کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

در پمپ‌های بنزین‌ یاسوج چه می‌گذرد؟ / قضیه مشاجره و درگیری امروز ظهر در پمپ بنزین اکبرآباد یاسوج چه بود؟ / سالار خشایی به مردم پاسخ بگوید؟

20 مرداد 1402 ساعت 22:09

وضعیت خدمات‌رسانی در پمپ بنزین‌ها و پمپ گاز‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نامطلوب و همواره مورد و موجوبات نارضایتی و شکایت و داد و فریاد مردم بوده است که چندی پیش در خصوص پمپ گاز‌ها گزارشاتی منعکس شد و این پایگاه خبری تحلیلی برای پیگیری مطالبات مردم درصدد انتشار آن‌ها برآمد.


وضعیت خدمات‌رسانی در پمپ بنزین‌ها و پمپ گاز‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نامطلوب و همواره مورد و موجوبات نارضایتی و شکایت و داد و فریاد مردم بوده است که چندی پیش در خصوص پمپ گاز‌ها گزارشاتی منعکس شد و این پایگاه خبری تحلیلی برای پیگیری مطالبات مردم درصدد انتشار آن‌ها برآمد.
به گزارش کبنا، این روز‌ها وضعیت بنزین و شایعات فراوانی که در باب افزایش قیمت و سهمه‌بندی‌های جدید و سایر داستان‌های آن نیز مسائلی را به وجود آورده است که در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد با سهل انگاری و نامدیریتی‌ها این مسأله نمود بیشتری پیدا کرده است.
مدتی است که مقرر شده افراد از کارت سوخت شخصی خود برای سوخت‌گیری بنزین استفاده نمایند و حتی المقدور از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران کمتر استفاده شود تا بر نحوه استفاده و قاچاق سوخت نظارت باشد و از این تخلفات جلوگیری شود. این مسأله باعث شده است که جایگاه‌داران یاسوج از ارائه کارت سوخت‌گیری به مردم امتناع کنند و یا حداکثر در برخی از ساعات صرفاً یک کارت را برای استفاده مردم و افرادی که کارت سوخت همراه ندارند و فراموش کرده‌اند و یا کارت خود را گم کرده‌اند، وجود دارد!
در پرس و جو از این جایگاه‌داران گفته شده است که صرفاً یک کارت داریم و سهمیه استفاده از این کارت محدود به مقداری مشخص است و هر وقت این سهمیه در روز استفاده شود دیگر کارتی برای ارائه به مردم نداریم؛ خواه یک ساعت باشد یا چند ساعت!
این مسأله را به شرکت نفت استان کهگیلویه و بویراحمد ربط می‌دهند که جایگاه‌ها را کنترل و سهیمه اندک به آن‌ها داده و اجازه استفاده بیش از یک کارت را نمی‌دهد و این باعث شده که ترافیک بر پمپ بنزین‌ها زیاد شود و همه معطل یک کارت بمانند و تا نفر بعدی استفاده کنند.
این مسأله و طرز نگاه و نبود کارت عمومی سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت یاسوج، باعث شده که با توجه به آستانه تحمل مردم استان مرتباً شاهد درگیری و مشاجرات لفطی میان مردم باشیم و حواشی و شلوغی‌ها و نمای بد از فرهنگ مردم ما در این جایگاه‌ها برای مهمانان و مسافران بیشتر از همه خوبی‌های این استان محروم به چشم آید و کارنامه زشتی از استان در ذهن آنان بماند و از طرفی مردم اعم از مهمانان و مسافران و همشهریان از این مسأله متضرر شوند و وقت آن‌ها هدر رفته و نتوانند سوخت‌گیری کنند.
امروز ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه صبح امروز جمعه (۲۰ مرداد ۱۴۰۲) در جایگاه پمپ بنزین اکبرآباد شاهد ترافیک خودرو‌ها برای سوخت‌گیری بودیم و از طرفی در کنار دستگاه‌ها نازل کشمکش و بگیر و ببند و مشاجره مردم برای استفاده از تک کارت سوخت‌گیری جایگاه بودیم و اگر نبود میانجیگری برخی دیگر از مردم، ممکن بود که به مشاجره و درگیری گسترده منجر شود.
البته باید هشدار داد که ممکن است که با این وضع مدیریت شرکت نفت در استان، درگیری‌های بیشتر و گسترده‌تری به زودی در این جایگاه‌ها اتفاق بیفتد. این مسأله را امروز تذکر و یادآوری می‌کنیم که اگر مدیران مربوطه بی‌اطلاع هستند که نباید بی‌اطلاع باشند، چاره‌اندیشی کنند و از توسعه و وقوع بحران‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

متأسفانه هر قانون محدود‌کننده و ناخشنود‌کننده برای مردم در این استان به همت ارادت قلبی مدیران به مسئولیت خود و مدیران بالادستی در تهران، بیشتر و زودتر از سایر نقاط کشور اجرا می‌شود و برعکس آن دسته از قوانین که به نفع مردم است، از سایر استان‌ها دیرتر اجرا می‌شود و ضرر‌کننده نهایی این قضایا مردم هستند.
هر قانونی زیرساخت و شرایط و اوضاع خود را دارد که باید فراهم شود. وقتی که یکی از عوامل این مسأله که کارت‌های سوخت‌گیری بیشتر فردی باشد تا عمومی، ریشه در قاچاق سوخت بنزین به خارج از کشور دارد که تا آنجا که می‌دانیم استان ما صد‌ها و هزار کیلومتر با مرز‌های کشور فاصله داریم و این در مضیقه قرار دادن و محدود کردن مردم و مسافران امری بسیار ناشایست و نامطلوب است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد باید در این خصوص به مردم و جامعه پاسخگو باشد و پاسخ دهد که عملکرد این دستگاه چیست و چه خدماتی به مردم ارائه می‌دهد و نسبت به این مسائل پیش آمده و سایر مسائلی که هر روز در گوشه و کنار جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز در گوشه و کنار استان پیش می‌آید، واکنش مطلوب نظر مردم را از خود نشان دهد.

کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان مربوطه را دارد؟


کد مطلب: 465818

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/465818/پمپ-های-بنزین-یاسوج-می-گذرد-قضیه-مشاجره-درگیری-امروز-ظهر-پمپ-بنزین-اکبرآباد-سالار-خشایی-مردم-پاسخ-بگوید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1