تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۶۸۷۹۱
تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛

سه دلیل عمده برای انفجار سیاسی در کهگیلویه بزرگ

۴۶
۰
سه دلیل عمده برای انفجار سیاسی در کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛ملت ایران بر اساس اصول ۱۹ تا ۴۳ فصل سوم قانون اساسی، با شرکت در انتخابات، و برگزیدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور، نمایندگان خبرگان رهبری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، حقوق خود را استیفا می‌کنند. بر همین اساس، بهتر آن بود که احزاب سیاسی فعال می‌بودند و به جای گروه‌ها و جریان‌هایی که بیشتر منفعت گروهی و تشکیلاتی خود را ملحوظ دارند، منفعت، رفاه و شکوفایی نخبگان را در نظر می‌گرفتند. در آن صورت هم انتخاب‌کنندگان(مردم) متعهد و مشتاق به انتخاب برترین‌ها بودند و هم بر اساس دستور خداوند که می‌فرماید«الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» اجازه حضور در این جایگاه‌های مهم و ارزشمند متعلق به کسی بود که هنر و تخصصی در توسعه داشته باشد. ضمن اینکه، انتخاب شوندگان(نمایندگان) هم در شأن مردم و مملکت می‌بودند.
یکی از مهمترین دلایل تفاوت ساختاری بین استان‌های برخودار با مناطق کم برخودار مثل استان کهگیلویه وبویراحمد، همین انتخاب‌های تعصبی، قومیتی و احساسی است که فاصله زمانی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را با میزان متوسط کشور، بیشتر می‌کند. هنوز پس از ۴۴ سال خدمات شبانه روزی برخی از دولت‌ها و صدالبته نهاد‌های همسو با سند چشم انداز توسعه کشور، اکثریت بخش‌ها و شهرستا‌های استان، در بن بست ارتباطی، تولیدی، خدماتی و مدیریتی گرفتار هستند.
دلیل دیگر آن است که اکثریت تصمیم گیرندگان، عرف خودساخته را مقدم بر قانون کرده‌اند. کسانی که خود باید حراستِ قانون و دین باشند و به عنوان افراد صاحب منسبی که در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدیریت‌های اجرایی و کلان استان، مسئولیت دارند، قانون گریزی می‌کنند. این‌ها در عین بی‌لیاقتی که از خود سراغ دارند، فرصت خدمت را از اهل خرد و تدبیر می‌گیرند و به پشتوانه همان تعصبات قومیتی، موتور توسعه و پیشرفت را از حرکت باز می‌دارند.
با این تفاصیل، باید بپرسیم که ملاک انتخاب باید چی باشد؟ به تعبیری باید انفجارِ انتخابِ سیاسی بکنیم.
اگر نگاه ژرف‌اندیشانه‌ای بر ۴۴ سال گذشته داشته باشیم، با حضور چهره‌های مطرح این دوره از انتخاباتِ مجلس شورای اسلامی و فارغ از جوی سیاسی که به سمت چه کسی نشانه رفته است، باید ۳ عامل را ملاک عمل قرار دهیم. به منظور تسریع در نتیجه‌گیری و اطاله نشدن کلام، سه چهره برتر انتخابات اسفند ۱۴۰۲ یعنی حاج آقای موحد، حاج آقای بزرگواری و سردار هاشمی پور را تحلیل می‌کنم؛
۱- بررسی سابقه اجرایی؛
الف) آقا موحد با سابقه ۲۴ سال نمایندگی در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و بهبهان، جدای از سوابق قضایی‌اش، اثر ماندگار را در حوزۀ اجرایی منطقه ندارند. اگر ۲۰ سال نمایندگی‌اش در کهگیلویه بزرگ را مرور کنیم، می‌بینیم که بخشی از خدمات رفاهی مثل آب و برق و گاز، اکثراً در دوره‌ای بود که جهاد سازندگی و امور عشایری ملزم بودند که مناطق روستایی و محروم منطقه را خدمت بدهند. در احداث و پیگیری مراکز مهم تولیدی و اقتصادی کمترین نشانه‌ای از خدمت‌ایشان را شاهدیم.
ب) حاج آقای بزرگواری با ۸ سال نمایندگی را می‌توان آغاز جهش به سمت توسعه بدانیم. ‌ایشان که بیشترین سابقۀ ثبت نام در انتخابات را دارند، زمانی وارد مجلس شدند که کوشاترین دولت را برای خدمت به مردم داشتیم. یعنی دولتی که هر سال به تمامی استان‌ها سرکشی می‌نمود، از کمترین خدمت هم غافل نبود و به نوعی خدمت به مردم را قداست بخشیده بود.
ج) سردار عدل هاشمی پور، با ۴ سال سابقه نمایندگی، نمادِ واقعی تحولگرایی شد. شاید اگر در یکی از استان‌های برخوردار کشور نماینده می‌شد، مردم از این فرصت گران سنگ، به راحتی نمی‌گذشتند. در این ۴ سال انقلابی صورت گرفت که دیگر قابل تکرار نیست. تسلط و اشراف علمی و اجرایی سردار هاشمی پور برای این همه خدمت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دلیلی بر متفاوت بودنش می‌باشد. انتقال گاز طولیان به دورأفتاده‌ترین مناطق دیشموک و شکستن اقتدار کوه‌ها، دره‌ها و موانع طبیعی در مسیر این پروژه عظیم استانی، کافی بود تا از او قهرمان ملی برای کهگیلویه بزرگ بسازد. تسریع در ساخت بیمارستان‌های لنده، چرام و بهمئی، احداث چمنهای مصنوعی در بیش از ۱۳ روستای کهگیلویه برزگ، پیشرفت در پتروشیمی دهدشت، تقویت آب‌رسانی به شهرستان‌های چرام، دهدشت و لنده، آب‌رسانی به قلعه رئیسی و دیشموک و ده‌ها پروژه دیگری که مقدماتشان از دوره آقای بزرگواری بود و‌ایشان به اتمام رساندند، یا خود آغاز کرد و به بهره‌برداری رساند و یا با درصد بالایی از پیشرفت به آقای موحد تحویل داد و متأسفانه راکد گذاشته شدند، یعنی مهمترین ملاک انتخاب مردم برای اسفند ۱۴۰۲.
۲- توانمندی خدمت‌گزاری با دولت‌های مخالف و موافق
الف) در بیست سال نمایندگی آقای موحد، ۱۲ سال آن با دولت‌های مرحوم هاشمی و آیت الله رئیسی، یعنی همسویی مرید با مراد بود. کسی که جانثار هر دو آیت الله رئیس جمهور بود، همواره در صورت حضور در صحن علنی مجلس بدون لحظه‌ای فکر کردن و یا ضرورتی برای بررسی و اثبات دلیل، دستشون در تأیید وزرای این دول، بالا بود. به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد که برگه‌های تأیید و همراهی‌ایشان با وزرا، در کشوی میز این دولت بود. پس اگر آن دولت‌ها برای مردم کهگیلویه بزرگ خدمتی انجام ندادند، نه از عدم نیاز مردم بود بلکه از ناآگاهی محض نماینده ما با رؤسای این دولت‌ها بود که ضروری نمی‌دانست. اما در ۸ سال دولت آقای خاتمی، به لحاظ همخویی حاج آقای موحد با رئیسِ دولت گفتگوی تمدن‌ها، به ظاهر عدم همگرایی فکریشان با آقای خاتمی، توجیهی برای ممانعت و عدم همراهی دولت برای خدمت در کهگیلویه بزرگ شد. اما با پذیرایی حاج آقای موحد از رئیس جمهور اصلاحات در منزلشان، دُم خروس بیرون آمد و چهرۀ فریب برملا شد.
ب) یکی از بهترین فرصت‌های خدمت‌رسانی در کهگیلویه بزرگ، بدون شک در دوره ۸ سالۀ نمایندگی آقای بزرگواری بود. دولت آقای احمدی‌نژاد با شعار محرومیت ستیزی، تمام درآمد‌های خالص را به سوی استان‌های محروم گسیل دادند. یعنی اگر‌ یک فرد بی‌اطلاع و بیسوادی هم در مجلس داشتیم، بخش زیادی از این خدمات قابل پیش‌بینی بود. آقای احمدی نژاد آنچنان وقت و توان دولت را برای محرومیت زدایی برنامه‌ریزی کرده بود، که هر لحظه وزرا در چالش خدمت قرار داشتند. گرچه هر هفته آقای بزرگواری را همراه وزرا در کنار طرح‌های مختلف شاهد بودیم، اما عطش دولت برای خدمت به محرومان وصف ناپذیر بود. مصدق این ادعا را در دو سال اول دولت حسن روحانی با دو سال آخر نمایندگی آقای بزرگواری باید جستجو کرد. یعنی جایی که عملاً آقای بزرگورای با رویکرد سیاسی دولت، بایکوت شد. که همین موضوع هم بیشترین تأثیر را در اعلام انصراف از نمایندگی‌ایشان داشت.
ج) در ۴ سال نمایندگی آقای سردار هاشمی پور، بدترین دولت را از نگاه خدمت و توجه به مردم داشتیم. نامگذاری شعار‌های اقتصادی در ۷ سال دولت آقای روحانی و ناتوانی دولت‌شان در تحقق شعار‌های اقتصادی، ۶ سال قفل کردن تمام فعالیت‌ها به‌امید نتیجه گرفتن برجام، تحریم‌هایی که برای برخی از افراد و شرکت‌های مهم وابسته به نظام صورت می‌گرفت، پیری و کهنسالی وزرایی که در آخرین مرحلۀ مصلحت‌اندیشی و رفاه زدگی بودند و از همه مهمتر نگاه حذفی و سلبی که تفکر مدیریتی حاکم بر دولت و مجلس نسبت به نیرو‌های ارزشی، خدمت‌رسان و پاسداران وجود داشت، از دلایل اضمحلال و ناکارآمدی دولت شیخ حسن روحانی بود. اگر ناکارآمدی علمی و بی‌اطلاعی حاج آقای موحد در دولت آقای خاتمی و آقای بزرگواری در دو سال اول دولت آقای روحانی را از همه زویا بویژه تحولگرایی اقتصادی و زیرساختی بررسی کنیم، عیار توانمندی و سیاست دانی آقای سردار هاشمی پور را می‌فهمیم. تحولات کم نظیرشان در حوزه‌های راهسازی، آب و گاز و برق، درمانی و ورزشی، آموزشی و فرهنگی، پتروشمی و معادن، کشاورزی و خدمات، زیارتگاه‌ها و کتابخانه‌های علمی و کلاً استفاده از تمام توانمندی‌های غیر دولتی و خیرین، یعنی انقلاب توسعه با تدبیر و ذکاوت سردار هاشمی‌پور بود.
۳- قانون گرایی و انضباط مدیریتی
اصولی‌ترین نماد قانون‌گرایی نمایندگان مجلس، عمل به رسالت خود یعنی نظارت بر تفکیک و احترام به استقلال قوای سه‌گانه است.
الف) نه تنها در کهگیلویه بلکه در استان و حتی در استان‌های همجوار، غیر ممکن است که جنبنده‌ای باشد و حاج آقای موحد را سناتور حذف شایستگان، اصرار بر انتصاب بستگان و دخالت در مدیریت اجرایی نداند. اصلاً اگر اجازه بازنگری در قانون اساسی را به‌ایشان می‌دادند، بدون شک هم در فصل مربوط به وظیفه نمایندگان تغییر ایجاد می‌کرد و هم وظیفۀ نظارت و قانون‌گذاری را از وظایف مجلس بر می‌داشت. چون از غیبت‌های متعدد و رکوردشکنی‌شان در اکثریت جلسات رسمی مجلس و عدم عضویت‌شان درکمیسیون‌هایی که مؤثر در توسعه زیرساختی برای حوزه انتخابیه، و همچنین کم سوادی‌ایشان در امر قانون‌گذاری و نظارت که گزارشات تأسف باری مشاهده می‌شود. یعنی مردم کهگیلویه بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که عملاً کسی که به وضوع قانون شکنی می‌کند، نمی‌تواند قانون شکنان را مؤاخذه یا نظارت کند. بنابراین همواره بخش زیادی از وقت نمایندگی‌ایشان با وزرا و استانداران در زمینه انتصابات‌فامیلی و قبیله‌ای گذشته است.
ب) حاج آقای بزرگواری نیز در دورۀ ۸ سالۀ خود، برای بستگان و هم کیشان سیاسی‌اش سنگ تمام گذاشتند. حتی در دولت آقای روحانی نیز به واسطه حضور آقای مهندس موسی خادمی استاندار هم طایفه‌ای، برای بستگان اصلاح طلب، پیشقدم بود.
ج) شاید کسانی بر این باور باشند که سردار هاشمی‌پور به جهت عدم همراهی سیاسی با دولت روحانی، نتوانستند که از دوستان سیاسی خود در پست‌های مدیریتی استفاده کنند. اما آنچه حقیقت دارد این است که به واسطه حضور بیش از ۳۰ سال فرماندهی جنگ و سپس مدیریت قرارگاه خاتم و دیگر مسئولیت‌های مدیریتی، به یک رسالت اکتفا می‌کرد و آن هم تلاش و مجاهدت برای رسیدن به نتیجه مطلوب و صد البته با بهره‌گیری از توان جوانان و نخبگان جنگ و سپس سازندگی بود. در این راستا، جهت‌گیری‌های سیاسی، منطقه‌ای، قومیتی، دینی و نژادی هیچ اثری نداشت. بکارگیری بیش از هزاران جوان تحصیلکرده و متخصص در رشته‌های فنی و صنعتی و البته دیگر دانش آموختگان دانشگاهی، در مناصب مختلف فرماندهی جنگ و حوزه‌های سازندگی، رسیدن به نتیجه احسن را از سردار هاشمی پور انتظار می‌رود نه قانون گریزی را. بنابراین در دوران ۴ ساله نمایندگی مردم، هیچگاه فرصت خدمت را فدای معامله‌گیری با برخی سیاسیون نکردند و افسار طمع و ریاست طلبی را به گردن اهلش انداختند.
توجه به همین ۳ عامل، تمامی بدبختی‌ها و مظالم وارد شده بر کهگیلویه بزرگ را همچون فیلمی کوتاه در برابر دیدگانمان به حرکت در می‌آورد. پس از آنکه مردم کهگیلویه بزرگ، به هر دلیلی ترمز قطار توسعه و پیشرفت را در سال ۱۳۹۸ کشیدند و ۴ سال خانواده محوری و جهش خانوادگی را با تمام وجود خود لمس کردند، دیدگان را باید شست، آستین‌ها را بالا زد و گلو تازه کرد و راه نیمه تمام را دوباره رفت.
به هنر کار برآید به سخندانی نیست...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
وبزرگ گفتن کهگیلویه مث تهران بزرگ نیابو😅
پرستار
Iran, Islamic Republic of
بزرگی کهگیلویه به ظرفیت بالاقوه مردمش بوده نه به جمعیتش
Iran, Islamic Republic of
نگارنده ی محترم
هر کی هستی ...هرچه دادند.‌‌‌و منتظر هر چه هستی بماند
کهگیاویه با این سه نفر تا همیشه از آخر اول است
نه سناتور نه سردار نه مختار
مردم همه بدبخت و جوانان بیمار و بیکار
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی این انشا های کودکانه چه چیزی را میخواهند ثابت کنند
بزرگواری و هاشمی هیچ چیزی بهتر از موحدندارند.هر سه نفر مسبب ویرانی کهگیلویه هستند.تمامی رانت های سیاسی اقتصادی اجتماعی متعلق به این سه نفر و وابستگان ان هاست.
شهروند دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل گر بی انصاف ، بیش از ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب می گذرد ، دراین مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بزرگی در این شهرستان انجام داده است . وقطعاً در این همه خدمات همه ی نمایندگان از تاجگردون گرفته تا ..... نقش پیگیری و نظارت داشته اند این طور نیست اینهمه خدمات وکارهای عمرانی دردوره عدل انجام شده . به راستی اطلاعات شما یا به سن سال وبلوغ سیاسی نرسیده یا مغرضانه قضاوت می کنی ، گاز دیشموک را مثال می زنی ولی نمی گویی تمام منطقه چاروسا ، دیشموک لنده سوق روستاهای اطراف دهدشت ، روستاهای بهمییی دشمن زیاری چگونه ودرچه زمانی گازدار ، وصاحب آب وبرق شده اند . سری به فرمانداری بزن وآمار واطلاعات این چند سال را بدست بیاور ( البته اگر محرم باشی ) همین بیمارستان فعلی دهدشت ، جاده پادوک به دهدشت ، ایستگاه برق ، این همه کلاس درس ، جاده آسفالت دهدشت تادیشموک ، چهارخطه شدن جاده شهر لیکک ، آسفالت جاده موگرمون ، جاده لنده به قیام ، جاده دهدشت به سرفاریاب ، و..... که قبل از آن از مشکلات بسیار بزرگ این منطقه بوده . آیادر دوره عدل هاشمی بوده . مغرضانه مثل سایت های بیگانه قضاوت نکن . حداقل از همین کاندیدپول دارت بپرس اوکه فقط ۴ سال نماینده بود واین خدمات درطول ۴۴ سال انجام گرفت . دروغ ننویس ، تشویش افکار راه نیانداز . مردم شهرستان ما خیلی باشعور هستند . در آخر اینکه همین هاشمی /موحد بوده و دست ساخته ی موحده ، با مدرک سیکل ایشان را شهردار دهدشت کرده ، بعد هم با نفوذ ایشان را شهردار مسجد سلیمان کرد وبعد با رابطه دوستی موحد وسردار رستم قاسمی بردش سپاسد کرخه و.... .تا رقیب شدن با موحد از عوامل اصلی ایشان بوده . این را بدان که دروغ ، شایعه ، تخریب ، هوچی گری ، تعصب قومی ، یک ذره درافکار پاک مردم این شهرستان اثر ندارد . ومردم اصلح را انتخاب خواهند کرد .
حق بین
United States
احسنت واقع بین
پرستار
Iran, Islamic Republic of
اصلح هر کی باشه موحد نیست
خرمی
Iran, Islamic Republic of
مثل تبلیغات آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق بشر و در عمل کشتار کودکان این نوشتار هم فقط قلم مزدوری بیش نیست .
زمانه اینقدر تغییر کرده که هر شل و کور و گری هم واقعیتها را می داند و نیازی به چرند نویسی نیست .
بازهم بوی پولهای کثیف می آید که کبنا هم دارد از آنها ارتزاق می کند .
روزگار
Iran, Islamic Republic of
سلام ما نماینده خوب نداشتیم و ابن اقای هاشمی از دیگران بدتر بود بود بود
Iran, Islamic Republic of

هاشمی اگ موفق بود مردم به موحد رای نمی‌دادن اونم ۲۸ هزار رای اختلاف

عدل رد صلاحیت میشود
Iran, Islamic Republic of
یه به
Iran, Islamic Republic of
موحد برنده است
حقگو
United States
این بار هم موحد راهی بهارستان می شود استقبال پرشور مردم بهمئی از موحد نشان می دهد که مردم کهگیلویه بزرگ می خواهند موحد را خوب بدرقه کنند چون مردم استان مهمان نواز هستند و موحد با توجه به سن که آخرین بار است که کاندیدای مجلس می شود مردم کهگیلویه جهت قدردانی و خداحافظی از ایشان رای دور قبل تکرار می شود و نفرات بعدی بزرگواری و هاشمی پور و خوب نژاد و دهبانی و سیاوش و اندرزیان خواهند بود.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیل مسخره ای ،خدا وکیلی یه کم از مغزت هم جهت تحلیل استفاده کن
Iran, Islamic Republic of
این سایت شده عدل نیوز

نه به این سه نفر
نه به این سایت پست فطرت
Iran, Islamic Republic of
چرت
United Kingdom
جانبدارانه در حمایت از عدل نوشتی ولی فراموش نمیکنیم عدل چهار سال پیش با اختلاف عجیبی شکست خورد و دلیلش هم عملکرد ضعیفش بود.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
میگم آقای هاشمی اسپانسر شما شده این همه ازش تعریف میکنی
من خودم دو دوره ای که ثبت نام کرد باهاش بودم ولی تو این مدت چند باری که خبر گذاشتی از کهگیلویه همش از اقای هاشمی تعریف و تمجید میکنی و
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نه_به_سه_چهره_تکراری_کهگیلویه
چرامی
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنانیوز اگر صداقت داری این پاسخ را پخش کن شما در تحلیل انصاف را رعایت نمی کنید قالب شما عدل هاشمی در کهگیلویه است به شعور مردم توهین نکن مردم خودشان می فهمند نمی خواهد شما براشون تحلیل کنی وکیل نمی خواهند نباید شما اینقدر بی توجه و بی انصاف و منفعت طلب باشی که بر اساس منافع خودت قلم بزنی من هرچه در مقالات از شما دیدم پشت پرده منفعت شما هم مشخص است خدمات نظام را خلاصه کردی در یک دوره و تمام حرفهایی که زدی کاملا غلط و جهت دار است در همه جا شما همینطور هستی مردم شما را می شناسند قلم زدنت از روی انصاف نیست بلکه بر اساس منفعت شخصی است و مکرو و مکرالله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
موحد حرفی سی گوتن نیاره ده
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
چرا ضعیف ترین فردی مانند اغای روحانی را نمی توانند:::::: مسعولان درتهران بازخواست کنند ؟؟؟؟؟!!!!! در ثانی. این استان در تهران نه زبان ونه صدایی دارد::::: قلعه خالیست :::: تنها رسانه ها دفاع کرده اند که. با بی مهری گوشی بدکار نیست::::
United States
البته بنظر می‌رسد مردم کهگیلویه با موضع گیری های جدید که همه یکدست بسمت عدل رفته اند برنامه جبران دارند
سناتور
Iran, Islamic Republic of
موححححححححححححححححححححححححححححححححححد تا کور شود هر ان که نتوان دید کبنایی عدلی چقد تو بد ذاتی و مغرض حنای شما دیگه رنگی نداره
United States
موحد کهگیلویه را نابود کرد و باید به تاریخ بیندازیمش.
United States
اینبار عدل وارد میدان خواهد شد مردم کهگیلویه اینبار دیگر اشتباه نخواهند کرد
United States
انشاالله و به کوری چشم دشمنان کهگیلویه بزرگ عدل هاشمی با اختلاف میره بهارستان
United States
انشاالله و به کوری چشم دشمنان کهگیلویه بزرگ عدل هاشمی با اختلاف میره بهارستان
لنده
United States
مردم لنده با سردار هاشمی قصد جبران دارند دیگر گول نمی‌خورند
رضا
Iran, Islamic Republic of
رسانه محترم لطفا به نظر مردم احترام بگذارید. قبولی ویا عدم آن برای نمایندگان از طرف مردم حاصل برآیندی است که آن رسانه آگاهانه و یا ناآگاهانه مد نظر قرار نمی‌دهد. شایسته است ضمن دیدن نیمه پر لیوان بر طبل قومیت گرایی و تحقیر نخبگان کهگیلویه بزرگ نکوبید.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تحلیلت یکسویه و به نفع یک کاندید بود و رسالت بیطرفانه سایتتان را متاسفانه پیش نگرفتی
از طرفی به هر دولتی که همسویت نبودتاختی . این تحلیلها دیگر جایگاهی نزد هیچکس ندارند
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر . موحد قبوله😘😘😘😘😘😘😘😘
پرستار
Iran, Islamic Republic of
حضور همزمان عدل هاشمی پور و بزرگواری حربه نماینده کننونی برای گریز از شکست هست. نشون به این نشون که لیدرهای سابق این اقا دور اقای بزرگواری جمع شدن و باعث شدن ایشون وارد فضای انتخاباتی بشن امثال ش ص و ....
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
خل من تل نویسنده و هه که هم ای گپه باور ایکنه
،،،،،، برادر ،،،،،،,,,,, و بس
که برین فکر نون بوین و ککا دریل بیکارتون
همش اه هم بدترن
محمد جواد
United States
بین این سه نفر بخواهیم انتخاب کنیم، بزرگواری بخاطر عام المنفعه بهترین گزینه هست.
Romania
من سوم راهنمایی بودم موحد کاندید بود و تا دکترا خواندم ۳۰ سال هم کار کردم دارم بازشست میشم هنوز باید به موحد رای بدم این یعنی فاجعه. اگر به ایشان رای ندیم باید به دوتای دیگر که بی سواد تر از موحد ن رای بدیم کی گفت شهرستان به این بزرگی و دارای این همه نخبه باید به یکی از این سه نفر رای بدهند؟؟ یک پول دار یکی رانت دار یکی هم کارچاق کن
توف به این مدل انتخابات
Iran, Islamic Republic of
هیچ انفجاری در کارنیست کهگیلویه بزرگ قدردان زحمات آقای موحداست و بازهم با انتخابی آگاهانه قدردتن موحد خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
در دهدشت دیگه کسی نمونده 80درصدش مهاجرت کردن یاسوج یاسوج باید سه نماینده ای بشه دهدشتی نمانده
Iran, Islamic Republic of
فقط عدل چرا که کار عمرانی کرده و کار بلده بقیه برن دفتر ازدواج و طلاق بزنند
حق مدار
Iran, Islamic Republic of
یکی از کاندیداهای کهگیلویه بزرگ فعلا جزء کاندیداهای بویراحمد بزرگ ثبت نام کرده و به احترام یکی از کاندیداهای کهگیلویه بزرگ به کهگیلویه بزرگ ورود نکرده تا ببیند تایید صلاحیت های نهایی به کجا می انجامد در صورتی که آن کاندید تایید صلاحیت نشود به کهگیلویه می رود و در صورتی که تایید شود در بویراحمد بزرگ می ماند و با کاندیداهای بویراحمدی رقابت خواهد کرد و رای گرمسیری ها را جذب خواهد کرد بنابراین رقابت سنگینی بین گرمسیری های ساکن بویراحمد بزرگ و سردسیری ها در حوزه انتخاباتی بویراحمد دنا و مارگون را شاهد خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم اگر شورای نگهبان خوب و پاک عمل کند باید موحد رد صلاحیت شود از قوه قضائیه گرفته تا وزارت نفت و...
Iran, Islamic Republic of
فقط،سردار سازندگی
موحد طولانی ترین اشتباه مردم کهگلویه بود
کسی که هیچ دوره ای حقش نمایندگی نبود فقط نا آگاهی مردم باعث شد
United States
دیروز به طور شانسی در پارک وسط شهر دهدشت از برخی سوال کردم که اوضاع کدامیک از کاندیداها خوب هست که از پیر و جوان همه می‌گفتند عدل؟؟
گفتم چند نفر دیگر هم هستند یک نفر نبود که بزرگواری بگوید ؟
United States
بهمیی سردسیر برای عدل کافی هست ما در این دوره با رای به عدل یک پروژه کلان دیگر مانند گازرسانی برایمان اجرا کند بس هست
سی سال با موحد فقط دور خودمان دور خوردیم
United States
اگر اینطور که در چرام دیده می‌شود عدل تمام آرای صندوق ها را تصاحب کرده است پس بقیه مگر تبلیغات ندارند ؟
نمیدونم رقابت بین کدامیک هست
Iran, Islamic Republic of
من از مدیریخت محترم سایت خواهش دارم اسم سایت را عدل نیوز بزار بس کن بابا انفجار کجا بود مطمئن باش اگه شرایط اجازه میداد برای همیشه موحد نماینده مردم میماند
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
1