تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۶۶۱۶۴
کبنا بررسی کرد؛

دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گیر و دار تغییر ریاست؛ چه کسی جانشین دانش‌پایه می‌شود؟

۷
۲
دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گیر و دار تغییر ریاست؛ چه کسی جانشین دانش‌پایه می‌شود؟
کبنا ؛
زمزمه‌هایی از تغییر ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد؛ این دانشگاه در دوران ریاست روح‌الله دانش‌پایه درگیر برخی نارسائی‌ها بود، حالا نیز خبرهای چندان مطلوبی از آنجا به گوش نمی‌رسد.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کم‌برخوردار و محروم کشور است که هر چند در حوزه کشاورزی و تا حدودی خدمات پیشرفت‌هایی داشته است، اما در حوزه صنعت به شدت ضعیف است و در واقع هیچ صنعت بزرگی در این استان شکل نگرفته است. هر چند دستگاه‌هایی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن و ... باید در این زمینه پاسخگو باشند، اما واضح است یکی از مهمترین بسترها برای رشد صنعتی، تربیت نیروی انسانی است که این امر بر عهده دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد است.
روح الله دانش‌پایه رئیس فعلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در معرض تغییر قرار دارد. دوران ریاست دانش‌پایه با حواشی متعددی روبه‌رو بوده است. غیرمرتبط بودن مدرک تحصیلی او، ساعت‌ها حضور در کلاس‌های تقویتی خارج از برنامه دانشگاه، بی‌برنامگی و روزمرگی در دانشگاه، برخی استخدام‌های بودار، افزایش رشته‌های بی‌اثر، حرف‌وحدیث‌های نحوه جذب اساتید حق‌التدریس و بسیاری از موارد دیگر، دوران ریاست دانش‌پایه را با حواشی بسیاری مواجه کرده بود.
حالا گفته می‌شود که قرار است دانش‌پایه برود و شخصی دیگر جانشین او شود. اما گزینه‌های معرفی شده نیز به نظر می‌رسد تفاوت چندانی با ریاست فعلی ندارند.
فرشید شهابی‌فر معاون فعلی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد یکی از گزینه‌های جانشینی دانش‌پایه است.
گفته می‌شود شهابی‌فر توسط مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شود. از طرفی، شهابی‌فر ارتباطات و در واقع ارادت خاصی نیز نسبت به ستار هدایتخواه نماینده ادوار مجلس بویراحمد دارد.
در حالی که چنین انتصاباتی معمولاً با نظارت معاون سیاسی استانداری صورت می‌گیرد، روشن نیست که چرا شخصی همچون پیوند باید با این انتصابات نسبت داشته باشد.
هر چند می‌توان گفت رشته تحصیلی شهابی‌فر، با پست فعلی او ارتباط دارد؛ اما واضح است که کارشناسی ارشد علوم تربیتی کمترین ارتباط را با ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای ندارد. چرا که ریاست، تنها به معنای مدیریت کردن نیست. در یک محیط فنی، رئیس باید علاوه بر توانایی مدیریتی، در یکی از رشته‌های فنی نیز تخصص داشته باشد.
البته گفته می‌شود عبدالحسین جاویدی نیز یکی از گزینه‌های مطرح برای ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد است. جاویدی هم‌اکنون معاون اداری مالی این دانشگاه است.
اهمیت این دانشگاه، به عنوان پلی برای ارتباط بین جامعه و صنعت بر کسی پوشیده نیست. سال‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد درگیر حاشیه بوده است. حالا نیز آنچنان که از مشاهدات و شنیده‌ها برمی‌آید گویا قرار نیست به این حواشی پایان داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رر
Iran, Islamic Republic of
خانم اسماعیلی باید عزل بشه
علی
Iran, Islamic Republic of
مرد عمل فقط پیوند
داشنجوی معماری
Iran, Islamic Republic of
چرا افراد با استعداد ,و توانمند از اموزش پرورش نمیبرید که رشته انها نیز مرتبط است افرادی مثل مهندس تبریک مهندس بدرقه و....
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت باید این دانش پایه عزل بشه
غ.ع
United Arab Emirates
منصفانه متن بزن کبنا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
سلام ما الان دانشجوی ترم اخر دانشگاه فنی یاسوج هستم درسی برامون ارائه نداده هیچ کسی هم پاسخ گو نیست معاون میگه با اموزشه اموزشه میگه با امور دانشجویی هست او میگه با حراسته ۳ترم خوندیم هیچ گونه کارگاهی هم ندیدیم
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
از افرادی همانند مهندس جمشید بهادر که رشته اش عمران هستش استفاده کنید
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1