تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۷۹۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

مناقشه بر سر انتخاب هیئت‌های اجرائی انتخابات مجلس

۱۳
۱
مناقشه بر سر انتخاب هیئت‌های اجرائی انتخابات مجلس
کبنا ؛تنور انتخابات در حال گرم شدن است. در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط جغرافیایی و بافت عشیره‌ای و قومی که دارد، تب انتخابات در آن داغ‌تر است. این روزها موضوع انتخاب هیئت اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد موتور انتخابات را روشن کرده، برخلاف کسانی که می‌گویند؛ بحث در باره انتخاب هیئت اجرایی حاشیه‌ای و حاشیه‌ساز است، نگارنده این اعتقاد را دارد که بحث در باره تمام فرایندهای انتخاب ناشی از همان حس رقابت می‌باشد که مقام معظم رهبری بر چهار مقوله؛ مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات تاگید داشتند و اتفاقاً دستاندرکاران انتخابات باید اجازه بدهند که مردم و فعالان سیاسی تا می‌توانند در باره فرایندهای انتخابات صحبت کنند و البته مدیریت هم باید باشد تا مسیر انتخابات برای همه شفاف و روشن باشد و از این رهگذر اعتماد بیشتر مردم جلب شود و همان مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت مدنظر رهبر فرزانه انقلاب شکل بگیرد.
در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به نظر می‌رسد که نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر تب انتخابات بالا گرفته است. اخیراً مطلبی در اختیار پایگاه خبری کبنا نیوز قرار گرفت مبنی بر اینکه پیش‌بینی می‌شد که در برخی از حوزه‌های انتخابی وقتی همه فرمانداران و بخشداران از اتاق فکر و اعضای ستاد انتخابات یک کاندیدای خاص باشند روند اجرای انتخابات را شدیداً نگران کننده می‌کند. امروز در عمل با معرفی افرادی به نام معتمد همه از لیدر‌های همان کاندیدای خاص برای انتخاب هیأت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند که  این شیوه بطور قطع انتخابات را دچار خدشه می‌کند.
در ادامه این مطلب آمده اگر فرمان ولایت را نادیده نمی‌گرفتند امروز استان کهگیلویه و بویراحمد با این معضل بزرگ بی‌اعتمادی مواجه نمی‌شد. مقام معظم رهبری یازده ماه قبل از برگزاری انتخابات هشدار‌های لازم را برای سلامت، صیانت و امنیت و مشارکت بالا را دادند.
همچنین نوشته شده که بعضی از مسوولان با تبعیت از نمایندگان و کاندیدا‌های امروز، اعتماد مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون را لطمه می‌زنند.
آنها همچنین نوشتند که استاندار گهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای تأمین و نماینده ولی فقیه و شورای نگهبان باید فکری به حال استان کنند. آنها همچنین خواستار اعزام یک هیئت بازرسی از وزارت کشور و شورای نگهبان برای نظارت بر انتخاب هیئت‌های اجرایی و نظارت شدند.
این روز‌ها تب و تاب تعیین معتمدین فرمانداران برای انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جریان هست، در هر سه حوزه انتخابیه استان این موارد در حال رد و بدل اسامی هستند.
بخشداران و فرمانداران باید از همین الان انصاف، عدالت و بی‌طرفی را در تمام فرایند انتخابات رعایت کنند تا خدای نکرده بی‌طرفی مجریان انتخابات زیر سئوال نرود.
 تمام دستاندرکاران انتخابات باید در راستای اجرای صحیح قانون تلاش کنند و اجازه ندهند که مشکلی به وجود بیاید و همچون سنوات گذشته انتخابات پرشور و رقابتی برگزار شود.
کبنا نیوز به منظور پیگیری این موضوعات و برای یافتن پاسخ به این ابهامات با سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه آن را می‌خوانید.
هاشمی‌مهر می‌گوید: هنوز هیأت اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات مجلس مشخص نشده‌اند و کسی از باب انتخاب هیئت اجرایی نگران نباشد، یقیناً عدالت و انصاف رعایت می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران ۹‌گانه استان نهایت عدالت را در انتخاب معتمدین داشته باشند البته این کار با نظارت هیأت نظارت جلو می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه هنوز معتمدین و یا هیأت اجرایی استان برای انتخابات مشخص نشده‌اند، افزود: اکنون معتمدین از سوی فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص و به هیأت نظارت انتخابات معرفی شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هیأت نظارت صلاحیت آن‌ها را بررسی و قرار است نتیجه را اعلام کنند.
وی تأکید کرد: بعد از اعلام نهایی هیأت نظارت بحث انتخاب معتمدین هیأت اجرایی شروع می‌شود. البته برخی نامزد‌های انتخاباتی عنوان کرده‌اند که این انتخاب‌ها یک طرفه بوده، در صورتی که چنین چیزی نیست.
هاشمی‌مهر ادامه داد: شاید دلیل آن کوچک و محدود بودن محیط استان است و همه هم انتظاراتی دارند. این در حالی است که اقای استاندار و بنده تأکید داشته‌ایم که فرمانداران نهایت عدالت را در انتخاب معتمدین داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: چنانچه برخی‌ها به حاشیه‌ها دامن نزنند، هیأت اجرایی مقبول همه افرادی که در عرصه انتخابات‌اند، به زودی انتخاب خواهند شد و تلاش داریم همه نگرانی‌ها رفع شود.
وی اضافه کرد: همه انتظار دارند در میان هیأت اجرایی معتمدین نیرو داشته باشند اما به دلیل کثرت نامزد‌ها چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. در بویراحمد ۱۵۴، کهگیلویه ۱۵۰ و گچساران ۹۷ کاندید وجود دارد و معتمدین تنها ۳۰ نفر هستند.
وی بیان کرد: در تمام ادوار مسئولیتم با خدای خود عهد بستم فقط حق را انجام بدهم و خدای خود را شاکرم که هر جایی مسئولیت داشته‌ام بدون ملاحظات سیاسی و دسته‌بندی‌ها کار‌ها را انجام دادم. اکنون این اطمینان را به مردم استان می‌دهم که همه تلاش خود را انجام خواهم داد تا انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: چنانچه جایی احساس کردم خدشه‌ای به رای مردم قرار است وارد شود تصمیم قانونی خواهم گرفت. بنابراین مردم نگران نباشند.
هاشمی مهر عنوان کرد: امسال تعداد کاندید‌ها زیاد و توقعات هم زیاد است در حالی که نباید اینگونه باشد. اجازه تضییع حقوق کاندید‌ها را نخواهیم داد.
وی ابراز کرد: امروز آخرین روز مکاتبات فرمانداران با هیأت نظارت است. استاندار استان روزی سه چهار بار در مورد انتخاب معتمدین با بنده تماس دارد و حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع دارند تا حق کسی ضایع نشود.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال ۹۸ برگزار شد میزان مشارکت مردم استان ۷۱ درصد و انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری مشارکت ۷۰ درصد بود.
وی ادامه داد: شور و هیجانی که میان مردم وجود دارد موید این موضوع است که انتخابات پایان سال جاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
بنا بر این گزارش، تعداد ۴۰۱ داوطلب کرسی مجلس دوازدهم در سه حوزه انتخابیه این استان نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ نفر خانم و بقیه آقا هستند.
این تعداد ۱۵۴ نفر در بویراحمد، ۹۷ نفر در گچساران و باشت و ۱۵۰ نفر در کهگیلویه نام‌نویسی کرده‌اند.
از نظر سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۷۴ نفر، بین ۳۵ تا ۴۰ سال ۱۰۹ نفر، بین ۴۰ تا ۴۵ سال ۸۶ نفر، بین ۴۵ تا ۵۰ سال ۳۶ نفر، بین ۵۰ تا ۵۵ سال ۴۷ نفر، بین ۵۵ تا ۶۰ سال ۲۵ نفر، بین ۶۰ تا ۶۵ سال هفت نفر، بین ۶۵ تا ۷۰ سال پنج نفر و بین ۷۰ تا ۷۵ سال دو نفر ثبت نام کرده‌اند.
از این تعداد ۹۵ نفر ایثارگر، پنج نفر مشمول ماده ۲۹، پنج نفر مشمول ماده پنج، مدرک تحصیلی کاردانی سه نفر، کارشناسی ۴۹ نفر، کارشناسی ارشد ۲۷۷ نفر، دکتری ۵۰ نفر و تحصیلات حوزوی ۲۲ نفر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کسی که جز اولویتهای آقایان نیست
Iran, Islamic Republic of
مناقشه مناقشه نکن .
مگر همیشه همین طور نبوده؟!!
این حرفها زیاد خواهی تمامیت خواهان وانحصارطلبانی است که‌‌ بر تمام عرصه قدرت و سیاست ومدیریت های قدرت دراین استان از چپ راست حکمرانی می کردند.وهمه فرصت ها ولایه های قدرت و سیاست را به نام خودشان سند زده اند وجز خودشان هیچ را قبول ندارند.
United Kingdom
این انتخابات بیشترین ضربه بی اعتمادی به مسئولین عالی رتبه کشور وارد می کند
Iran, Islamic Republic of
نوروزکمایی سلام
نظر را بیار بالا تا بدانند مناقشه مناقشه گفتن فقط فقط زیاده خواهی ومطلوم‌نمایی است
Iran, Islamic Republic of
وقتی فرماندار و معاون فرماندار و بخشدار شب و روز دارن وضعیت و استوری میزارن از نماینده و با عناوینی مثل ککا و شیر بویراحمد و سردار ندای وحدت و مرد سردیار و بلوط ریشه دار و...ازش تعریف میکنن دیگه چه امیدی به سلامت انتخابات هست؟آقای استاندار و معاون استاندار و ...برای ۲ روز بیشتر در قدرت ماندن آخرت خودتون رو فدای دنیای نماینده نکنید لطفا
Iran, Islamic Republic of
باش منتظر عدالت باشید
Iran, Islamic Republic of
آیا فرمانداری دنا ستاد انتخاباتی یک کاندیدای خاص است؟
ما به هیچ عنوان به یک جمله « فرمانداران در انتخاب هیئت های اجرایی رعایت انصاف و عدالت را بنمایند» بسنده نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی/ معاون فرمانداری دنا آشکارا از یک کاندید استوری می گذارد مردم چگونه می توانند انتظار بی طرفی از چنین اشخاصی در اجرای انتخابات داشته باشند؟

آقای معاون سیاسی به حرف نیست...
Iran, Islamic Republic of
معاون فرمانداری که استوری های نماینده را در دید مخاطبین به نمایش می گزارد به هیچ عنوان نمی تواند در انتخابات و مراحل اخذ و نظارت و شمارش آرا بی طرف باشد!!!
کبنا نون به نرخ روز خور
United Kingdom
مدیر سایت کبنا چرا از چینش یکطرفه معتمدین و نیرو های هیئت نظارت در بویر احمد که از طرف لیدر کاندیدای خاص صورت پذیرفته مطلب نمیزنید ، این است اخلاق رسانه ای جناب کمایی
لطفا اندکی به وجدان بیدار یا خفته خود مراجعه نمایید...دلنوشه ها واعتراضات وپارچه نوشته های خود را همین روز ها به مراجه ذیصلاح خاصه وزرارت فرهنگ ارائه خواهین داد به هوش و گوش باش....
چرا؟جواب وپاسخ بفرمایند
Romania
چرا اعضای هیات نظارت از یک طیف وسلیقه سیاسی است؟!!
Iran, Islamic Republic of
رای نمیدم
خدا و ای مسئولین سیاسیکار نابلد استان نخواه!!!!!

خدایا د بسه !
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
استانی که قانون حاکم نباشد و رواج حالو خورزویی در تمامی مسائل اولویت باشد بهتر از این نمی شود و امیدی هم به بهبود روند نیست
الان بویراحمد دومن
صبا بویراحمد بالا البته دیگر نقاط استان هم با نام های دیگر و ایل و تبار دیگر و در کل امیدوار هستم که خداوند متعال به فریاد برسد




من الله توفیق
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1