا نماینده شدن‌تان مثل شهردار شدن‌تان است؟ / مقدم: نامزد انتخاباتی پوششی نیستم / فک و فامیل‌بازی نکردم + حواشی و فیلم و تصاویر
کبنا ؛جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج نستهن مقدم، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، بعد از ظهر امروز جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج نستهن مقدم، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد، نستیهن مقدم در ابتدا به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: نستهن از شاهنامه فردوسی آمده و پدرم جزء اولین خیرها در حوزه آموزش و پرورش بوده است.
وی در ادامه به رزومه و سوابق کاری خود پرداخت و گفت: دو دوره شهردار شهر زیبای شهر یاسوج بودم. 
مقدم در ادامه دانشگاه را مبدأ تحول دانست و گفت: انتظار می‌رود که سئوالات، پیگیری و مطالبه‌گری دانشجویان باید به شکلی باشد که به سمت نتیجه مطلوب و دلخواه‌تان باشد. دانشجویان باید جستجوگر باشد و قرار است که در آینده مدیران این مرز و بوم باشید. انتخابات نجلی اراده مردم و میزان رأی مردم است.
نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون تاکید کرد: من دانشگاه را مبدأ تحول می‌دانم و با فضای دانشگاه و دانشجو بیگانه نیستم. خواسته‌های شما دانشجویان را می‌دانم. 
مقدم در ادامه به مناظره‌های تلویزیونی صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: هر سوالی که می‌کردند، بنده بر اساس برنامه پاسخ آنها را می‌دادم، اما سه رقیب دیگر گاهی از هم سوال می‌کردند که در کمیسیون می‌خواهی، حضور داشته باشی. اینها بازی را تمام شده می‌دانند و هر کدام فکر می‌کردند که پیروز انتخابات هستند! اما مردم زیر میز بازی آنها می‌زنند. جلوجلو خودان را قهرمان بازی می‌دانید؟ً! آنها به‌جایی که به سئوالات پاسخ می‌دادند، به‌هم می‌پریدند.
وی در ادامه گفت: مخاطبم کاندیداها نیست، اما تخم مرغ دزد، شتر دزد می‌شود. دروغ کوچک کوچگ می‌گذارند، روی هم و فردا دروغ‌های بزرگ‌تر می‌گویند. وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است. باید قوانین وضع شود که به رفاه و معیشت مردم کمک شود. نظارت این نیست که پا توی کفش دولت کنید؛ در انتصابات و افتتاح پروژه‌ها.
نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در ادامه با اشاره به منابع مالی خود، گفت: حتی توان مالی برای نصب یک پلاکارد کوچک هم ندارم و خودداری کردیم؛ اما، آیا آگاهی همه افراد جامعه یکی است؟ آیا همه مثل دانشجحویان هستند؟ عقب مانده‌ایم و فضا را به‌گونه‌ای رفته که باید به تبلیغات‌های محیطی و پُرهزینه روی بیاوری. من اینجا هستم که پاسخگوی دانشجویان باشم. 
بعد از صحبت‌های نستهن مقدم، دانشجویان پرسش‌های خود را از این نامزد انتخابات مجلس پرسیدند.
خانم صادقی، نماینده انحمن مستقل اسلامی دانشگاه یاسوج خطاب به نستهن مقدم سوال کرد که دو دوره به‌عنوان شهردار یاسوج فعالیت می‌کردید، دو مورد از اقدامات مهم خودتان را در این جایگاه اعلام کنید، تا ما آگاهی داشته باشیم؟ هزینه تبلیغات خودتان را به‌طور شفاف بگویید؟ چه نظری در خصوص فیلترینگ، لایحه حجاب و شفافیت آراء دارید؟ چه تضمینی است که اگر در جایگاه نمایندگی مجلس قرار گرفتید، انتصابات قومی و قبیله‌ای نداشته باشید؟
به گزارش کبنا، نستهن مقدم در پاسخ به سؤال‌های دانشجویان، گفت: پاسخ به برخی از سؤوالات می‌تواند، سرنوشت برخی نامزدها را تغییر دهد. 
وی در ادامه به نحو شهردار شدن خود  پرداخت و گفت: بعد از 20 سال سابقه اجرایی شهردار شدم. استان کهگیلویه و بویراحمد، استان چهار فصل و برخوردار؛ اما فقیر است. اقدامات خیلی زیادی در زمان شهردار بودن من انجام گرفت، مهمترین اقدامان من در شهرداری یاسوج؛ توزیع عادلانه خدمات در شهر یاسوج و اجرای پروژه 45 متری آیت‌الله ملک‌حسینی بود.
مقدم در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون سیاست افزایش جمعیت، گفت: جوانی که تا پای عقد می‌رود و درآمد ندارد، این حرف‌ها شعار است. حسابم را برای ضمانت از زوج جوانی مسدود کرده‌اند و حساب رئیس دفتر سابقم را به‌همین خاطر نیز مسدود شده است.
وی در ادامه گفت: در بحث مسکن، حوزه انتخابیه بویراحمد فاقد زمین بود، بنده در طول مسئولیتم در شهرداری یاسوج بدون تشریفات قانونی اجازه دادم، در منطقه ارم زمینی را که متعلق به مردم بود، برای کلنگ‌زنی اختصاص دهم و الان تنها پروژه مسکن فعال نیز هست.
وی در خصوص شفافیت مالی گفت: هر کس با پول دیگران نماینده مجلس شود، تا بخواهد پول حامیانش را برگرداند، وقتش تمام می‌شود.
مقدم در ادامه گفت: نفت، گاز، و آب ما را استان خارج می‌کنند، اما از پل قره به آن طرف به جوانان جویای کار ما می‌گویند، غیربومی.
وی افزود: سدهای بدون مطالعه در سطح استان باعث تخریب جدی محیط زیست و منابع طبیعی استان می‌شود.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در پاسخ به سؤالی تاکید کرد: شیوه مدیریتی من بر اساس علم مدیریت می‌باشد که دنیا بر اساس آن متحول شده و قطعاً متفاوت با نمایندگان قبل است.
مقدم در ادامه در پاسخ به سؤالی دیگری مبنی بر اینکه آیا شما در انتصابات طایفه‌گری نمی‌کنید؟ گفت: در زمان مسئولیتم در شهرداری یاسوج 70 پست مدیریتی وجود داشت که هیچ‌وقت مسائل طایفه‌ای و قوم‌گرایی را دخالت ندادم. البته دخالت اعضای شورای شهر را رد نمی‌کنم؛ اما بنده فک و فامیل بازی در نیاوردم.
نستهن مقدم در ادامه به دوران مدیریتش در شهرداری یاسوج پرداخت و گفت: مدیریت من روشن هست. هر جا استیضاح نباشد، بوی فساد و رانت می‌آید.
در ادامه یکی از دانشجویان از مقدم پرسید، آیا نماینده شدن‌تان مثل شهردار شدن‌تان است. ما برنامه‌هایتان را در شهرداری یاسوج دیدیم، شما یک خیابان بدون چاله، چوله و دستاندازی نشان ما دهید؟ آقای مقدم، مشکلی مهمتر از مشکل اقتصادی در جامعه نداریم، برنامه اقتصادی‌تان چیست؟ آیا مثل گذشتگان می‌خواهید لبخندی بزنید و رد شوید؟ برنامه مفیدتان چیست؟ برنامه‌تان برای دانشجویان غیربومی چیست؟ [یکی از دانشجویان از وسط جمع گفت: اگر برنامه‌ای بود، اول گُلی به سر خودمان می‌زد. خنده حضار]
مقدم در ادامه گفت: شهرداری یاسوج را با خشکسالی مالی و تورم بسیار بالا تحویل گرفتم. مردم ما وضع مالی خوبی ندارند که پول به شهرداری بدهند. 
وی افزود: اتفاقاً یکی از دلایل حضورم در این عرصه این است که قانون بر زمین مانده یکپارچه‌سازی مدیریت شهری را به تصویب برسانم. هر کس در سطح شهر بیلش را بر می‌دارد و حفاری می‌کند و دودش به چشم شهرداری می‌رفت. 
شهردار سابق یاسوج گفت: فرسوده بودن شبکه آب و برق باعث شد که مدام دستگاه‌های خدمات رسان به چنگل‌های ادوات مکانیکی خود به صورت شهر چنگ بیندازند. با احیای این قانون مشکل تا حد زیادی رفع می‌شود و شهر چهره زیباتری به خود پیدا می‌کند.
مقدم گفت: هبیچ کس را به‌عنوان حامی مالی ندارم و دنبال نمی‌کنم و از دارایی‌های ناچیز خودم در این عرصه حضور پیدا کردم. 
وی افزود: در همین مناظره تلویزیونی یکی از کاندیداها از دیگری پُرسید، یک میلیارد تومان نهار شما در فلان روستا چگونه جبران می‌شود. ما عمراً از این چیزها نداریم.

   
توضیحات نستهن مقدم در خصوص لایحه حجاب
نستهن مقدم با بیان اینکه حجاب در مقطعی که سلیقه‌ها زیر پا گذاشته شود را نمی‌پذیرم، گفت: حجاب به معنای مصونیت است این را همه قبول داریم، سردار «قاسم سلیمانی» دختران جامعه را از خود می‌دانست. همه دختران، زنان، مادران جامعه در واقع خواهران ما هستند پس ما باید چشم‌مان پاک باشد.
مقدم گفت: «لایحه حجاب بسیار هزینه‌بر و آسیب‌زا بود. لایحه‌اش در واقع نمک به زخم پاشیدن بود. اجازه دهید وارد چالش نشویم.
مقدم در ادامه افزود: بنده چهار دختر دارم، همیشه کش‌مو و لاک‌ناخن آن‌ها را انتخاب می‌کنم، چون با سلیقه‌های پان‌ها آشنا هستم. اما اگر دختر من بخواهد آراسته در خیابان برود، نگاه شیطانی و مزاحم هیچ‌گونه خللی بر عرض و اعتبار دخترانم وارد نمی‌کند.
مقدم در خصوص سوالی مبنی بر اینکه «آیا اثری از دو اساس رفاه عمومی و عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی مانده است؟» گفت: جمهوری اسلامی این شعار را انتخاب کرده و این اصل ماست. رفاه عمومی حق مردم است اما به‌دلیل ناکارمردی و سوءمدیریت مسئولین در انجام وظایفشان از آن برخوردار نیستیم. عدالت اجتماعی این نیست که سرمایه‌گذرای‌های کلان از جمله رفاه، ایمنی، کاربری‌های بهداشتی، فرهنگی، رفاهی و دانشگاه‌ها در شهرهای برخوردار بیشتر شود از آن طرف هیچ اتفاقی در شهرهای دیگر صورت نگیرد و ما مرتب برای استان فریاد بزنیم. متاسفانه رعایت عدالت اجتماعی را بسیار ضعیف می‌بینم؛ البته در جاهایی هم عدالت هست بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش دستگاه‌های حمایتی هستند. اگر ستاد فرمان امام، بنیاد برکت، بهزیستی، کمیته امداد بسته‌های حمایتی و. .نباشند، مردم از گشنگی می‌مردند.
وی در ادامه بیان کرد: وقتی دولت نتواند تورم را مهار کند و تورم به انتهای دو رقم برسد، وقتی نرخ بیکاری به چند درصد می‌رسد و می‌گویند که هرکسی حتی ۳ روز بیمه‌کاری داشته باشد در واقع شاغل است، وقتی روز کارگر یک‌روز کار می‌کند و آن پولی که به خانه می‌برد کفاف زندگی و سفره خالی‌اش نمی‌کند. این چه عدالتی اجتماعی است؟ کشور ثروتمندی داریم اما بسیار فقیر هستیم، اساس پایداری در رفاه عمومی و عدالت اجتماعی است و باید حق مسلم مردم را بدون منت تقدیم کنیم.
مقدم در ادامه صحبت‌هایش گفت: در حوزه زیربنایی و مشاغل اقتصادی تخصص زیادی دارم؛ نمی‌گویم که بهترین و برترین کاندیدا هستم اما با برنامه‌های دقیق و تلاش هر کاری می‌شود. طرف برای خدمت به مردم باید این کاره باشد.
حدود ۲۵ سال پروژه‌های مهم اجتماعی، زیرساختی، فرهنگی، رفاهی، ورزشی، توسعه باغات و ایستگاه پمپاژ که مردم امروز محصولش را می‌بینند قدم برداشتم و برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی برنامه داشتم. معادن عظیم در استان داریم و دانش هم وجود دارد که قطعا نظام و دولت نیازمند کسی هست که پرژوه‌ها را فریاد بزند.
گاهی نمایندگان صدای مردم نیستند؛ هر زمانی نماینده‌ای صدای دولت شد بدانید در آن کار رانت و بده بستان است و فساد از اینجا آغاز می‌شود.
نتیجه‌ی انتخاب نادرست نمایندگان این است که نماینده کم‌کاری و رانت می‌کند؛ امروز کسانی‌که دین بر گردنشان هست با ماشین‌های آخرین سیستم، هزینه‌های گزاف تلیغاتی و کشتار حیوانات صورت می‌گیرد. اما واقعا ناراخت نمی‌شوید که حدود ۱۵ گوسفند سر ببرند تا کاندیدی با باورهای دروغین به مجلس برود! مگر وظیفه‌ی کاندید و نماینده اشتغال است و اسفالت است؟ خدمات گاز، برق و آب متعلق نظام جمهوری اسلامی است.
خواستارم که به دولت قوانینی داده و موانع قانونی جلوی پای آن برداشته شود، تحقیق و تفحص را جدی بگیرید، دیوان محاسابات را فعال کنید و فساد را ریشه‌کن کنید.
بیکاری، خودکشی در سنین پایین و فقر فرهنگی را پایین بیاورید؛ متاسفانه در شناخت آسیب‌اجتماعی عقب هستیم باید نسبت به این مسائل نگاه ویژه داشته باشیم. اگر می‌خوایهم که ازدواج رونق بگیرد باید شغل و درآمد ایجاد کنید. و بعد به جوانان بگویید که بستر فراهم است و باید ازدواج کنید.
چندسال هست که شعار جوانی جمعیت بدون برنامه است؛ این شعار خوبی است اما پشتش باید برنامه و دقت باشد باید دغدغه جوان را نسبت به شغل، ماشین و مسکن که حق طبیعی آن‌هاست را فراهم کنید.
امیدوارم بتوانیم با وعده‌ و شعارهایی که به مردم می‌دهیم در حیطه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن پایبند باشید و در انتخابات دخالت نکنید. اگر مدیری ناکارامد است و مطالبه عمومی مردم را رعایت نکرده و به وظایف خود عمل نمی‌کند آنقدر فریاد بزنید تا استاندار و فرماندار آن مدیر را کنار بگذارد.
مقدم در خصوص فیلترینگ گفت: تعجب می‌کنم از نمایندگانی که با فیلترینگ موافق بودند، اما تمام فعالیت تبلیغاتی‌شان در بستر همین پلتفرم‌ها هستند.
مقدم: نامزد انتخاباتی پوششی نیستم
 
توضیح مقدم در باره برنامه‌هایش برای اشتغال  / سؤالات تند و تیز دانشجویی از مقدم
 
مقدم در باره حضورش در دانشگاه یاسوج توضیح داد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب نستهن پتانسیل زیادی دارد آدم با سواد و مودبی هست باید در صحنه بماند و تبلغ کند تا در آینده انتخاب بشه
Iran, Islamic Republic of
تو برا خراب کاری وتفرقه ضربه به ندای وحدت میگی درصحنه بمان تبلیغ کن
Iran, Islamic Republic of
نهدای وحدت کیلوی چنده
Iran, Islamic Republic of
فرض بر اینس که دوران شهرداریت شهر را نابود کردی قبول بشی جای خنده است که می خواهی وکیل شوی
طلا
Iran, Islamic Republic of
سلام برای چه فقط خبرمربوط به کاندیدای خاصی راپوشش میدین
لطفا دیگرکاندیداهم براپرسش وپاسخ دانشجویی رفته بودندازجمله دکتربازیار ازاونا هم خبردرج کنيد
Iran, Islamic Republic of
زيبايي اين شهر زيبا را شما و ادمهاي شورات كه ادامه دارن نابود كرديد
Iran, Islamic Republic of
این بلوار آیت الله ملک حسینی کجاست که این میگه؟!
شاید تو آسمون باشد
شاید هم زیر زمین باشد
Iran, Islamic Republic of
آقای مقدم تو زمان شهرداری چند بار اعلام کردی که کمر بتدی آیت الله ملک حسینی ۹۰ درصد پیشرفت داشته این ۹۰ درصد را بر چه اساسی اعلام کرده ای چرا واقعیت را نمی گی ۴۰ درصد کار شده چرا کم زیاد میگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا اقای مقدم من از شهرم خجالت می کشیدم و همچنین الان در زمان شهردار بودن شما. حتی اشک ریختم . در فصل بهار. که میشد بجای اینکه بلوارها گل و لاله و ... باش. بوب پاییز میداده یادتون رفته
علی
United States
دروود بر دکتر مقدم. کاردان.شایسته.دغدغه مند.
سوگلی
United States
دروود
دکتر مقدم انسانی کامل و شایسته انتخاب با رزومه ای برتر
نگین دنا
United States
دروود
کارش درسته
لبیک
United States
عزیزان الکی تعریف نکنید از اقای مقدم ایشان ۶ سال شهردار شهر یاسوج بود
یاسوج را به بیراهه و نابود کرد
ایشان با ندانم کاری یاسوج را تبدیل کرد به دهستان.
دیگه بسه دیگه بسه
تعجب میکنم اقای مقدم چطور روش هست که برای نمایندگی ثبت نام کرده است
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
1