تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۶۸۳۲۳
در پاسخ به مطلب کبنانیوز منتشر شد

چرا سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به جلسات شورای ترافیک دعوت نمی‌شود؟ /+ پیشنهاد برای کاهش معضل ترافیک

۵
۰
چرا سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به جلسات شورای ترافیک دعوت نمی‌شود؟ /+ پیشنهاد برای کاهش معضل ترافیک
کبنا ؛روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نقادی سایت کبنا نیوز در خصوص وضعیت ترافیک یاسوج در خبر «آغاز نقد و بررسی عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد / ترافیک شدید یاسوج از صبح تا شب / سهل‌انگاری نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و راه و شهرسازی به اصول شهرسازی/ چرا تصمیم قاطعی برای وضعیت ترافیک اجرایی نمی‌شود؟» نوشت:
ابتدا باید از نقادی رسانه‌ها در خصوص معضل جدی ترافیک قدردانی کنیم، از سایت کبنا نیوز که صحه بر انجام وظایف ذاتی سازمان نظام مهندسی توسط این نهاد تخصصی گذاشته نیز باید قدردانی کنیم.
همانطور که در این رسانه هم به خوبی گفته شده، سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز‌ها به ویژه در بحث طراحی وجود پارکینگ را همواره به عنوان یک الزام مد نظر قرار داده است و اصولاً بدون رعایت این مهم هیچ طرح معماری را برای ارسال به شهرداری تأیید نمی‌کند.
در یاسوج بخشی از مشکل به طراحی خیابان‌ها در دهه‌های قبل مرتبط است، بپذیریم زیرساخت‌های اولیه این شهر برای این حجم از جمعیت و مهاجر‌پذیری طراحی نشده است.
در محله‌ها و شهرک‌های جدید نیز عدم رعایت ضوابط طرح تفصیلی، ساخت و ساز‌های خلاف با تراکم‌های غیر اصولی باعث شده ضوابط شهرسازی و معماری و همچین ضوابط ترافیکی که مد نظر متخصصان سازمان نظام مهندسی می‌باشد به درستی رعایت نشود. طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ناظرین و کمیته نظارت سازمان صرفاً وظیفه دارد گزارش تخلفات ساختمانی و اظهار نظر فنی و تخصصی را به نهاد‌های ذیربط به ویژه شهرداری ارائه نماید و جلوگیری از عدم رعایت طرح تفصیلی و ساخت و ساز‌های غیر اصولی و بی‌ضابطه از وظایف این سازمان نمی‌باشد.
موضوع دیگر اینکه علیرغم وجود مهندس دارای صلاحیت ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان، تاکنون از نماینده این سازمان در کارگروه ترافیک دعوت نشده است تا با همفکری سایر اعضا، متخصصین این رشته بتوانند کمکی به برنامه‌ریزی بهتر در مورد ترافیک شهر یاسوج و دیگر شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کنند و نظرات فنی این مجموعه تخصصی به کاهش مشکلات فعلی در حوزه ترافیک کمک کند.
برای جبران این نقیصه البته در جلسه اخیر اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی با شهردار مرکز استان به پیشنهاد رئیس سازمان بنا شد کارگروه تخصصی در حوزه ترافیک شامل متخصصان شهرداری و نظام مهندسی تشکیل شود و نظرات کارشناسی این کارگروه اساس تصمیم‌گیری‌های شورای ترافیک باشد تا از باب ورود علمی به این مطالبه عمومی شاهد کاهش رنج مردم باشیم.
در پایان باید این نکته مهم را یادآور شویم که سازمان نظام مهندسی ضمن اصرار بررعایت مقررات ملی ساختمان در تمامی حوزه‌های شهرسازی، معماری، سیما و منظر شهری و ترافیک، به ویژه در پیش‌بینی پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و پارکینگ ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی به صورت تخصصی، آمادگی خود برای مشارکت در کمک به چالش ترافیک را اعلام کرده و می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مشکل ترافیک یاسوج فصل مدارس باز هستند.
اگه مدارس از سرویس برا انتقال دانش آموزان استفاده کنند این معضل حل میشود.
اوج ترافیک صب و ظهر هست
یا استفاده از چند خط واحد
Iran, Islamic Republic of
نظام مهندسی زیرمجموعه راه و شهرسازی است اگر نظر یا پیشنهادی دارند باید به راه و شهرسازی ارائه دهند تا عملیاتی شود.
این کار فرار روبه جلو است و پاک کردن صورت مساله
Iran, Islamic Republic of
دقیقااا
نظام مهندسی
Iran, Islamic Republic of
مثلا کهزادی میخواهد چکار کند .چه گلی به سرما مهندسین‌زده
Iran, Islamic Republic of
آخ سی کهزادی که فکر اینکه دانشمنده
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1